Mijn ergernis : klok i.p.v. horloge

Dat komt helemaal goed. En met alle tijd geen horloge nodig nušŸ„³

1 like

Waar een mens zich druk over kan makenā€¦ :pray:t2:

Ware het niet dat een ā€œHorlogeā€ een staande klok is. Wat je om je arm doet heet een ā€œpols horlogeā€ als je het goed wil doen, ofwel een ā€œmontre-braceletā€, hoewel de Fransen gewoon ā€œMontreā€ gebruiken.

Van alle woorden voor wat we om de pols hebben hangen, is ā€œhorlogeā€ eigenlijk de meest foute :stuck_out_tongue:

Ik gebruik overigens beide en erger me alleen aan ā€œklokkieā€ zoals ik me erger aan alle verkleinwoorden (woordjes :smile:)

2 likes

In West-Vlaanderen komt de klokke uit Rome.:wink:

En een staand horloge?:rofl:

Ik stoor mij er niet aan, Ik ken iemand die zijn horloge een wekker noemt.

1 like

Een memovox?

Ik zou me er niet zo druk over maken, geniet lekker van je vakantie! Wanneer die voorbij is, zijn er al genoeg ergernissen :sweat_smile:

1 like

Ofschoon ik prefereer om een horloge ook daadwerkelijk een horloge te noemen, zou ik deze toch wel als klok durven te betitelenā€¦ :thinking:

image

7 likes

Zo erg is het niet hoor. Het viel me gewoon op. En het feit dat dit nu in mijn gedachte een rol kan spelen betekend dat er geen echte zaken zijn waar ik me nu zorgen om moet makenšŸ™

1 like

Me eten!

1 like

https://www.nrc.nl/dossier/column-japke-d-bouma/

Vergeet ā€œde stip op de horizonā€ niet :+1:

1 like

Mand!

1 like

Fijn dat je het zelf ook weet.
Geniet van je vakantie.:sunglasses:

1 like

Zonder wrijving geen glans!

1 like

Klok niet. Mooie klok niet. Dikke, vette vind ik minder.
Ik ben wel benieuwd naar jou associatie dan.
Ik associeer klok met iets dat aan de muur hangt. Maar kan niet zeggen dat ik me er dan om die reden aan irriteer.

Ik gebruik zelf ā€œhorlogeā€ maar ergeren doe ik me er zeker niet aan.
Waarschijnlijk is dat iets voor mensen met verder weinig ergernissen in hun leven, waar ik me helaas niet toe kan rekenen.

:grin:

5 likes

Ik niet (een beetje, als iemand bv in 1 alinea 23 keer het woord klok gebruikt :expressionless:) . Voor de rest gebruik ik het zelf alleen als het zo uit komt: die Aquis van mij is nou niet echt een verfijnd horloge, dat mag je van mij gewoon een dikke duikklok of dikke vette klatser noemen.
Voor de rest zoekt iedereen het maar lekker uit :sunglasses:

Zo in de poll te zien gaat het een beetje gelijk op: iets meer positief dan negatief.

1 like

In de handel spreken ze ook vaak over klokken, dus zo bijzonder is dat niet.