Mijn aan te kopen trots over 50 jaar!

Ik merk dat ik mezelf moet corrigeren. Heb al heel lang niet meer naar Tag Heuer gekeken, maar n Aquaracer voor rond de 2k (grijs of met wat korting) vind ik zeker geen instap prullaria, itt die ouwe plastieken formule 1 quartz horloges die me maar niks lijken.

Voor circa 2K dan zeker ook kijken bij Nomos Glashutte.

1 like

Zonder proberen te interpreteren wat je echt wilt: ga passen en ontdek wat je echt leuk vindt. Als dat een GS Quartz is: super. Is het een Tudor North Flag: ook goed. En als het een Rolex GMT is, even goed!

Dan kan je beginnen twijfelen over doorsparen en hoeveel een horloge voor jou mag kosten. Maar als jij niet meer blij wordt van een automaat dan van een quartz, wat maakt het dan eigenlijk uit wat een andere horloge-gek zoals bv. ikzelf denkt?

Ik heb dit voorjaar een BB58 gekocht nadat ik een fles champagne had opgedronken tijdens het passen. Toen ik het begon te voelen, dacht ik al snel van verdorie, had ik dit moeten doen? Is het geen net niet of een wannabe of weet ik veel?

Intussen moet ik mezelf dwingen om iets anders om de pols te slaan. Volg je gevoel. En laat ze maar champagne aanvoeren terwijl je past. Je wordt er allicht eerlijker over met jezelf :sweat_smile:

1 like

Ik liep de winkel ooit in om naar een Snowflake Spring drive te kijken, maar de dikte en kastvorm hielden me tegen. Wat een voordeel van veel van de GS quartz horloges is: Ze zijn plat en mooi comfortabel op de pols. En met weinig onderhoud ben je er al.

Ik liep, dankzij de in mijn ogen superieure pasvorm, met deze 44GS versie naar buiten.

Hier de SARX083, zoals hij in Japan heet. Het heeft een Europees SPB nummer, maar de afwerking, coating en wijzerplaat zijn voor onder 900 Euro (beetje zoeken) echt ongekend.

Uberhaupt doet Presage ook veel goeds met Urushi, porselein en emaille wijzerplaten, dus “gewone” Seiko kan ook fantastisch zijn, inderdaad.

SARX:

En Presage emaille:

4 likes