Mijn eigen horlogewinkel (Droom)

Beste Kylian,

Stap 1. Schrijf je in bij de kamer van koophandel.
Stap 2. Maak een afspraak voor gesprek met een goede accountant.
Stap 3. Mag je na het gesprek met de accountant gaan bepalen!

Succes!

Dit is tot nu toe de belangrijkste vraag die youngwatchenthousiast stelt , en is er voldoende technische kennis aanwezig van wat je gaat verkopen, Hierop willen wij allen graag een antwoord zien.

1 like

Precies, met de info die wij nu hebben kunnen we niet zo veel.

Beste Kylian,

Mijn advies is eerste investeren in jezelf the know how en etec.
Boeken lezen, youtube invesment for starter.
Om het geld uit te geven is makkelijk, maar om het geld te verdienen is niet makkelijk.
Vooral in deze tijd, als het zo makkelijk is dan zijn er miljarden mensen in deze wereld al miljoenair geworden.
Sorry voor het taal barrière.

Tim

1 like

eens, nog eens

23 likes

Ik zou beginnen met eens goed nadenken en dan goed omschrijven WAT een ‘horlogewinkel’ is.
Wat versta jij er onder?
Het is jouw droom, dus zal je wel een beeld hebben.
Omschrijf dat eens, dan kunnen wij je misschien iets gerichter helpen.

2 likes

Kylian, Zoals je kan lezen reageren we zeker niet om je te ontmoedigen, het siert je zelfs, alle ondernemingen zijn begonnen met een droom, Maar om je droom te realiseren is toch een ander verhaal en zeker een uitdaging,
Wij allen zouden toch graag iets meer willen weten van hoe jij het zelf ziet, En er zijn veel leden die zeker goede tips kunnen geven, en echt het goed met je voor hebben, zoals ik lees.

2 likes

Heb eerlijk gezegd ook niet werkelijk een idee, maar ik denk hier vind je toch een aantal bruikbare tips!

Beginnend met er eens goed over na te denken wat je wilt. Hoe je het wilt realiseren. Hoe staan je financiele middelen er voor? Heb je al een paar contacten die je kunnen helpen… maar ik geloof hier zijn er toch ook wel een aantal leden die wat kunnen bijsturen…

Dus zet voor je zelf eerst maar eens een paar punten op papier en laat horen!

3 likes

Een prachtig plan wat je hem aanbied klasse hoor. Een beter aanbod kan hij niet krijgen, Jij zal ongetwijfeld ook kleine foutjes/keuze gemaakt hebben die je Kylian al zeker kan besparen.

1 like

Ik zou gewoon lekker verder dromen. :thinking:

1 like

Ik zou eerst 's wachten tot er een vaccin is. Ik kijk met verwondering hoe sommigen/velen/bijna iedereen lijkt te denken dat dit over twee maanden over is en we allemaal gewoon weer kunnen shoppen in b&m-winkels. Ik zou nu ZEKER niet gaan nadenken over een eigen winkel, zelfs niet alleen online.

10 likes

Nu is juist de tijd om je plannen op papier te zetten, alles uit te tekenen en 10x te overdenken. Dan ben je tegen de tijd dat alles weer “normaal” is goed voorbereid.

1 like

He has a dream…

On topic: vergeet het. Als je hier moet vragen hoe je een horlogewinkel zou moeten drijven, dan ben je geen ondernemer.

3 likes

Denk ook goed na over welke klanten / markt je wil bereiken en welke horlogemerken je wil gaan verkopen. Een combinatie van Rolex en IWC voor de high end tier en Swatch + Fossil, schijnt het bijvoorbeeld heel goed te doen. :joy:

4 likes

Hahaha ik ga stuk :joy::joy:. Correcte spelling bam keihard oh wat heerlijk

2 likes

De snelste weg is een juwelier zoeken die van z’n oude dag wil gaan genieten. Start iig met werken bij een juwelier voor de ervaring! Welk segment wil je verkopen? Waar wil je dan gaan zitten? Dat soort vragen moet je jezelf stellen. Succes!

Een droom is geweldig, realisme onontbeerlijk!

Tenzij je in een niche markt kan stappen zul je in deze tijden met een winkel lastig een verdienmodel kunnen maken.
Realiteit is immers in de middenmoot veel traffic met “passers” die vervolgens voor enkele euro’s voordeel online kopen.
Vaak mag je dan wel als service het bandje op maat maken.
Daarnaast heb je dood kapitaal, je voorraad, en met online binnen handbereik net nooit het juiste type in huis…

Maar als je premium unieke stukken kan gaan doen…:wink:

2 likes

Een droom is 1, een goed businessplan is 2. Zoek uit wat je doel is. Schrijf een businessplan, wie is je doelgroep wat is je unique selling point en hoe ga je het in de markt zetten. Een goed plan is het halve werk!

4 likes

Dat is het verschil tussen een ondernemer en een werknemer.
Een ondernemer wil ondernemen.

1 like

Dat is ie toch ook niet? Het is zijn droom dat juist te worden, daar gaat het topic over.