Mijn allereerste hoogwaardige Meister Anker uit Duitsland (Pforzheim)

Thanks brother, you’re quite honest about it.
Without ‘beating around the bush’ chum, cheerio.

1 like

Quiwatte?
:smile:

1 like

:smile: :sunglasses:

1 like

@Jaroen, Da Watcher, Harb, Tissot62, pasd ,tpnvdb, fate amenable to change …

Heel veel dank ook.

2 likes

Bedankt Shining .

Verbeterd, dank je wel voor de tip.

Ik bedoel het niet lullig maar vindt gewoon dat je het bij dit soort uurweken niet over “hoogwaardig” moet hebben.

1 like

Van harte gefeliciteerd Matt, met jouw eerste automatische horloge! :+1:

Heel veel plezier ermee gewenst en dat er nog vele mooie horloges mogen bijkomen. :smiley:

3 likes

Wat als je nou net je eerste mechanische horloge gekocht heb voor een bedrag waar je normaal een halve maand van moet eten,maar na lang sparen toch kan aanschaffen, dan snap ik heel goed dat het voor de koper een hoogwaardig horloge is.

Dat is een hele lange zin :smile:

Anyway…niet teveel blijven hangen hier,want voor je het weet geef je hele maandinkomens uit aan horloges.

8 likes

Bedankt, Klokkengek, voor je fijne reactie.

1 like

Ter verdediging van de OP, veel Chinese uurwerken anno 2018 zijn een behoorlijk stuk hoogwaardiger dan de meeste Zwitserse anno 1918. Het is maar relatief. En gegeven het voedsel budget van de goede man niet chique om over door te zeiken… Sterker nog, ik voel een zekere schaamte dat ik het moet zeggen.

10 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik mag dat wel, een bijzondere eigen smaak :+1:. Geniet ervan!

2 likes

Alles is natuurlijk relatief maar ik denk dat je gewoon moet kopen wat je leuk vindt en waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Daarom : gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinst :grinning:

1 like

Mooi en bijzonder horloge! Geniet ervan!

1 like

Jurtz, Pjotr1 en chronospace, ook alledrie heel veel dank.

1 like

Over het binnenuurwerk zal ik nog berichten.

Ik vind het mooi dat je zo enthousiast bent met jouw eerste automaat en daar een behoorlijk zwaar offer voor hebt moeten en willen brengen. TOP! Plaats binnenkort wat eigen foto’s met je nieuwe aanwinst aan de pols. Daar houden we hier van! :+1:

4 likes

Om antwoord te geven op je eerdere vraag: na gebeld te hebben met Klingel Versandhaus in Pforzheim, kreeg ik uiteindelijk een man aan de lijn die zei, dat
’ein chinesisches Uhrwerk, Seagull Tianjin mit 24 Rubinen die Uhr ticken laesst’.
Gelukkig is er nu duidelijk 'n antwoord.

3 likes

Ik ga met de foto’s binnenkort aan de gang, Klokkengek.
Nogmaals bedankt voor je hartelijke reacties.

1 like

En zo is het! Niets heeft waarde behalve de waarde die je er zelf aan geeft.
De TS is heel happy met zijn aankoop en ik ben blij voor hem dat die zo kan genieten van een horloge van die prijs en klasse. Er zijn er hier die een horloge van meerdere duizenden Euro’s net na aanschaf weer een schop geven.

@Matt lekker laten raaskallen en genieten van je eerste automaatje. Die van mij met uurwerk onbekend heb ik ook nog en werkt perfect.

3 likes