Mijn Girard Perregaux... balen hier

malus65 Schreef:

@ Poktori: met modder gooien lijkt me niet echt de
aangewezen weg. Ik wil dit toch graag discreet
behandelen en iemand via het forum zwart maken is
niet helemaal mijn stijl.

Dat lijkt me ook niet echt doeltreffend in dit stadium.

Zo te horen sta je best sterk in je schoenen. Enneh, een jaar garantie is voor mij een jaar garantie. Al zou je er de laatste dag nog mee aankomen…

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

malus65 Schreef:

… Ik kan dmv een aantal argumenten aantoonbaar maken dat het is zoals ik zeg:

A) ik heb een “wristshot” in RAW gefotografeerd. Dit camerabestandstype heeft zgn. metadata die ingebed in het fotobestand zijn.
D.m.v. een programma als Lightroom kun je de data zichtbaar maken.
Hierin staan oa de datum opname, tijdstip, maar ook gegevens over de lens, cameratype etc.
Zwart op wit kan ik dus aantonen dat ik ook echt die foto gemaakt heb op dat bepaalde tijdstip met mijn eigen camera…

Helemaal waterdicht is dat niet: ik kan immers probleemloos vandaag de datum op mijn digitale camera instellen op 28 april 2009.
Als ik dan een foto maak dan zal in de metadata keurig die in werkelijkheid al lang verstreken datum te lezen zijn.

Tip (offtopic): ga je op vakantie naar een land met een andere tijd dan Nederland/België, pas dat daar dan ook aan in je camera.
Dan voorkom je dat je zonnige strandfotoos volgens de metadata 's nachts lijken te zijn gemaakt.
En voor wie zich afvraagt waar dat nou handig voor is: fotografeer je met twee cameraas door elkaar, dan kan je op deze manier je fotoos allemaal keurig in de tijd rangschikken.

Nogmaals veel succes. Ik geloof ook niet dat zwartmakerij de oplossing is, maar gezien de zwaarte van je klacht en de reactie van de handelaar, zou ik toch ook graag zien dat een slechte service niet beloond wordt. Dan dien je wellicht toch anderen te waarschuwen; die afweging moet je toch ook maken, maar natuurlijk kan alleen jij dat.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met deze foto’s geen verschil zie.
Een foto met stilstaande wijzer zou misschien meer duidelijk meken.
Wel zie ik een verschil bij de as.


grootmokum zei:
Helemaal waterdicht is dat niet: ik kan immers probleemloos vandaag de datum op mijn digitale camera instellen op 28 april 2009.
Als ik dan een foto maak dan zal in de metadata keurig die in werkelijkheid al lang verstreken datum te lezen zijn.

Dat kan wel zo zijn, maar dit vereist dan wel een ragfijn bedriegersspel. Ik zou er niet opkomen. Je moet dan wel heel ver vooruit denken… Terwijl het zo simpel is:
Ik wil gewoon genieten van een in mijn ogen fantastisch horloge, anders kan ik het niet maken…

AU!! Op deze foto is het verschil goed te zien en dat doet inderdaad pijn!

Sterkte!!

In één woord: Schokkend.

::o Dat is echt heeeeeel erg storend! En de “after-sales” van de horlogemaker zijn schijnbaar zeer slecht (td)

goedendag,
eerst wens ik je succes met je aanpak,jammer dat er zulke stiuaties plaatsvinden,horlogemaker bekijkt het zakelijk maar vergeet dat ie met zijn oplossing meer klanten verliest,want iedereen moet weten dat mond tot mond reclame immers de beste reclame is,jij bent de klant jij bent de koning en hij hoort dit zeeeer netjes op te lossen.mvg el

Ik zou nu toch even stevig doorpakken want zachte heelmeesters etc. Je hebt alle troeven en het gelijk aan jouw kant dus geen enkele reden om de druk niet te verhogen. Vaak vervallen dit soort horlogemakers in een hooghartig ik ben de vakman en jij bent niks verweer en dat kun je alleen doorbreken met dreiging en druk want anders gaat dit een eeuwigheid duren. Gewoon kort door de bocht en een tijdslimiet stellen voor de oplossing. Oftewel, neem de regie en laat je niet piepelen door deze “vakman”!!

… en misschien wordt het tijd dat je 'm per mail benadert met een link naar deze postings. Met vermelding van het feit dat je je niet voor kan stellen dat hij er niets aan wil doen. Per slot van rekening heb je de naam van de horlogemaker nog niet genoemd! En het zou fijn zijn als je laatste posting een positieve wending aan de zaak kan geven. Als hij zijn goede naam kwijt wil, is dit wel de plek om hem voorgoed kwijt te raken. (Als de horlogemaker een goede lezer is, snapt hij de boodschap wel!)

Menno

Omdat ik volop in onderhandeling ben, en ook een bericht bij GP heb uitgezet, wil ik beperken tot een opbouwende discussie.
Wellicht dat er nog een positieve draai aan kan worden gegeven. Als het nodig is zal ik alle input wellicht nog nodig hebben, maar eigenlijk hoop ik dat het niet zover zal hoeven te komen. Ik vindt het eigenlijk al te zot dat ik (nog) niet serieus genomen ben. Ik dacht dat eerlijk het langst duurt en daar vertrouw ik vooralsnog op.

malus65 Schreef:

Dat kan wel zo zijn… Ik wil gewoon genieten van een in mijn ogen fantastisch horloge, anders kan ik het niet maken…

Mijn relaas was louter bedoeld om aan te geven dat je redenering “ik heb een digi-foto van die-en-die datum” niet helemaal
waterdicht is en dat je dus voorbereid moet zijn op dit argument, mocht er onverhoopt een vervelend steekspel gaan komen.

En dat je de Pee er in hebt is na je tweede foto overduidelijk.
Wat een schande. Ik hoop dat het alsnog goed geregeld gaat worden.

nou hopen dat het goed komt want een jaar is een jaar en precies eerlijkheid duurt het langst veel succes

Inmiddels is met medewerking van GP een passende oplossing in de maak:); wordt vervolgd…

Mooi(tu)

(tu) Ben benieuwd!

Maar jeetje, dat “pappa” erbij gehaald moest worden…(td)

Even dit draadje uit het slob trekken… inmiddels is er een wijzertje gearriveerd, met de medewerking van GP. Via bemiddeling van een zeer gewaardeerd forumlid kan ik nu toch de GP opsturen naar de betreffende horlogemaker die e.e.a. gaat herstellen:)
Ben benieuwd, De GP gaat morgen op de bus. Ik houd jullie op de hoogte.
In ieder geval iedereen bedankt voor alle input, opmerkingen en adviezen(tu)
Stef

Wat fijn dat het allemaal toch goed komt, een hele opluchting! (tu)

Hopelijk is hij snel weer terug,

Martin

Ben benieuwd naar de nieuwe… euh ouwe look. Dus niet stiekem die ouwe foto plaatsen! Anders gaan we 't met die digitale-vingerafdruk-op-foto-truuk checken :wink:

Suc6!