Mijn Fout Gekocht Horloge – Deel Jouw Ervaring

Gebeurt mij eigenlijk nooit,het is bij mij ook al niet snel goed dus voor ik tot aankoop overga weet ik alles,youtube filmpjes geken,virtueel gepast L2L maat opgezocht enz.:grin:
Ooit in een ver grijs verleden eens een Russisch horloge gekocht die bij aankomst slechts 32mm bleek te zijn maar dat is ook de enige miskoop

1 like

Kleine selectie van spul wat ik nog geen maand heb gehad. En vaak koop ik hetzelfde dan nog 3x om er achter te komen dat het nog steeds niet mijn ding blijkt te zijn :expressionless:

39 likes

Gek zeg dat. Ik herken het geloof ik niet. :thinking:

12 likes

Op foto is deze erg mooi. Om mijn pols bleek het toch niet wat ik ervan gehoopt had.

6 likes

Ik heb geen verkeerd gekochte horloges, niet in de zin van… Totaal verkeerd model.

Alleen deze paste qua dragen gewoon echt niet goed bij mij, hoewel ik hem nog steeds erg mooi vind.

Ik heb wel twee keer milde spijt gehad van een specifiek exemplaar dat ik gekocht heb… vanwege een verkeerde inschatting van de uiterlijke staat en staat van onderhoud. Niks onoverkomelijks.

Niks van geleerd zo lijkt het en daar baal ik dan nog het meest van :joy:

9 likes

Dat was voor mij toch wel de Citizen NB1050-59E
Eigenlijk al niet echt een klik mee, maar ik was er goed in geworden deze steeds goed te praten. De echte anticlimax kwam nadat ik de deksel achter openmaakte en er mij een dikke witte plastic ring tegenmoet kwam. Het uurwerk moest ik bij wijze van met een vergrootglas zoeken.

4 likes

Dit heb ik ook steeds met deze kasten. Ik vind ze heel mooi om naar te kijken, met name de 1060 serie, maar ik weet van mezelf dat hij in de horlogedoos blijft.

Toch kriebelt het elke keer weer als er één voorbij komt. :rofl:

2 likes

Great minds think alike David :saluting_face:

1 like

Pagani design Daytona clone. De chronograaf is niet af te lezen en de afwerking en knoppen waren slecht. De metalen band ook.
(Daarentegen was de aqua terra clone juist weer heel erg goed)

Bulova High Precision 96B371
De smooth sweeping second hand zag je niks van, want alleen de kleine wijzer had dat.
(De chrono wijzer was niet als secondewijzer te gebruiken).
En het zag eruit als een zeer goedkoop horloge, terwijl deze op de foto en YouTube beelden er veel beter uit zag.

1 like

Dit is hem. Veels te groot. Niets Russisch aan. De band doet gewoon zeer. Was wel een limited edition.
Niets tegen het merk heb nog wel een paar invicta’s later gekocht. Maar dit was/is een gedrocht. De lume is wel MEGA.
Als ik er ooit iemand blij mee kan maken…

4 likes

Gekocht voor mijn zoon, vanwege de hype. Veel te duur voor wat het is. De look & feel is oké, maar dat is het dan. Mijn zoon draagt hem uiteindelijk nooit.

8 likes

Toen ik net interesse kreeg in horloges ontdekte ik óók Catawiki… Dat was gelijk een wijze les :joy:

Ik kocht een Jorg Hysek voor ruim 700 euro. Ik was in mijn nopjes want het horloge moest wel 1250 euro waard zijn volgens de expert! De gierige Nederlander in mij dacht dan ook een fantastische deal te hebben gemaakt.

Maar goed… het horloge vond ik direct al foei lelijk in het echt en was ook niet mijn stijl. Dood zonde… Dus de verkoop in! Poah dat ding ging toch goed geld opleveren want waarde: 1250 euro! Of toch niet :man_facepalming: Uiteindelijk met 100 euro verlies verkocht.

Nooit meer…

Plaatje voor de sfeer van het net!

6 likes

Heel kleine selectie. :joy:

3 likes

De server zijn nogal fragiel hier hè dus niet teveel ineens :grimacing:

Niet vergeleken met jouw hoogtijdagen hier :muscle:

3 likes

Tsja :sweat_smile:

5 likes

Ben je nog redelijk goed mee weggekomen dan…. Catawiki prijzen slaan helemaal nergens op…

1 like

Mijn enige miskoop van de afgelopen drie jaar was deze:

Verschrikkelijk wat een wanstaltig ding was dat in het echt. Ik heb op deze foto het kanariegeel in Lightroom even teruggeschroefd naar oranje, anders springen er bij de mensen thuis wat OLED panelen aan stukjes.

Uiteindelijk heb ik hem voor 500 euro kunnen slijten aan een argeloze Marktplaatskoper met een golden retriever en een witroodgestreepte wandelstok.

35 likes

Ochtendurine in witte-onderbroek geel.

:joy::joy: Godsamme nu moet ik hem wel daar aanbieden

6 likes

Seiko in het algemeen, iedere keer denk ik “ach wat een leuk ding” maar ik moet er vandaan blijven en dat doe ik nu ook.

9 likes

Die conclusie komt mij bekend voor…:grimacing:

3 likes