Iedereen heeft wel eens een aankoop gedaan waar je achteraf misschien een beetje spijt van hebt. Maar wat als het gaat om een horloge? Die ene keer dat je dacht: “Dit is het!” en het blijkt totaal niet zo te zijn? Ik deel graag mijn ervaring met mijn fout gekochte montblanc meisterstuck horloge.
Ik was zo enthousiast toen ik dit horloge tweedehands kocht. De foto’s zagen er prachtig uit, de merknaam klinkt geweldig, en ik dacht dat ik echt iets bijzonders in handen had. Maar eenmaal in het echt… viel het enorm tegen. Het bleek veel minder indrukwekkend dan ik had gehoopt – het had een vreemde, onnatuurlijke uitstraling vanwege de gele kleur en de vormgeving sprak me totaal niet aan. En het ergste? Ik had er veel te veel voor betaald! Een tweedehands model zonder enige bekende geschiedenis of documentatie… Ik heb hem dan ook nooit gedragen. Mijn dure vergissing blijft nu ongedragen in de kluis liggen.
Maar genoeg over mij!
Wat is jouw fout gekochte horloge? Welke horloge heb jij gekocht, alleen om later te ontdekken dat je misschien net een tikkeltje te veel geld hebt uitgegeven of dat het gewoon niet jouw stijl bleek te zijn? Deel je verhaal hieronder! Laten we lachen om onze horlogeblunders en wie weet kunnen we van elkaars fouten leren.
Gelukkig ging het om een nieuwe horloge die je retour kon sturen. De gene van wie ik het kocht nam niet eens de moeite om de telefoon op te pakken nadat horloge werd geleverd.
Zeer recentelijk nog, deze mooie Oris. Ik was zo hyped dat ik al een stalen band had gekocht voordat ik het horloge had ontvangen (gebruikt). Bij ontvangst was de eerste gedachte direct: ohh…. die is klein…
Gelukkig vrij snel een mooie ruil kunnen maken, en is het allemaal goedgekomen
ik was vroeger wel eens in een fase beland geweest dat ik total los ging in aankopen, blij als ze binnenkwamen maar kort daarna toch ondervinden de “klik” niet te hebben.
velen zijn dan ook vertrokken en van die “fase” ben ik ook vanaf, (het gebeurt nog wel eens maar niet meer zo sporadisch als vroeger)
van al wat ik nu heb is de klik er nog
Dit zijn de reacties die ik graag lees
Seiko is god tear volgens onze bekende expert Nico leonard. Ze hebben wel een scala aan modellen waar je over het algemeen wel slaagt om een leuk dagelijks gebruik een horloge aan te schaffen. Maar ik begrijp je volkomen. Dankjewel!
Nah, gaat niet weg. Ik praat graag over horloges en meestal positief. alleen zo nu en dan een horloge om lekker af te kraken ontstaat er ook een leuk gesprek.
Vooral CASIO is God tier volgens deze man denk ik Seiko redelijk hoog maar om de juiste reden, voor nogal wat mensen een leuk eerste, mechanisch horloge. Voldoende geschiedenis om de horloge wereld ingezogen te worden. En in de basisprijsklasse toch wel leuke, sportieve modellen. Niet dat je na wat zoeken niet beter kan vinden, maar als leek steekt dat niet zo snel dwars denk ik.
Uiteraard kan je al snel afleiden dat ik thuis een Seiko 5 heb liggen
Grand Seiko noemt hij dan weer net geen scam voor mensen die geen Rolex willen kopen denk niet dat dat zo is (heb geen Rolex noch GS), maar hij is toch behoorlijk kritisch over Seiko.
Ik ben ook even op zoek geweest naar die ene gshock waar ik dan een klik bij zou voelen, maar moet hel nog tegenkomen. Ik dacht even dat het aan mij lag, maar ik denk toch dat het aan al de rest ligt er is in mijn hoofd zelden een scenario m een gshock te kopen waar een CASIO niet minstens even geschikt is, en 10x eleganter vormgegeven is
Eigenlijk heb ik elk horloge dat ik heb gekocht, met veel plezier gedragen. Maar… Elk horloge dat ik heb gekocht voordat ik hier lid werd in het jaar 2022, was eigenlijk een fout gekocht horloge.
Het waren stuk voor stuk mainstream plak en modemerken, waarvan ik in 2022 dacht: als ik al dat geld nu had gespaard, dan had ik al lang een heel mooi horloge van een echt horlogemerk kunnen kopen.
Ik heb geen horloges gekocht die tegenvielen toen ik ze kreeg. Echter heb ik wel een aantal horloges gekocht gewoon omdat ik het verlangen had iets nieuws te kopen, om er vervolgens achter te komen dat ik alles wat ik al had toch net een tikkeltje mooier en beter was. Niet dat het nieuwe niet goed was, maar vooral dat het oude beter was. Ach ja, dan even goed weer erg blij met wat ik al had, dient het nieuwe horloge toch weer een doel