Hoe vaak ik de laatste 10 jaar al verlekkerd naar de vintage King Seiko’s heb gekeken. Zo mooi, en zo vol van Seiko DNA. Maar voor mij niet bestemd.
Ik ben allergisch voor “karakter”. En een echt mint exemplaar is onbetaalbaar. Dan nog zit je met een uurwerk dat al ruim 60 jaar oud is. Vind maar eens iemand die dat fatsoenlijk kan herstellen, mocht je er iets mee krijgen.
Ook de maat van de oudere King Seiko is voor mij erg klein om te dragen. En om nou een horloge te kopen en in een vitrine te leggen, laat maar.
Dus was ik verheugd dat er in 2021 een re-issue uit werd gebracht, de SJE083. Deceptie was de prijs en de diameter van 38mm. Daarna volgden er nog kleinere re-issues in 37mm, die wel iets betaalbaarder waren.
Tenslotte zijn nu re-issues in 39mm uitgebracht in champagne linen, blauw en groen. Gisteren heb ik de blauwe en champagne gepast in Amsterdam en vond de champagne het beste bij mijn collectie passen. Die heb ik dus meegenomen. En voel me nu de koning te rijk
Sire mag ik U van harte feliciteren met dit prachtige exemplaar …ik herken duidelijk de fantastische schitteringen van de indices vanuit mijn vintage exemplaren en dat blijft steeds weer boeien