Mijn aan te kopen trots over 50 jaar!

Wat een vet horloge zeg de 5303 Serica. Ik zit op de website met mijn muis bij de bestelknop :joy::see_no_evil:

2 likes

Ik moet er ook nog eentje schrijven voor m’n Halios. Waar ik even niks negatiefs over kan bedenken behalve dat…

drum roll…

De bezel niet 100% aligned is. Net als op mijn Glycine Airman 39 destijds. :slight_smile: Iedereen zeikt op Seiko, maar de rest van de wereld doet dat ook niet proper. :slight_smile:

1 like

Ja dat blijft soms verbazingwekkend, hoeveel mensen denken dat andere naar je horloge kijken. :sweat_smile:

Precies… ik ben ondertussen Rolex moe… snap persoonlijk echt niet wat mensen zo geweldig aan dat merk vinden. Altijd maar Rolex Rolex Rolex Rolex Role… in mijn optiek zijn er merken die ver boven Rolex staan.

3 likes

4 likes

Deze Longines. Past prima binnen aangegeven budget. Geweldige power reserve ook. Nog steeds heel blij mee.

1 like

Spijker op z’n kop😁

Nee, de spijker niet op z’n kop.

Neem nu de BB58 versus de Submariner series. Bij Rolex krijg je platte glazen, datum pukkels een lomp ogende kasten waar nog geen beveltje af kan op de zijkant.

De Submariner is bonkig, naar, vierkant, plat en ordinair met z’n veel te bijtende bezel en z’n vierkante crown guards. Oh. En hij heeft Mercedes wijzers. Ik haat Mercedes wijzers.

De Submariner is er in saaie kleuren. De enige goede Submariner is een vintage Submariner van maximaal vier cijfers, het liefst de eerste generatie met stick wijzers

De BB58 daarentegen is één en al vintage goodness. Een boxed saffier, geen crown guards, mooie bevels over de zijkant, spannende kleuren… Het zwart-gilt is een klassieker, het blauwe is fris, taupe/zilver is adembenemend, het brons, nou ja, ze kunnen niet allemaal geslaagd zijn. :upside_down_face::smiley::smiley:

Snowflake wijzers zijn ook niet m’n ding, maar het is veel beter dan de Mercedes horreur, een de hele BB58 en BB GMT serie ademt lekkere skin diver a la de Oris Sixty Five, maar dan wel met 200 m WR.

Ik zou nog liever een BB58 kopen als hij duurder was dan een Submariner, want dan had ik tenminste een mooi horloge.

5 likes

Als dit geen echte liefde is😄

1 like

Nee, niet echt, want ik heb voor een grijpstuiver een Halios Seaforth III gescoord, en een Uemura in het groen, en een Squale 1521 Azuur, en een Baltic Aquascaphe GMT, en een Seiko Mini Turtle, en dat alles voor samen minder dan de aller eenvoudigste BB58.

En ik durf te beweren dat elk individueel horloge in die rij, met uitzondering van de wat simpeler Mini Turtle, zich goed kan meten met die BB58. Kortom: Het blijft te veel geld voor een toolwatch.

Maar ja, ik begrijp de meerwaarde van een Sinn UX tegenover een Seiko SBBN031 ook al niet, dus ik zal een barbaar zijn. :slight_smile:

1 like

Tudor speelt heel erg op de merkbeleving, dat kost ook een aardige stuiver :sweat_smile:

Ik merk ook bij mezelf op bepaalde vlakken wel een evolutie. Vroeger zat ik vaak te meten hoeveel te snel of te traag mijn horloges liepen. Nu interesseert het me niet echt meer, al doe ik het af en toe om te weten of ze niet beter eens binnen gaan voor onderhoud. Dus met COSC certified was ik al meteen bereid om een hoop meer te betalen, terwijl dat uiteindelijk niet zo boeiend is.

In dit soort hobby is vaak de factor “waar voor je geld” ver zoek. Al zeker als ik kijk naar de avonturen die mijn toolwatches moeten doorstaan, had ik het waarschijnlijk ook wel overleefd met een goedkoper setje. Die wandelingen naar de bakker gebeuren niet op 600m onder de zeespiegel.

1 like

Zelf vind ik de zwarte mooier, maar met die witte is ook weinig mis. Tof ding.
Alleen raar dat er geen merklogo op de plaat staat ofzo?

1 like

Dat vind ik dan weer positief. De eigenaar heeft me uitgelegd dat hij vind dat het ontwerp voor zich moet spreken. :slight_smile: Vriendelijke man overigens, al zit hij op dit moment tot over z’n oren in het Q&A en assemblage-werk.

Waarbij m’n Squale van destijds 700 ballen, licht gebruikt, die 500m beter doorstaat dan sommige aanzienlijk duurdere horloges. :slight_smile:

2 likes

Ik vind het niet lelijk, maar de steriele dial en de ruimte op de plaat tussen de indexen ‘hoort’ er voor mij bijna een logo.

1 like

Ik merk dat onze definities van steriel niet overeen komen. Ik vind de 5303 al druk. Dat moet niks bij.

Niets moet. Maar het is zo standaard om tussen de 10 en 2 plek boven de wijzers een logo te hebben dat ik het een beetje mis op deze.

En zo druk is deze plaat niet.

image

Trouwens, er staat wel een Speedmaster piemel op de plaat.

1 like

Ook dat is een pré. Ik heb nog geen cock’n’balls horloges. :+1:

1 like

Dank voor alle reacties tot dusverre, erg interessant om alle inzichten te lezen en hier kan ik alleen maar van leren.

Tot op heden ben ik vooral geïnteresseerd geraakt in Grand Seiko en Tudor, waarbij ik stiekem moet opmerken dat ik de reguliere Seiko’s in sommige gevallen ook bijzonder mooi vind.

Denken jullie dat ik er goed aan zou doen om een GS quartz (9F) te kopen of is het beter om wat extra centjes bij elkaar te harken en mijn pijlen te richten op een spring drive/automaat?

Alvast dank voor de reacties en voor de meesten een fijn weekend gewenst!

1 like

kijk o.a. ook even naar de dikte van de twee opties die je aandraagt, passen is toch wel de tip. Hoe comfortabel voel je je bij het dragen van zo’n kostbaar horloge gezien de krassen die er zeker zullen komen. En hoe zeker weet je dat dit echt dat ene horloge is… Als je er een zoektopic voor moet openen dan denk ik (oprecht bedoeld) dat je er beter nog serieus over zou moeten nadenken en beter lekker met iets goedkoper zou kunnen beginnen om te kijken of dat je smaak wel/niet is. 9f dus of een SARX :wink:

Ik ben zelf van een Sarx055, soms baby GS Snowflake genoemd, naar een GS Snowflake gegaan. Beide gelet op prijsniveau prachtige opties.

1 like

Dies gaaf :no_mouth: