Gelukkig ben je uitgekomen bij het Tudor achtige broertje van Seiko: Orient.
Er zijn er dus meer Je kan blijkbaar beter de grote broer kopen.
Ik had een zwarte Obris Morgan en omdat ik blauwe horloges mooi vind de blauwe besteld. Echt een verkeerde kleur helaas.
Geen commentaar.
Dit was helemaal niets! Ik heb hierdoor nog steeds een aversie tegen horloges met Franse merknamen…
dat sowieso…
Al mijn klushorloges die toch radium blijken te bevatten. Denk je een leuke opknapper te hebben, gaat bij de controle na aankomst de geigerteller in het rood. Ik neem me elke keer voor om ze alleen live te kopen. Zodat ik er voor aankoop een geigerteller tegenaan kan zetten. Maar dan zie ik er eentje op MP en denk: Ahja joh. Komt goed. Not.
Van de Coole Grote Broer ( nietwaar @Piede) naar het zielige middelste kind…door naar het gelukkige Kleine broertje.
Bijna goed. In vrijwel alle gezinnen is de oudste de sjaak en de jongste het zondagskind. Hoe dan ook zit je dus goed.
1 uitzondering voor mij is mijn oudste horloge. Van mijn ouders gekregen na het afronden van de middelbare school en mijn gehele studietijd alle gekkigheid meegemaakt (is ook wel te zien). Als ik de batterij vervang doet ie het vermoedelijk nog steeds
De uitzondering bevestigd de regel. Daarom is deze familie ook Happy as a Clam…
er zullen altijd uitzonderingen zijn in positieve zin, maar 3 of 4 oprechte pogingen later heb ik nu zoiets van: “laat maar”
Leuk dat je die nog hebt
Haha, JL Jaques Lemand
Rare blaaskaak.
Seiko heb ik meer mee dan 80% van de zwitserse horlogerie. Zeker meer dan met swatch.
In mijn ervaring is een verkeerde aankoop onvermijdelijk en deel van de hobby
Je kunt nog zo vaak gaan kijken en nog zo lang in de winkel met het horloge rondlopen, je voelt pas echt of het wat voor je is als je het horloge een paar weken in bezit hebt.
En dan ineens weet je ‘dit is hem niet’. Zo was ik superblij met een nieuwe aankoop en na een paar weken dacht ik ineens: nee dit is hem niet. Ging om een Santos Dumont.
Lag het aan de verkoper bij de dealer? Nee, ik kreeg alle ruimte en tijd om er over na te denken. Lag het aan een impulsieve beslissing? Nee, ik heb gewikt en gewogen tot ik er scheel van keek, en ben meerdere keren gaan kijken. Lag het aan het horloge? Nee, is een prachtig iconisch iets.
Maar op mijn pols? Meh.
Het leuke aan de hobby vind ik juist ook wel dat je léért kijken. Dat details als bezel (bol/plat/concave) en de breedte van de lugs, en de dikte van de crownguards, en de font-size op de wijzerplaat… het maakt allemaal uit. En dat leer je (ook) met verkeerde aankopen, dus ergens is dit ook vooruitgang
Hahaha, € 500 voor die kleurenexplosie is nog niet zo gek
Zo herkenbaar. Ook aantal keren iet anders en nieuws aangeschaft en bleek het oude toch mijn favoriet te zijn. Het zelfde maak ik vaker mee met bepaalde kledingstukken. Ondanks dat ik 10 spijkerbroeken heb trek ik dezelfde 2 modellen die bijna identiek zijn aan. Soms laat mijn vrouw expres de was liggen zodat ik andere kledingstukken ook de kans geef
Deze Ingersoll, zag er op het eerste gezicht prachtig uit vond ik. Maar jongens, een veel te grote kast. Als ik dat ding om had dat klapte hij altijd wel ergens tegenaan. Na drie maanden was hij ook stuk. De automaat werkte niet meer. Kreeg ik hem terug werkte het nog steeds niet naar behoren. Normaal gesproken als je een horloge draagt, neemt de resttijd toe. Dat gebeurde bij dit horloge niet meer. Volgens de verkopers hoort dat ook niet. Na veel heen en weer gemaild te hebben, nog een keer onder garantie nagekeken. Daarna liep hij wel weer goed, maar de lol was er voor mij allang af. Het crappy bandje had binnen een jaar ook min of meer de geest gegeven.
Echt balen. De tijd die je ook moet insteken voor aanspraak garantie is ook heel tijdrovend en vervelend. De looks heeft deze horloge zeker wel. Maar helaas daar houd het mee op. Jammer joh want hij ziet er echt wel goed uit.
Dat dus. Ik kreeg ook altijd de reactie: wat voor klomp heb jij nou om je pols?! Dat helpt het proces van afstand doen wel te versnellen.
Inmiddels heb ik daar wel van geleerd. Nu ben ik ook altijd goed voorbereid en doe ook mijn huiswerk. Toch sluipt het wel een keertje doorheen. Wanneer weet ik niet