Mijn eerste vintage! Casio DBC-600

Haha gaaf! Ziet er ook zeer goed uit! Alleen natuurlijk ook de vervaagde tekens op het keypad, maar dat is gewoon de leeftijd. :wink:

Ik had mijne vandaag toevallig weer om! :slight_smile: Erg gaaf horloge!

Haha echte horlogebuddy’s zo :stuck_out_tongue:

Ja, inderdaad. Op zich kan ik er wel mee leven. Het keypad is behalve het vervagen en verkleuren nog in een prima staat. Een andere zou natuurlijk beter zijn. De kast is zowat vrij van beschadigingen, wat me verbaasde.
Ik heb geprobeerd om er iets op te vinden. Een sjabloon om zelf een sticker uit te printen, een NOS sticker van Ebay, Casio een mail gestuurd.
Tot nu toe geen succes, jij?

Grtz Melvin

O ja, hij heeft dan misschien een mooie sticker, maar wij hebben een mooier display! Booyah

Als je een CAD-tekenprogramma gebruikt, kun je zo’n keypad in laagjes tekenen, en dan printen op Decal Sheet… dat op een dun plaatje kunststof… blanke laklaag erover… en klaar… moet te doen zijn

hmm, voor jou misschien een fluitje van een cent. Voor mij helaas niet.
Je moet een beetje handig zijn, een CAD tekenprogramma hebben en ermee om kunnen gaan. Helaas ben ik 0 for 3 en dat is een strikeout.
Maar als je niks te doen hebt…:wink:

Gr Melvin

Gooi me de data maar op… :)ik digitaliseer em wel…

Plaatje van internet geplukt… overgetrokken in verschillende lagen… ingekleurd en weer samengesteld…

zo komt dat dan op het model… Ik bedenk me nu… als je’t in spiegelbeeld drukt…en dan blank lakt, dan doe je het op een transparant plaatje kunststof… blijft het waarschijnlijk langer goed ook…

Ik denk trouwens dat het een hit is als je het via Ebay verkoopt. Er zijn waarschijnlijk legio mensen die hetzelfde probleem hebben.
Replacement keypad Casio DBC-600 Googlen en dan kom je uit bij Kabaalstra op Ebay voor een tientje.

Vintage1982 Schreef:

O ja, hij heeft dan misschien een mooie sticker,
maar wij hebben een mooier display! Booyah

Haha jaa klopt! Maar ik kan dus ook niks van een sjabloon oid vinden helaas…

Dus Arie, als je dat zou willen en kunnen doen zou het echt geweldig zijn!:~ Wat heb je precies nodig allemaal?

Vintage1982 Schreef:

Ik denk trouwens dat het een hit is als je het via
Ebay verkoopt. Er zijn waarschijnlijk legio mensen
die hetzelfde probleem hebben.
Replacement keypad Casio DBC-600 Googlen en dan
kom je uit bij Kabaalstra op Ebay voor een
tientje.

Haha zeker weten! Nagenoeg iedereen met een dbc-600 heeft dit probleem, je leest het ook op andere fora. Het zou wel echt een goudmijn zijn dan :stuck_out_tongue:

Ow wow! Je maakt je decals zelf. Dat is helemaal gaaf.
Is het niet makkelijker om het gewoon uit te printen op een blank stickervel?
Het origineel ziet er ook uit als een sticker. Het glimt wel in een bepaalde hoek. Waarschijnlijk iets gelamineerd.

als je het print op een stickervel… dan zit de “sticker” en dus de inkt aan de voorkant… da’s niet handig qua slijtvastheid denk ik…

Ik weet niet precies hoe dat toetsenbordje werkt… maar ik vermoed dat het een “folie” toetsenbord is… schakelaartjes die een heel kleine beweging nodig hebben… een dunne “folie” er net boven… als je dat net een paar tienden indrukt is dat al genoeg om de schakelaar te bedienen…

ik zou zo’n Horloge eens van dichtbij moeten zien om te kijken of wat ik in mijn hoofd heb ook daadwerkelijk uit te voeren is…
als je een decal zou printen en die tussen 2 plaatjes kan “sandwichen”, dan is slijtage ook niet zo’n issue…

Ik wil hem wel naar je opsturen.
Dan kan je zelf meten en vogelen :smiley:

Grtz Melvin

Ik kom er net een tegen op ebay met een goed keypad!
http://www.ebay.nl/itm/291088077419?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648
Klein linkje… Dit is misschien een beter voorbeeld en misschien kan je daar wat mee? En anders zie ik dat Melvin het horloge wel wil opsturen :stuck_out_tongue: Ik ben om eerlijk te zijn niet zo’n fan van Postnl… Gaat me iets te vaak niet helemaal lekker, dus dan zou het zo duur worden… Verzekerd opsturen :stuck_out_tongue: maar kan altijd. Laat maar horen!

Heb onlangs een Casio DBC-61 proberen op te knappen. Zoals de meeste van dat type horloges, was ook bij mijn exemplaar het toetsenbord vergaan. Maar aangezien het mijn eerste Casio was, die ik nieuw kocht in 1989, kon ik 'm niet gewoon weggooien. Dus dan maar aan de slag gegaan met Corel Draw en een nieuw toetsenbord getekend, geprint op watervaste sticker, uitgeknipt en op mijn horloge geplakt en tot slot nog een nieuw bandje eraan.

Hier een “Voor en na” foto:

4 likes

Ik had vroger ook een databank horloge. Weet het merk en type niet meer, ik dacht altijd een Seiko, maar een Casio lijkt me wat meer voor de hand liggend.

Zonder keypad, dus ik was uren bezig om links/rechts het juiste karakters op te zoeken. 7 pagina’s met 14 of 16 karakters. Ik gebruikte het nog wel om formules voor wis- en natuurkunde in op te slaan, het display op continue weergave te zetten. En dan alleen wachten tot de juiste formule voorbij kwam.

2 likes

Netjes! Ziet er weer schitterend uit!
Als ik ooit een dbc tegenkom die een nieuw toetsenbordje nodig heeft, kan ik je dan een pb sturen? :slight_smile:

Proficiat! Mooi horloge!

Tuurlijk! We regelen wel wat :wink:

1 like

Zelfs the Flash draagt een Casio Databank vintage.

Dank je wel!!
Ben zelf ook best tevreden met het resultaat!
Heb al van een aantal mensen (op een ander forum) de vraag gekregen om de file te delen.
Maar om het keypad te gaan aanbieden op eBay, is het product niet goed genoeg. De sticker is wat aan de dunne kant (toetsenbord is wel volledig operationeel) en ik weet niet hoe het zit met slijtvastheid… Voorlopig is het goed genoeg voor mezelf omdat het horloge deel uitmaakt van mijn Casio verzameling (meeste made in Japan) en ik ze niet meer draag.
Heb nog een tijdje gezocht naar een beter alternatief om op te printen, maar tot op heden nog niks gevonden. Suggesties zijn dus welkom! :smile: