Mijn excelsheet telde op, en ik dacht WTF, zoveel?

Ik heb er ooit eens over gedacht om dat eens met mijn geborrel te doen over de laatste bij 34 jaar, toch maar snel mee gestopt want liep best in de papieren. Wel een bak lol gehad.

Mijn keuze in de poll was “anders” en daarmee bedoel ik
Alles houden én de VC er bij kopen!
Schijnbaar is het wel een bedrag dat je aan horloges uit wilt geven (het zij na verloop van tijd) dus gedisciplineerd te werk gaan, voorlopig niets bijkopen, genieten van de huidige collectie en geld opzij leggen, zodat je op enig moment de VC erbij koopt.
Er moet toch geld bij, maak ik op uit jouw verhaal.
En zijn de huidige modellen dan voor jou die restwaarde waard. Nooit niet denk ik.
Win-win-situatie lijkt mij.

2 likes

@amusicar post nu eens een foto van je collectie, of iig van de horloges waarover je twijfelt. Helpen we je over dit dode punt heen.

1 like

Het valt mij vooral op dat er blijkbaar toch veel interesse is in een VC, maar je ze vrijwel nooit ziet. :thinking:

1 like

Das niet gek toch? Zijn prachtig, maar ook duur en niet super waardevast. Weinig mensen hebben de luxe om geld weg te gooien.

1 like

Een doorsnee auto kopen kost meer. Moet je de VC wel slim kopen natuurlijk & niet voor list bij Schaap oid.

2 likes

Ik denk dat als hij dat had willen doen, dit al lang was gebeurd. Ik snap daarom niet zo dat mensen hier maar om blijven vragen. Voor het principe maakt het ook niet uit welke horloges het betreft. Het gaat er om dat 15 horloges best veel horloges zijn, en nog meer, dat er ongemerkt veel geld in is gaan zitten.

Zelf zou ik denk ik redelijk met de botte bijl de helft weg doen. Een paar duurdere die nog wat opleveren, en een paar minder dure gewoon om de collectie wat overzichtelijker te maken. En dan niet gelijk iets nieuws kopen, maar even aankijken hoe de collectie in afgeschaafde vorm bevalt. Als dan blijkt dat de VC blijft kriebelen: doen!

1 like

Heb je ook meer nodig. Daarnaast (private) leased tegenwoordig bijna iedereen.

True.

1 like

Het meest grappige blijft dat we hier op het forum liever 17k uitgeven aan een stompje staal met wat pepsi kleuren erop, dan aan een stukje gouden handwerk. :wink:

En dan heeft niemand het over de waarde. :wink::+1:

4 likes

In het rolex deel gaat t alleen over geld.

Eens!

Geen bal aan die VC. Zou m’n geld gewoon in een Rolex stoppen :relieved:

2 likes

Een hele scherpe en trieste spijker op z’n kop!

2 likes

:rofl: :joy: :rofl: :joy: :sweat_smile: :laughing:

Dat station is gepasseerd

1 like

Het gaat niet zo zeer om geld ergens in stoppen, maar iets kopen waarvan je blij wordt. Leg een Pepsi eens naast een willekeurige VC en het kwaliteitsverschil is groot. Of je afwerking, zichtbodem, geschiedenis etc belangrijk vindt is natuurlijk persoonlijk. Rolex is prima massaproduct, niks mis mee, maar wel voor list.

3 likes

Ik ga voor de Pepsi :hear_no_evil:
Maar niet voor 2k :grimacing:

Ik ook :see_no_evil:

Zou misschien wel eerder een vintage VC halen, dan een vintage Rolex.
Zo’n ouwe dresser kan wel, ouwe sport watch…

2k doe ik wel mee hoor. 20k niet meer. :grimacing:

Kwaliteit als in? Er valt een hoop te zeggen waarom zo’n Rolex van betere “kwaliteit” is :grimacing:

Handen arbeid… maar goed, dat is foutgevoelig.
Rolex is massa productie perfectie.