Gelukt en ook nog goedkoop. Weliswaar geen goud of zilver maar een ELKA uit 1934 via Chrono24 uit Rusland.
Nu wil ik wel iets (g)ouds uit 1903, het geboortejaar van mijn vader. Nu genoeg geld over om iets moois met ketting te kopen. Kenners, komt u maar.
'Tis um
en met stijl aan een kettinkje?
Ik denk dat er een bloemetjesvest moet komen en de punten van een wit overhemd goed afronden
En zo een.
Nice! Was Elka niet ook een Nederlands merk?
Zo een heb ik en ook eentje in schotse ruit + pompom
Firma Kiek uit Amsterdam, lees ik op google
Ja, waar het woord kiekje vandaan komt. Misschien komt ELKA wel van L. Kiek.
Ben benieuwd wie het binnenwerk maakte.
Zou kunnen, maar dan zien wij je binnenkort zo dan?
Ha ha, die alpino droeg ik in '46, met een plusfour. En waar is dat bloemetjesvest, photoshopmeester?
Wat leuk om te horen dat je zo snel geslaagd bent!
Waarschijnlijk kan @koen je waardevolle tips geven met betrekking tot je zoektocht naar een horloge uit 1903. Er schiet me verder niet zo snel te binnen wie hier de zakhorloge-experts zijn.
Ik weet dat de firma Rikkoert in Schoonhoven een wisselende collectie antieke gouden zakhorloges heeft. Horlogekettingen hebben ze vast ook wel.
Hahaha, jij bent veel te goed in die photoshops! Laatst met de “China Made” Omega zag ik dat pas bij de derde keer kijken. Nu zie ik ook pas bij de tweede keer kijken dat Willem erbij staat.
Fantastisch.
En als hij het niet Photoshopt moet ik een adres vinden waar ze bloemetjesvesten maken
Dat is snel !
Goedemiddag,
Ik werd geroepen
Leuk zakhorloge, wel degelijk zilver, zgn. Niëllo. De kast is dan van zilver en op de gegraveerde plekken met een zwarte legering van diverse metalen.
Elka staat trouwens voor Eduard Louis Kiek Amsterdam, wat is samengevat tot ELKA. Leuk stukje historie uit Amsterdam
Iets vinden uit 1903 (waarvan we ook zeker weten dat het in 1903 is gemaakt) is een stuk lastiger, als het bijvoorbeeld om een horlogeketting gaat. Bij horloges kan aan de hand van een gravure of een serienummer wel een een jaartal achterhalen, maar bij kettingen gebeurde dat eigenlijk nooit. Soms hangt er wel eens een medaille met gravure aan een ketting, dat jaartal is soms het productiejaar/verkoopjaar.
En verder, niets aantrekken van de opmerkingen, photoshop (waarvoor overigens HULDE ) en gewoon dat zakhorloge gaan dragen!!! Mocht je een vest op maat willen laten maken dan heb ik nog wel een adresje voor je
Met vriendelijke groet,
Koen
Leuk dat de kast toch van zilver is. En als de bedoelde vestenmaker niet te ver van Eindhoven woont en niet te veel rekent, wil ik dat adresje best wel weten Koen!. Overigens, of het écht een bloemetjesvest wordt, zoals @HanDavinci misschien zou willen dragen, dat weet ik nog niet. Ik heb van jongs af aan een voorkeur voor het echte Engelse tweed gehad en dat wordt zeker niet in een bloemetjespatroon gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Willem
Is het zoiets Willem dat je bedoeld?