Ik heb mijzelf al eens eerder voorgesteld, zij het in het vintage gedeelte (zie: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,236824).
Dat is toen gebeurd naar aanleiding van een Elka horloges wat ik gekocht heb. Inmiddels is het horloge geserviced en heeft het een nieuw glaasje, nieuwe kroon en een nieuw lederbandje gekregen en natuurlijk een plekje in mijn horlogekistje:
De Elka; hier is goed te zien dat het glaasje is vervangen. Ze ligt er weer strak bij ;), met dank aan Scorpione in Maastricht! In het oude voorsteltopic, is te zien hoe zij er voorheen uitzag.
Naast de Elka is er nog een Seiko SKX007J te zien, welke ik heb overgenomen van forumlid Paul G. (waarvoor bedankt!). Dit is een bekend model, met als enige verschil dat het de japanse uitvoering betreft en deze de flat vented band heeft:
Verder wat eenvoudige quartz modellen. Een pulsar die rond 1991 is gekocht, een Seiko met wereldtijden functie die rond 1996 is gekocht, een Casio AWG101 welke als beater fungeert, nog 'n duikcomputer en een hartslagmeter. Een horloge die niet in de doos ligt is een Jaques Lemans F1 horloge:
Wrist-shot
Dit horloge heeft geen plaatsje in m’n kistje, omdat ik deze niet meer draag. Het horloge is mij simpelweg te groot en ik vind hem daarom niet prettig dragen. De pusher zitten continue in de bovenkant van m’n hand te prikken. Zodra ik toegang heb tot de horlogemarkt, gaat deze daarom ook de verkoop in.
En nu, last but not least, het paradepaardje van mijn verzameling. Het meest recent aangeschaft, de Omega Seamaster Planet Ocean (42mm):
Lume-shot
Dit is werkelijk een super horloge! Het is moeilijk voor te stellen, dat een horloge met zo’n gewicht, toch zo makkelijk draagt. Daarnaast is het erg respectvol, hoe een mechanisch uurwerk, op tijd van een week slechts enkele seconde afwijkt van een quartz met atoomtijd synchronisatie. Niets anders dan vakmanschap!
Dat zijn de horloge die ik op dit moment in mijn collectie heb. Ik aas nog op een G-Shock Riseman ipv mijn AWG-101. Zodra er drastische veranderingen zijn, zal ik ze hier posten.
Groeten,
Manuel!