Voor recensies van restaurants etc heb je vaak geen exclusieve toegang nodig. Je betaalt enkel je eten, wat je dan dekt met de opbrengst van je stuk. Maar, als horloge reviewer kan je niet een horloge voor elk review kopen. Tenminste, niet de duurdere en exclusievere merken. Je bent dan afhankelijk van de merken. En dan is het al gauw meewerken of je ligt eruit. Horlogemerken kunnen daarmee heel goed hun eigen verhaal fabriceren en hun pr beïnvloeden.
Er zijn enkele eerlijke reviewers op bv youtube, maar die hebben slechts toegang tot de ‘goedkopere’ niet exclusieve merken. Die sturen ze vaak na de review weer terug. Ook dat gaat niet zo makkelijk bij duurdere merken.
Nah, om zo op de foto te zien is er niks mis mee. Gewoon een strakke alleskunner, en ik snap zeker waarom mensen een Sinn 556 een coole dude vinden.
Prima horloge, simpel, zwart, eigen smoel, ETA, aparte stalen band : kopen. Deed ik tenslotte ook, op mijn zoektocht naar de Eeuwige Final die 30 jaar zorgeloos mee zou gaan, en ik overal zou kunnen dragen.
Maar ik had na een week of wat zoiets van ik zie niks. Er beweegt niks, er glimt niks, alles is zo akelig mat gemaakt dat de hele lol er van af ging. Er moet bij mij wel een ietsiepietsie glimmer of kleur in zitten.
Ook gewoon een gevalletje smaak, thats it.
Heb meerdere keren een BB58 gehad en die zit mij nagenoeg perfect! De 54 vind ik te klein voor een duikhorloge. Ik hoop op een toolwatch met applied indices/numerals van Tudor wat geen duikhorloge is!
Ja ik begrijp je volkomen, maar niet iedereen waardeert eenvoud. Ik begrijp de mensen ook wel die de eenvoud waardeert om juist zijn minimalitische ontwerp en zijn dgelijkheid. Dat aakt hem ook wel weer cool
Ook de duurdere merken geven de horloges cadeau aan succesvolle youtubers.
Het is geen verassing dat merken die een bepaald imago willen uitstralen deze in de lucht laten prijzen door youtubers terwijl de recensie niet reflecteren wat ze echt van het horloge vinden. En ik begrijp dat ook wel omdat dit het verdienmodel is van de youtubers. Ik denk dat het daarom belangrijk is om meerdere bronnen raad te plegen om geen impuls aankopen te doen. Ook verstandig om teleurstelling te voorkomen is het raadzaam om voordat je het horloge aanschaft eerst om je pols te doen en te kijken of er een klik is.
Ik denk dat het belangrijkste punt van jou is dat het passen van een horloge essentieel is. Schoenen online bestellen gaat bij ook altijd verkeerd. Maar door social media wordt je een maal verleid om blind te kopen terwijl hierdoor de kans op teleurstelling erg groot wordt. Ranger is voor mij ook een horloge met een hoog saaiheidsgehalte.
Grappig, iedere keer dat ik naar een Sinn 556i zit te kijken lijkt mij een gele variant juist heel tof. Waarschijnlijk zou ik zelf wel “gewoon” een zwarte kopen, maar zo afschuwelijk komt hij niet op mij over.
Mijn eigen “fout gekochte” horloge zou denk ik op een Casio Edifice uitkomen. Prima ding opzich, maar wilde toen ik 18 was geworden een stoer horloge; zwart en chrono. Bleek ik achteraf juist 3x niks te vinden… Heb hem nog altijd, want eerste horloge, maar nee, zoiets komt er niet meer in.
Toen ik een maand of 4 dit topic doornam dacht ik geen “fout gekocht” horloge in mijn bezit te hebben. Ondertussen weet ik niet meer zeker of dat wel zo is. Ik denk niet dat het “een fout” was, maar mijn eerste mechanische aanschaf was een DJ Wimbledon dial op jubilee. Grijs gekocht voor een marktconforme prijs.
Ik was ten tijde van die aanschaf (nog) geen liefhebber maar wilde vooral een mooi mechanisch horloge dat ook op een gegeven moment aan mijn zoon kon doorgeven. Zoals bij anderen hier ook, heeft mijn smaak zich na verloop van tijd veranderd (of misschien in het kader van voortschrijdend inzicht wel doorontwikkeld). Hoe dan ook, een DJ zou anno 2025 op mijn shortlist niet meer voorkomen.