Mijn allereerste hoogwaardige Meister Anker uit Duitsland (Pforzheim)

Mijn allereerste hoogwaardige automatische horloge ooit,
ik ben er zeer ‘verguld’ mee (pun intended).

https://www.klingel.nl/automatisch-herenhorloge-meister-anker-168367/#productTextDescriptionContainer

10 likes

En wat maakte dat dit jouw aanwinst werd?

3 likes

Eigenaar van het merk is Versandhaus Klingel in Pforzheim. In die zin komt hij uit Duitsland. Proficiat met je aanwinst :slight_smile:

1 like

Veel plezier ermee! Lijkt mij een koopje voor 80 euro?

1 like

Gefeliciteerd.

Het is absoluut mijn smaak niet, maar gelukkig ieder z’n meug. Anders zou het ook maar saai worden in de wereld

3 likes

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe hoogwaardig dit is.
Ook niet mijn smaak maar dat is persoonlijk.

1 like

Veel plezier ermee! Dat is het enige wat telt.:grinning:

2 likes

Daar heb je gelijk in !
Veel plezier ervan.

1 like

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt, veel draagplezier gewenst .

1 like

Mijn beste,

Onbekend maakt onbemind!!
Derhalve,
Lekker lang genieten van deze door jou beminde Hoogwaardige Meister!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

4 likes

Gefeliciteerd met je eerste automaat!
Ik heb mijn eerste automaat ook nog steeds. Ook geen dure en geen idee wat voor uurwerk erin zit maar het werkt. Geniet er lekker van en wie weet wat er nog volgt :wink:

1 like

Met 44mm geen kleine jongen! :sunglasses:
Heel veel plezier ermee!

2 likes

Geniet ervan :+1:

1 like

Veel plezier ermee :wink:

1 like

Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben.

Voor degenen die de link niet willen volgen:

Anker en Meister Anker deden in de vorige eeuw goede zaken met massaal geproduceerde horloges voor Neckermann en Otto, maar wat er tussen toen en nu is gebeurd is mij een raadsel.

Ik denk dat het goed is als je je realiseert dat dit horloge waarschijnlijk van Oost-Aziatische makelij is of in ieder geval een uurwerk uit Oost-Azie bevat. Hier wat informatie over het merk in het verleden:

Ik ben benieuwd naar het type uurwerk wat er in ligt. Heeft het een zichtbodem? De foto’s op internet zijn alleen maar van het voor- en zijaanzicht.

2 likes

Veel plezier er mee.

Mijn metaalbewerking horloge is een duiker van meister anker. Mooi robuust ding dat denk ik niet kapot kan. Helaas een Quartz maar een fijn ding, dus die van jou zou ook vast goed zijn.

1 like

Liever een eerlijk en gemeend antwoord, dan een ongemeende reactie.

1 like

Het gevoel van degelijke waarde en roodgouden pracht, deed me direct ( binnen 8 minuten) het horloge kopen. Zo kwam het bij me binnen, zogezegd.

Juist Lencoth, prima gezegd zo.

Ja, een koopje, maar voor mij toch nog mijn halve etensbudget van 12 dagen.