Ik wacht wel op de Verstappen IWC als ie bij Mercedes rijdt…
Ik heb altijd een hekel aan het waardeoordeel “serieus horloge”. Alsof een horloge van Casio of Seiko van onder 150 euro niet “serieus” kan zijn. Alsof alleen dure Zwitserse horloges, “serieus” zijn.
Dan kun je alles wel in serieus of niet serieus indelen. Een auto van minder dan een halve ton (in euro’s) en niet Duits is niet serieus. Een kostuum of tas van een niet Italiaans designhuis is niet serieus. Iemand die geen universiteit heeft gedaan, is geen “serieus mens” of iemand die geen IQ heeft boven 125, is niet serieus… Noem mij overdreven, maar ik kan niet zoveel met deze benamingen.
Voor iemand die er niet zoveel mee kan, sla je wel de spreekwoordelijke spijker op z’n kop.
Gelukkig heb ik als het enige een serieus IQ.
Geen serieus horloge. Check.
Geen serieuze auto. Check.
Geen serieuze kleding. Check.
Geen serieuze tas. Check.
Geen serieus mens. Check.
Toch ben ik best wel gelukkig.
niet zo serieus…
25K vind ik toch serieus geld
Dan is het duidelijk: als het veel geld kost, is het ineens serieus. Ik vraag me dan af, is het dan écht 50x BETER (kwalitatief) dan een goed produkt van ca. € 500?
Ik denk dat de meesten met een serieus horloge domweg een horloge bedoelen van een bedrijf wat horloges maakt. En geen plakmerk horloges.
Ik noemde mijn VW Polo destijds mijn eerste serieuze auto. Dit was hoe IK dat beleefde. Zit 9 van de 10 keer geen enkel waardeoordeel in die kwalificatie.
ik vraag me eigenlijk af waarom je reageert op deze manier.
Als iemand vind dat dit een serieus horloge voor hem of haar is dan moet je maar gewoon aannemen zonder hierover een zinloze discussie in een topic te starten welke is bedoeld om het horloge van de TS te bewonderen. Of juist niet… en dan reageer je gewoon niet.
Dat niet iedereen hetzelfde budget heeft of niet meer wil uitgeven was in de middeleeuwen al zo, is nu zo en zal in 2156 ook nog steeds zo zijn.
Aan de topicstarter: Mooi dinkie. Geniet ervan.
Kan ik mee eens zijn, maar vergis je niet, zelfs Deep Blue gebruikt zelfs enkele kasten, die je bij andere merken tegenkomt.
Omdat ik het wel meer hoor en waarom zou het zinloos zijn? Ook Vostok maakt serieuze horloges.
Maar wat is dan je punt? Klinkt namelijk een beetje als afgunst naar duurdere merken terwijl er in dit topic helemaal geen onderscheid is gemaakt in prijsklasse. Het is iets waar jij over begint.
Maar wie heeft dat ontkent dan in dit topic? Het is echt iets wat bij jou speelt hoor.
Leuk om te zien dat Max echt wat teweeg brengt in dit kikkerlandje.
Zelfs een naar hem vernoemd horloge is binnen zeer korte tijd uitverkocht bij veel juweliers en wordt hier zelfs voor meer dan de adviesprijs verpatst…
Doet dat knulletje toch iets goed in die skelter.
Ik ben niet jaloers op mensen met veel geld, het maakt immers niet gelukkig, maar ik heb een hekel aan neerkijken op gewoon, leuke betaalbare horloges. Ik besef dat topicstarter dat niet bedoelde, maar ik lees een houding van neerkijken op het verzamelen van ‘gewone’ horloges hier helaas nog wel redelijk vaak tussen de regels. Ik hoor ook vaak: verkoop je verzameling en koop er één dure Zwitser van. Ik zou me stierlijk vervelen met 1 Zwitser!
Dat is dan toch echt iets wat tussen je oren zit op een forum waar goedkopere Seiko’s zeer populair zijn en ook veel likes trekken.
Overigens maakt veel geld wel gelukkig hoor. Laten we met dat cliché maar afrekenen. Je koopt er alleen geen gezondheid mee. En dat kan wel een issue zijn.
Niet helemaal. Je kan namelijk wel jaarlijks een volledige scan van het lichaam laten maken, waardoor je eventuele fratsen (bijtijds) ontdekt. Dit kost aardig wat poen.
In zekere zin kan je daarmee je gezondheid kopen!
@ ts
Mooi klokje!
Om er zeker van te zijn zou je hem maandelijks moeten laten maken lijkt mij.
Als ik hem in januari zou maken zou ik volgens mij in juni nog steeds iets heel raars kunnen krijgen en kan je er alsnog telaat bij wezen. Of zit ik er nu helemaal naast?
Niet zo serieus aub, er staat immers een bij.