Mijn verzameling. Natuurlijk begon mijn horloge verzameling met een simpele Casio in de jaren 80. Helaas. Maar ergens in 95-97 kocht ik een titanium Lorus. Die ik een maandje of zo geleden terugvond in een lade. Inmiddels voorzien van een nieuw seiko batterijtje. Daarna lange tijd niets. Een Seiko5 kwam en vervangen door een Apple Watch van de allereerste serie. Batterij opgeblazen. Reparatie van mijn kant leek een optie. Zo handig met flatcables blijk ik niet te zijn. De Seiko 5 is een vervanging van hetzelfde model. Tijdens security scan op Barcelona airport ging het glas kapot van binnenuit. Kwam in botsing met mijn riem in diezelfde doos van de scanner. Vervangen bleek goedkoper. Inmiddels zijn er nog 2 recentere Casios aan de verzameling toegevoegd. Een AE-1000W-4BVEF en een AE-1500WH-1AVEF. Een impulsaankoop voor die prijs. Ze zitten nog in doos.
Nee eigenlijk niet. Misschien dat ik neefjes blij kan maken. En hun verzameling kan kickstarten.
Mijn beste,
Een ruimhartige collectie!!
Leuke verscheidenheid aan horlogerie!!
Geniet er met volle teugen van.
Orologio Signaturis Temporis
Leuke kleurrijke collectie!
Welkom op het forum, die collectie zal wel andere vormen gaan aannemen nu
Mooi verzameling Ernest.
Alsnog welkom bij de club.
Wanneer je Rolexen, Tudors, Pateks en Audemars bedoeld… Ik zou eerder gaan voor een SEL Instruments of zelfs een Marathon. Sucker voor een toolwatch. En ja. Een van de grote 4 zou deze verzameling teniet doen.
dank.
Nee, ik heb er geen en geen behoefte aan, ook het geld er niet voor (over). Daarbij doen de meeste mij niets, er zijn best mooie modellen tussen.
Dan zou ik bij Damasko of Sinn gaan shoppen, ik heb de 556 gehad in 3 smaken en een leuke toolwatch.
Veel hangt ook af van de maat die je graag draagt en wat daarvoor beschikbaar is. Voor mij is 38mm perfect.
Mooie set! Die 2 Zelos hammerheads zijn top
Had nooit van Damasko gehoord. Maar niet erg gecharmeerd van de diver van dit merk.
Prima collectie, toch? Wat is die meest linkse op de achterste rij, met die grijze wijzerplaat? Ziet er leuk uit. En die oranje duiker? Misschien nog een leuke Nomos erbij en zo’n fijne en fraaie duiker van Squale?
De Orient Bambino v4 (via creationwa… in Singapore) Net als die pilot van Citizen en de Seiko. Wat ik het liefst zou hebben is een Rolex Submariner uit mijn geboortejaar. Een mooie Seiko 6105 Willard, ook uit dat tijdvak. En een Oris Carl Brashear. Ik denk nog wel eens aan een Seiko SKX007. Maar in de Series5 zit hetzelfde caliber. Een mod? Die zijn helaas niet 10/20bar.
Leuke collectie en zo te lezen weet je wel wat je wilt. Succes met de zoektocht naar de Sub uit je geboortejaar
Via Chrono gewoon te vinden. Maar aan the big bucks ontbreekt het me. En zou het er thuis nooit door krijgen. Tenzij dat schip met geld, jackpot staatsloterij, gaat aanleggen.
Hoop doet leven