Zoals de titel al zegt, ik heb behoorlijk moeite met het kiezen tussen de volgende drie horloges. Eén vind ik het mooiste qua uiterlijk: de Oris Aquis Upcycle, maar het uurwerk is vrij standaard, niks speciaals. De Oris Aquis Calibre 400 is moderner, heeft een beter mechanisme en is iets duurder. Dan heb je nog de Tudor Black Bay 58, die redelijk waardevast is, van een beter merk, maar wel een beetje saai.
Ik merk dat ik vaak kies voor iets dat leuk, aantrekkelijk en opvallend is voor het oog.
De Upcycle vind ik zelf het mooiste wat uiterlijk betreft, de Oris Aquis heeft een beter mechanisme en is iets duurder, en de Tudor vind ik elegant maar wel saai, hoewel het een beter merk is.
Poeh, lastig, lastig…
De Upcycle heb ik gevonden voor 1300, de Oris Aquis Calibre 400 voor 1850, en de BB58 voor 2700. Best een prijsverschil.
Vanuit mijn huidige collectie ben ik zover dat ik van alle Seiko’s af wil, behalve de Alpinist, en van de horloges op de bovenste rij, behalve mijn PRX in ijsblauw.
Mijn voorkeur gaat naar de aquis. Zelf meerdere malen een Black Bay 58 gehad, maar ook weer snel vertrokken. In een relatief grote collectie kan de gangreserve van de cal. 400 je wellicht nog over de streep trekken. Verder is de prijs netjes die je gevonden hebt. Succes met je keuze!