Mijn ergernis : klok i.p.v. horloge

Flavor flav, die had pas een klok om zn nekā€¦ im getting the point here :wink:

1 like

Daar herken ik mijzelf totaal niet in. Ik vind zelf dat ik het zeer goed getroffen heb. Maar ja dat is uiteraard mijn meningšŸ¤”

Is ā€˜dezeā€™ horloge al geweest? ā€˜Deā€™ horloge, ā€˜dieā€™ horloge, ā€˜dezeā€™ topic.
Ok er zijn ergere dingen. :wink:

1 like

Maak mij er ook weleens schuldig aan, als het echt heel storend is, mijn oprechte excuses. Kan echter niet beloven dat het mij niet meer overkomt. Ook daarvoor mijn oprechte excuses, voor de keren dat het nog staat te gebeuren.

1 like

Ik moet altijd aan Kobus de kamper denken die altijd vroeg of ik nog een nieuw klokkie nodig had. :grin:

1 like

Zelf heb ik ā€œhorlogesā€œ, maar als iemand anders zijn of
haar horloges een klok noemt, dan is dat een keuze die ik respecteer. Overigens is in Frankrijk is een klok een horlogešŸ˜ƒ.

1 like

Fransen waren hier graag de baas gebleven Hans, maar is ze niet gelukt. :grin:

1 like

Gelukkig hebben we ze dā€™r uit gebonjourd :grinning:!

2 likes

Zou zomaar kunnen hoor. Foute Mercedes, Gucci bloesje, etc

Ok ok. Geaccepteerd.

Voor dergelijke ā€œproblemenā€ kun je natuurlijk ook een :pill: tabletje onder de tong leggen.

Tip van de meester.

1 like

Klatser :nauseated_face: .

2 likes

Ook dacht ik aan de hedendaagse beleving in de Grachtengordel, c.q. Randstad/universiteiten/studentjesā€¦

Maar de humor niet begrijpend van de wereld en gelijk gesmolten zijnā€¦ :tired_face:

1 like

Ik moet er van fronsen als men het woord klok in de mond neemt, horloge is het juiste woord.

Horloge is frans , klok/kie nederlands . Beetje hetzelfde als troittoir en stoep :wink:
Maar voor mij is het een klok .

Trottoir :slight_smile:

1 like

ā€˜Horlogeā€™ in het Frans betekent inderdaad klok of wandklok. Horloge zoals het in Nederland gebruikt wordt, of polshorloge, is in het Frans ā€˜montreā€™.

1 like

De connotatie van klok voor een (pols-)horloge wekt bij mij direct de link naar type patser, makelaar, drugsdealer op. Die hebben het over ā€œhun klokkieā€ā€¦ maar dat kan in en ander deel van Nederland weer heel anders zijn.

1 like

Toe maar. Makelaar in hetzelfde rijtje,nog voor drugsdealer.

3 likes