Mijn ergernis : klok i.p.v. horloge

Dat klopt Regenscherm is iets anders dan Paraplu Toch of niet ?

Doe ik ook. Wil nog wel eens “klokken hangen aan de muur” zeggen als mensen iets een klok/klokje noemen.

Het beheerst mijn leven verder gelukkig niet :stuck_out_tongue: . Ik stoor me er slechts incidenteel aan.

Ik heb hetzelfde maar dan met ‘dial’ ipv ‘wijzerplaat’ en ‘bracelet’ ipv ‘horlogeband’.

Het zal de leeftijd zijn denk ik :joy:

5 likes

Is ook irritant hoor!!
Ik heb ook een mooie motor en geen “leuke brommer” :face_with_symbols_over_mouth:!
Ook een leuke vrouw en geen “meisje”:exploding_head:!

M’n flat is geen “flatje” en als toppunt over m’n werk: “Is dit vrijwilligerswerk?”


2 likes

Het maakt mij niet uit of mensen mijn horloge klok noemen.

Zolang me Rollie, Speedy of Hammie maar in goede staat verkeerd vind ik alles best :grin:.

3 likes

Nee dan die Klatser dat is helemaal irritant !

4 likes

Ah ja , succes gegarandeerd om iets te trotse motorrijders op de kast te krijgen :ok_hand:

4 likes

Ja mijn fiets is ook mijn Stalen Ros ! Kan toch niet!

Vind ik dan wel weer grappig.

1 like

Als ik me daar al druk over zou maken


Klok klinkt zo enorm lomp, iets dat totaal niet past bij iets verfijnds als een horloge.

Plus 1 :joy::+1:

Dikke klatser doet bij mij spontaan vocht ontsnappen. Klok en klokkie kan ik nog wel aan.

3 likes

Laat ik het er maar op houden dat populair taalgebruik meteen mijn tenen doet krommen:

“Een stukje zelfreflectie”
“In je kracht staan”
“Bilatje”

Blablablabla
 klok/klokkie hoort in diezelfde categorie wat mij betreft. Weinig verheffend.

2 likes

Dit is tot nu toe het belangrijkste van dit hele draadje Edwin, geniet ze! :tada::+1:

1 like

Sommige merken verdienen de term horloge niet. Laten we die verder met klok aanduiden.

Superlatief?

Dan moet het wel Polsklok worden Anders kan het ook de kerkklok zijn!

1 like

De poll doet me eigenlijk wel verbazen.
Al met al kan het mij weinig boeien, het is taaltechnisch niet fout dus kan er weinig van vinden.

klokkieforum.nl klinkt ook wel lekker :wink:

3 likes

Tenenkrommend. “Waar krijg je energie van?”.

:nauseated_face:

Eten.

1 like