Ware het niet dat een āHorlogeā een staande klok is. Wat je om je arm doet heet een āpols horlogeā als je het goed wil doen, ofwel een āmontre-braceletā, hoewel de Fransen gewoon āMontreā gebruiken.
Van alle woorden voor wat we om de pols hebben hangen, is āhorlogeā eigenlijk de meest foute
Ik gebruik overigens beide en erger me alleen aan āklokkieā zoals ik me erger aan alle verkleinwoorden (woordjes )
Zo erg is het niet hoor. Het viel me gewoon op. En het feit dat dit nu in mijn gedachte een rol kan spelen betekend dat er geen echte zaken zijn waar ik me nu zorgen om moet makenš
Klok niet. Mooie klok niet. Dikke, vette vind ik minder.
Ik ben wel benieuwd naar jou associatie dan.
Ik associeer klok met iets dat aan de muur hangt. Maar kan niet zeggen dat ik me er dan om die reden aan irriteer.
Ik gebruik zelf āhorlogeā maar ergeren doe ik me er zeker niet aan.
Waarschijnlijk is dat iets voor mensen met verder weinig ergernissen in hun leven, waar ik me helaas niet toe kan rekenen.
Ik niet (een beetje, als iemand bv in 1 alinea 23 keer het woord klok gebruikt ) . Voor de rest gebruik ik het zelf alleen als het zo uit komt: die Aquis van mij is nou niet echt een verfijnd horloge, dat mag je van mij gewoon een dikke duikklok of dikke vette klatser noemen.
Voor de rest zoekt iedereen het maar lekker uit
Zo in de poll te zien gaat het een beetje gelijk op: iets meer positief dan negatief.