Mijn eerste horloge

Hallo iedereen,

Ik heet Tim en ben sinds kort intensief opzoek naar een eerste horloge. In die zoektocht kwamen er eigenlijk 2 modellen op mijn pad beide van het merk Tissot. Dit zijn de modellen TISSOT BALLADE POWERMATIC 80 COSC (T1084081105700) en de TISSOT GENTLEMAN POWERMATIC 80 SILICIUM (T1274071104100).

Hebben jullie nog advies van wat wel en wat niet te doen dan hoor ik die graag. Echter heb ik zojuist gehoord dat er een nieuwe ballade lijn uitkomt van tissot. Heeft iemand anders dit ook gehoord, en misschien meer informatie over?

9 likes

Ik zou voor de gentleman gaan, want anti magnetisch en goede WR. Als COSC je iets doet kun je beter naar high accuracy quartz kijken. :slightly_smiling_face::+1:t2:

Welkom hier, trouwens.

1 like

Welkom!

Goede smaak heb je!

Ik zou gaan voor de Gentleman, waarom? Die vind ik persoonlijk mooier

1 like

De gentleman zou ook mij voorkeur hebben maar smaken verschillen (en maar goed ook) maar super horloge, Tissot heeft mijn voorliefde voor horloges ook getriggerd, jaren gedragen! Er fijne en mooie horloges

1 like

Welkom.

1 like

Welkom!

Ik zou ook voor de gentleman gaan. Ook gewoon omdat ik deze mooier vind.

Welkom Tim! Ik sluit mij aan bij de rest, de Gentleman!

Welkom! :slight_smile:
Wat een lastige keuze. De bezel (ring buitenom de wijzerplaat) van de Ballade vind ik wat leuker door de structuur. Het blauw van de Gentleman is daarentegen ook geweldig! Beide zijn een goede keuze, de één heeft niet (op technisch vlak bijv.) iets veel beter dan de andere. Het is echt een smaakvoorkeur in deze.
Mijn keuze zou de Ballade zijn

De Ballade is ook anti magnetic vanwege de silicium balansveer.

ik zou ook de gentleman kiezen

Ik sluit me aan bij de meeste, ik zou ook voor de gentleman gaan! Onder meer doordat ik de band mooier vind.

Welkom! De gentlemen. 100% zeker.

Welkom Tim!

Over smaak valt niet te twisten dus ga op je eigen gevoel af.

Welkom!:+1:
Persoonlijk vind ik de gentleman mooier, maar het gaat er om welke jij het mooist vindt.

Welkom! Gelijk een goede start tussen die twee. Zou zelf persoonlijk ook voor de gentleman gaan.

Welkom, en ook ik zou voor de Gentlemen gaan. Heb zelf twee Tissot’s en ben zeer tevreden met ze. Kijk misschien ook eens naar de Quartz variant van de Gentlemen …

Welkom en mijn persoonlijke keuze zou de gentlemen zijn maar dat is, persoonlijk!

Om je aan het twijfelen te krijgen: certina ds1 powermatic 80

Na de twijfel maak je de betere keus.
Succes en welkom

1 like

Allereerst van harte welkom hier op HF!

Wat betreft je keuze: met beide modellen zit je goed. Het is maar net welk ontwerp je mooier vindt. Je zou ook eens bij het merk Certina kunnen kijken. Die bevindt zich qua ontwerpen en prijzen in hetzelfde gebied als Tissot.

Welkom en mijn voorkeur zou de gentleman zijn, maar volg vooral je eigen gevoel de eerste paar aankopen en dan weet je na verloop van tijd of je goed hebt gekozen of niet.

1 like

Welkom! Als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor de gentlemen gaan. Maar het is jouw keuze :wink:

Tissot leuk merk. Net zoals anderen in dit topic (en hopelijk ook voor jou) waren mijn eerste horloges ook Tissot’s en is daar het virus mee begonnen. Oppassen dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like