Mijn eerste Rolex

Hallo mede horloge vrienden,

Al enige tijd zit ik te twijfelen om mijn eerste Rolex aan te schaffen. Nu twijfel ik enorm tussen twee modellen, oud en nieuw.

Mijn oog is gevallen op of de Rolex Submariner 16610 uit 1989 (mijn geboortejaar)

Of een nieuw model, Rolex Submariner 116610LN

Tussen deze twee horloges zit een prijsverschil van +/- € 2.000,-.

Graag jullie advies :slight_smile:

4 likes

Wat vind je mooier, een kast die in verhouding is (voorlaatste model, let op de lugs en de kroonbeschermers) of een mooie band (nieuwe model: massieve endlinks, massieve schakels, prachtige sluiting).

4 likes

Zonder twijfel,mits goed onderhouden,het horloge uit je geboortejaar.
Geeft toch iets extra’s.
Rien66

1 like

Lekker kopen wat jezelf het mooiste vindt. Beide zijn een prima keuze als 1e Rolex :+1:

2 likes

Puur afgaand op uiterlijk absoluut de 1989 versie.

1 like

89

1 like

Ik zou niet voor de vintage kiezen, omdat de wijzers niet dezelfde kleur hebben als de markers op de dial. Deze laatsten hebben patina, de wijzers zien er nieuw uit, luminova?

1 like

Nuwe !

1 like

De nieuwe…

Geen gerammel met de band. … (beide gehad…in de ND versie)

2 likes

Ik zou voor de gouwe ouwe gaan. Zeker als 1e Rolex maakt het hem veel specialer als het er ook nog eens in uit je geboortejaar :wink:

2 likes

Beide zijn top al vind ik het oude model net ff wat meer charme hebben.

1 like

Ik sluit me aan bij Zbignjew. En persoonlijk vind ik die ‘gouwe ouwe’ een stuk mooier.

3 likes

Ik vind de oude ook mooier maar zou toch de nieuwe kopen vanwege de prachtige band.
Ik zou me dood ergeren aan het gerammel van de oude band.
band gerammel past niet bij zo een mooie Rolex.

Sterkte met je keuze.

Groetjes Lenno

3 likes

Geboortejaar!

1 like

Jullie maken het er mij niet makkelijker op hoor! :stuck_out_tongue:

Inderdaad heeft de oude meer charme. Naar het prijsverschil moet je denk ik niet kikken. Als er 1 merk is dat waardevast is dan is het wel de Rolex.
Maar een horloge van dat niveau zou ik toch graag mooi verpakt uit de winkel willen meenemen .

1 like

Ja mee eens, als ik ga voor het nieuwe model dan haal ik die gewoon bij de juwelier nieuw :smile:

Ik neig heel erg naar het model uit mijn geboortejaar (1989). Rammelt deze sluiting/band echt zo erg? Want dat zou ik voor een horloge van 5K toch zonde vinden!

Ik zou altijd voor de nieuwe gaan. Het is net als met auto’s, op een gegeven ogenblik voel je je ineens met het oude model opgescheept zitten.
372

1 like

Nieuwe is top.
Maxi markers , schitterende band. Dikke kast.
De oudere sub is niet vintage genoeg. Vind alleen degene met een matte dail echt gaaf.

Dus zou voor de nieuwe gaan.

Persoonlijke note is dat ik helemaal niks heb met dat emo geboortejaar gedoe.

2 likes

Ja die rammelt behoorlijk, echt blikkerig en cheap.
Ik zou dus voor het nieuwe model gaan.

1 like