Ik heb vanmiddag mijn allereerste Vintage horloge binnen gekregen :~
De Casio DBC-600 Databank met Telememo en Calculator.
Het horloge komt uit 1985 en was destijds dus erg modern!
Je kan er meerdere (weet niet precies hoeveel) telefoonnummers met namen in zetten en het heeft een agenda en een rekenmachine! Maar ook nog een stopwatch en een alarm.
Ik had het horloge gekocht als werking onbekend in de hoop dat een nieuwe batterij hem nieuw leven in zou blazen… ( En ook met de verwachting dat we hier thuis de juiste batterij zouden hebben… Maar dat viel even tegen dus daar ging weer 6 euro naar een batterij
Vervolgens nog even een 3 euro voor de 2 schroefjes op de achterkant van het horloge, 1 schroefje miste namelijk en 2 verschillende schroefjes vond ik geen slim idee dus dan maar meteen beide vervangen. En toen was ik er dus nog niet zeker van of het horloge überhaupt zou gaan werken…
Maargoed vervolgens thuis aangekomen en in elkaar gezet kreeg ik een foutmelding… “full”… En aangezien er geen handleiding van dit model online beschikbaar is werd het even lastig maar uiteindelijk gevonden hoe ik hem moest resetten. En ja hoor! Er was een klok te zien!!X(
Maar toen kwam het volgende probleem… Het keypad reageerde niet, dus tijd instelling ging ook niet. Dat was behoorlijk balen, maar om de een of andere reden gingen de knopjes het langzaam maar zeker allemaal doen! Eerst de 2, toen de 3 dus toen stond het horloge deels goed… Maar na een uur pielen met de knopjes doen ze het opeens allemaal weer!! Niet altijd helemaal super, het hapert een beetje, maar wat wil je met een 30 jaar oud horloge! Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee en ga nu op zoek naar een manier om het keypad weer als nieuw er uit te laten zien. Ik heb al een goede oplossing gezien, gewoon een soort sticker eroverheen plakken (dit is namelijk ook een soort sticker) maar dan moet ik nog even de juiste sjablonen vinden enzo maar dat is voor in de toekomst!
Hier wat foto’s van het horloge:
Persoonlijk ben ik meer van de mechanische horloges maar dit is wel een leuk digitaal exemplaar. En zonder al te grote kosten is hij nu ook weer functioneel.
Het is erg retro en een beetje geeky, maar ik vind het supergaaf spul Het lijkt alsof je zo KITT kan oproepen met dit horloge.
Veel succes met het opknappen!
Dankje! Ik begin de vintage casio’s steeds gaver te vinden! Dat geeky gedeelte klopt helemaal, maar dat maakt het stiekem juist zo leuk. Gewoon een gave Nerdwatch
Bedankt voor de leuke reacties iedereen!
Ik ben er ook erg tevreden mee, helaas vindt niet iedereen een vintage digitaal horloge leuk, dus wat minder reacties erop op school bijvoorbeeld, maar ach. Niet iedereen kan het leuk vinden he!
Er zullen zeker meer vintage digitale horloges komen, maar zeker ook de ‘gewone’ mechanische! Die zijn minstens zo gaaf!
Dit is de mijne! Net aangekomen en ik hoefde er niets aan te doen.
Aan de ene kant mooi, aan de andere kant ook wel weer jammer. Beetje hannesen zonder gebruiksaanwijzing is ook wel leuk
Ja, inderdaad. Op zich kan ik er wel mee leven. Het keypad is behalve het vervagen en verkleuren nog in een prima staat. Een andere zou natuurlijk beter zijn. De kast is zowat vrij van beschadigingen, wat me verbaasde.
Ik heb geprobeerd om er iets op te vinden. Een sjabloon om zelf een sticker uit te printen, een NOS sticker van Ebay, Casio een mail gestuurd.
Tot nu toe geen succes, jij?
Als je een CAD-tekenprogramma gebruikt, kun je zo’n keypad in laagjes tekenen, en dan printen op Decal Sheet… dat op een dun plaatje kunststof… blanke laklaag erover… en klaar… moet te doen zijn
hmm, voor jou misschien een fluitje van een cent. Voor mij helaas niet.
Je moet een beetje handig zijn, een CAD tekenprogramma hebben en ermee om kunnen gaan. Helaas ben ik 0 for 3 en dat is een strikeout.
Maar als je niks te doen hebt…