mijn droom is een eigen horloge winkel, ik droom daar al van kleins af aan.
maar waar moet ik beginnen en hoe regel ik het met de leveranciers en waar moet ik opletten
Ik denk dat je moet beginnen met de financien, een pand is duur om zowel te huren als kopen. Om deze kosten te besparen zou je eventueel een webwinkel kunnen starten.
Een goede portie vakkennis is natuurlijk erg belangrijk bij de verkoop van goederen als horloges. Qua vragen over leveranciers kan ik je niet helpen maar ik wens je veel succes
Je begint een bedrijf, ik zou daar starten. Ongeacht wat je gaat verkopen etc. ben je altijd eigenaar van een bedrijf. Verdiep je dus in belastingen, eigendomsconstructies (B.V./V.O.F./eenmanszaak?) en verzekeringen.
Daarnaast: waarom zou ik bij jou een horloge kopen? Ben je goedkoper, beter, sneller? Zorg voor een goede business case/marketing-strategie.
Los van het feit wat je gaat verkopen (horloges in dit geval) zal je een hoop zaken moeten regelen en voorbereiden als je ondernemer wordt.
Verdiep je eerst eens in hoe je een eigen bedrijf begint, hoe je het gaat bekostigen, wat je strategie wordt, op welk segment je gaat focussen, etcetera
Zaken als leveranciers vinden en waar je op moet letten is pas een latere stap. Uit je aanvankelijke maak ik op dat je nog geen helder idee hebt wat er komt kijken bij het starten van een eigen bedrijf. Mijn advies is daarmee te beginnen en pas als een van de laatste dingen leveranciers te gaan zoeken (want die willen vaak toch ook wel weten wie ze aan tafel hebben zitten en waar je op focust).
Met vriendelijke groet,
Koen
(Ondernemer in de horloge branche)
P.s. Je bent welkom voor een kop koffie als je eens over je plannen en droom wil praten
Een droom hebben is fantastisch. Die droom werkelijkheid laten worden, daadwerkelijk een eigen zaak beginnen en deze zaak ook winstgevend laten draaien is slechts voor een enkeling weggelegd.
Mag ik vragen hoe oud je bent en welke opleiding je hebt genoten?