Mijn eigen horlogewinkel (Droom)

Stuur hem anders een berichtje of kijk even op zijn profiel, dat vindt hij leuk!

En dan die afbeelding, waarom?

Ik ben melig, hij heeft een droom en het gaat over horloges.
Alles in een dus.

Moet het persé een winkel zijn?
Want klanten een speciale ervaring aanbieden is veel mooier, en winkels zijn er al genoeg.
De formule is een horloge lounge, waar in alle rust de klant op de wenken bediend kan worden.
Je houd de kijkers buiten de deur, want daar heb je niets aan.

Op een dure sofa laat je de klant met of zonder partner plaatsnemen.
Je maakt kennis met elkaar, door smeuïg over leuke luxe horlogemerken te kletsen.
Jou rechterhand, biedt de klant wat bubbels aan.
Pak een doos met een selectie van luxe horloges zoals Patek Philippe, AP, Rolex, en JLC als opwarmertje.
Daarna kan je to the point komen, maar er is geen haast geboden. De horloges moeten het werk doen.

Begin in het begin klein, dus laat toch maar even de bubbels in de koelkast,
want er is niets tegen eerst een proefpilot starten.

Bouw een goede relatie op met de klant.

Over de financiering ben ik nuchter, gebruik alleen eigenvermogen. Leen niks.

1 like

Mijn antwoord nr 76 is nog steeds actueel. :thinking:

Dat is net welk soort klanten je wilt hebben, hier komen veel Nederlanders over de vloer, krijgen koffie/fris met iets lekkers erbij, We kletsen over alles, niet alleen horloge s, we laten hun het atelier zien, Hier voelen de klanten zich gewoon thuis, soms blijven ze hier ook eten, alles kan en niets moet, En of ik iets verkoop of niet is hier zeker niet belangrijk, gewoon gezellig. De reacties na het bezoek aan ons zijn geweldig, En toch vliegen er hier honderden horloges per jaar de deur uit, Maar jij hebt het over de dure merken, dan moet je nogal veel eigen vermogen hebben om die te kunnen aankopen, als je een behoorlijke collectie wilt laten zien
Daarnaast lopen er meer mensen rond ,die 2000 euro te besteden hebben als mensen die 15000 euro willen uitgeven, Het gaat erover hoeveel brengt je geinvesteerde bedrag op, dan kom je met die dure merken van jou veel te kort op wat ik aanbied, JLC verkoop ik nog wel, maar in Rolex steek ik geen geld meer in, voor de rest van je verhaal, sta ik wel achter

1 like

Hoe je een bedrijf begint is heel simpel, ga na de KVK en schrijf je in. Als je geen personeel wilt en onder de 200k omzet blijft start een eenmanszaak dat heeft belastingvoordelen. Daarboven dan kun je een B.V. oprichten en ben je niet direct aansprakelijk bij faillissement. Zoek een boekhouder en dat is alles wat betreft de onderneming.
Nu begint het en komt het moeilijke, namelijk hoe zorg ik dat ik meer omzet maak dan kosten en hoe veel hou ik dan zelf over om van te leven, winst na belasting. Hiervoor zou ik een business plan schrijven. Er zijn er genoeg gratis online te vinden. Qcredits vond ik super.

1 like

Ik zit wat diep in het hogere segment te wroeten, uiteraard beter om bij betaalbaardere horloges te starten. Dat is ook leuker voor gewonere klanten om een VIP ervaring te ervaren.

Dat is niet per definitie zo !
Als er belastingschulden zijn en er is sprake van onbehoorlijk bestuur (DGA) dan is de dga wel degelijk aansprakelijk.
En een omzet boven de 200.000 wil niet zeggen dat het voordelig is om een BV te starten.

Sowieso zijn er de nodige scenario’s denkbaar waarin de BV structuur geen bescherming tegen aansprakelijkheid zal bieden.

Wat ik nog wilde opmerken: in het hogere segment is goede beheersing van de Nederlandse taal echt een vereiste.
Men wil dan representativiteit.

Het spijt me dat diverse mensen daar aanstoot aan lijken te nemen, maar het is feitelijk dat men er toch mensen op afrekent als ze het over “me” horloge etc. hebben.

4 likes

Mij lijkt dat mensen die Rolex en die andere duren merken, eerder bij een juwelier binnen stappen omdat daar meer vertrouwen bij uitstraalt, denk ik dit verkeerd ??? . En als ik het goed lees, verkoop je horloge s, maar je hebt geen winkel?? daar is ook niks mis mee hoor. Maar hoe krijg je genoeg klanten binnen die bij jou komen kijken en hopelijk ook kopen. Als ik te nieuwsgierig ben mag je het ook zeggen hoor

1 like

6 topics gestart en 11 berichten in één jaar :thinking:!

Juist, en het is beschamend dat TS niet de moeite neemt om ook maar te reageren in zijn eigen topic. Het doet toch denken aan een naive simplistische brainfart van TS. Ik proef ook niet het enthousiasme en drive van een echte ondernemer, meer een puber die ‘ff snel wat geld wil verdienen met verpatsen van wat luxe klokkies’

(Ik ga ervanuit dat TS niet meer meeleest :wink:)

4 likes

Nou ik hoop van wel, want wat u schrijft is wel de waarheid, simplistische brainfart moet ik toch wel even opzoeken hoor, om eerlijk te zijn. nooit te oud om te leren

1 like

Ja ja het gaat erom het een beetje makkelijk uit te leggen, als je alle kleine lettertjes wil toevoegen moet je dat vooral doen :+1:t2:

In de fiscaliteit is weinig “makkelijk” uit te leggen.

Uit ervaring weet ik dat mensen er dan uit begrijpen wat ze er zelf uit willen begrijpen :frowning:

1 like

Ik zou eens bij reactie 76 zoeken dan zit je redelijk in de buurt :thinking:

Bij de … even klikken en dan prullenbak selecteren

“En het bleef nog lang onrustig”

3 likes

Nog dank u wel, voor gisteren. groetjes

1 like