Hallo iedereen!
Ik ben Bert, uit België (rand van Gent). Bijna 50… (een mijlpaal die wel een leuke klok verdient )
Ik volg hier al een hele tijd mee en vond dat het tijd werd me ook maar te registreren om ook wat actief te gaan deelnemen…
Ik ben al van jongs af aan gefascineerd door alles wat met techniek te maken heeft. Ik vond het soms leuker mijn speelgoed open te maken om te kijken hoe dat allemaal werkte dan er eigenlijk gewoon mee te spelen.
Ik hou van de Youtube video’s van o.a. Wristwatch Revival. Bijzonder interessant en rustgevend. Hierdoor is het ook wat beginnen kriebelen om zelf ook eens een klokje in orde te zetten. Mijn eerste stappen zou ik op een zakhorloge zetten. Als ik voldoende moed bijeen heb geraapt zou ik graag een poging doen een Certina Bristol 228 met blauwe wijzerplaat (die ik van een lieve buurvrouw kreeg) weer lopend te krijgen.
Als ik in een kringloopwinkel of op een rommelmarkt ben, dan ga ik ook steeds op jacht naar leuke klokjes. Ooit sla ik wel eens een slag!
Momenteel probeer ik het horloge waarmee ik in de jaren 80 in één klap de grootste nerd van de klas werd weer naar bruikbare toestand te brengen; mijn Casio DBC-61. De keypad is volledig gedesintegreerd. Ik deed zelf al een poging een nieuwe versie te maken maar vind wat @kosio deed toch beter geslaagd. Hopelijk krijg ik kosio hier te pakken.
Mijn daily is een Junghans Mega 1000 (negatieve display). Daarnaast heb ik nog een Beuchat, een “Sennheiser” Seiko en nog wat cheapie quartz klokjes. Zo heb ik bij de bouw van onze woning ook de handen zwaar uit de mouwen gestoken. Toen droeg ik een spotgoedkope Chinese field watch (van ebay of een of andere Chinese webshop). Het ding ziet er niet meer uit maar loopt nog perfect.
Dank dat ik deel mag uitmaken van deze leuke community!