Mijn eigen horlogewinkel (Droom)

100% mee eens.

1 like

De ondernemers die ik ken voelen waar handel zit en weten hoe dat aan te pakken. Ze hebben vaak meer problemen het in een businessplan vast te leggen dan met het initiƫren van hun onderneming.

Dat mis ik hier. Qua mindset geen ondernemer, qua visie geen ondernemer, qua aanpak (vragen aan een forum hoe te ondernemen) geen ondernemer.

Ik bedoel dat niet vervelend, maar zo ga je het gewoon niet redden.

5 likes

Gezien de stilte is de droom uit een gespat…

2 likes

Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien kun je (eerst) beginnen met vakgerichte scholing?

Scholing op gebied van horlogerie, op gebied van economie/financiƫn, gebied van marketing, reclame enz. goed Nederlands, enz, enz.

Misschien stage lopen bij een juwelier/horlogewinkel.

5 likes

@Tijdrijp

Nou wat hebben we gelachen.

2 likes

Ik begrijp je volkomen.
Bij mij komt ts over als een jonge man <20 met een droom. Alles begint eigenlijk daar: een droom.

9 likes

Wat maken die paar spelfauten nou uit. Ipv van lullig doen tegen een jonge gozer staat het ons als forum een stuk beter hem gewoon z’n vraag te beantwoorden toch.

20 likes

En binnen 10 jaar komt hij hier nog eens terug op hf en heeft hij 20 winkels in de Benelux, kan hij eens komen lachen met die gasten die ook dromen hadden en nog steeds tegen hun zin dagelijks in de file naar het werk rijden. :joy:

Laat je niets in de weg leggen… wie niet waagt blijft maagd!:sunglasses:

Follow your dream!

21 likes

En zonder geluk vaart niemand wel!

Jij snapt het! Goed gedaan :+1:

De meest concrete tips die ik je kan geven:

Begin klein, en plan je vervolgstappen n.a.v. haalbare doelen.

Laat je vooral heel veel informeren door allerlei mensen uit je netwerk die verstand van verschillende disciplines hebben.

Begin vooral niet met geld wat je nodig hebt om ā€œdagelijks te kunnen levenā€.

Oh en trek je zo nu en dan stiekem niks aan van meningen van mensen die van alles roepen van achter/voor hun toetsenbord zonder enig benul van jouw verhaal :wink:

11 likes

OP zien we niet meer terug denk ik. :smirk: 9 uur geleden gepost en geen enkele reactie…?

2 likes

Begin voordat je kinderen hebt, werk 80 uur per week, kijk wat de rest doet, en volg vervolgens je eigen gevoel. En luister veel naar het advies van anderen die zich bewezen hebben. (Echte mensen, ondernemers, niet van die youtubers die zwammen) Ze zeggen niet wat je allemaal moet doen, maar haal er voor jezelf uit waar je wat mee kan. Dan heb je na een jaar of twee een basis waar je 20 jaar mee vooruit kan. En vergeet niet: de ladder omhoog gaat stapje voor stapje, je bent zo weer beneden, dus blijf bescheiden en zet kleine stapjes, daar kun je er ook heel veel van zetten. Zorg gewoon dat je waarde toevoegt. Als je een topic start wat waarde toevoegt krijg je volgens mij zo honderd suggesties.

9 likes

Misschien dat hij al wel ergens een pand + inboedel op staat te kopen :rofl::muscle:

2 likes

Tja, faillissementen genoeg momenteel. :expressionless:

Niet zo miepen vent! Ik lachte om de opmerking van Zulu. Dat commentaar daar moest ik om lachen. Gelijk miepen, dat is tegenwoordig de trend. Mij zul je niet snel betrappen op het uitlachen van mensen op taalfouten. Laterrrrrrrrr

2 likes

Kylian, , Zoals ik de vele reacties lees ligt hier je kans, En als je iets wilt beginnen zou ik reageren, Er zijn hier leden die hun kennis willen delen met je, zoals Koen, maar er zijn ook leden bij die je willen steunen en niet alleen met woorden, Misschien zijn hier ook leden bij die de zelfde droom hadden als jij, vandaar misschien de vele toch wel interessante reacties, Tussen de regels staan ook woorden.

2 likes

Ik ben toch zo benieuwd naar de mensen achter hun netnaam die het continue presteren om overal hun ongepaste comments te plaatsen bij forumleden die het allemaal goed bedoelen. Je mening ventileren of feedback geven prima maar de emotionele reactiepatronen die ik hier af en toe tegenkom maakt mij toch wel nieuwsgierig. Wie ben je echt?

6 likes

Mmhhh :thinking:

1 like

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Zelf vind ik dit meer een passende quote voor dit forum ipv elkaar af te kraken. Dit topic gaat over iemands zijn droom en niet over zijn taalfouten. Waar hebben het over mensen?

4 likes