mijn grailwatch ...

mjah, ik zal 'm waarschijnlijk toch nooit kunnen veroorloven
redelijk zeldzaam, er zijn er maar een 200-tal van gemaakt
en daarom wordt het ding niet vaak aangeboden
deze Milgauss 6541

het exemplaar op de foto hierboven is niet de mijne
werd in mei 2023 verkocht voor 2,5miljoen $
daarvoor in 2013 is er nog es eentje te koop aangeboden
is verkocht voor 317.000,-CHF

dus ja, ik kan er alleen maar van dromen
en heb me daar ook bij neergelegd
en nou opeens vind ik een hommage hiervan
vind 'm geslaagd
relatief betaalbaar
van een obscuur microbrand uit Hong Kong

ga het even in beraad houden

27 likes

Houd het vooral ook in beraad.

7 likes

Mijn ervaring met hommage is, dat het niet voldoet.

4 likes

Voor mij is het dat het meestal niet voldoet.

Ben tocht echt erg blij met mijn Smiths Everest (hommage van de Explorer)

Maar wbt te WMT, die is wel erg vintage gemaakt wat ik persoonlijk niet mooi vind.

4 likes

Koop een BB54, die heeft dezelfde kast vorm. Kleur het driehoekje ff rood op de bezel, een beetje verbeelding erbij en genieten maar.

Veel beter sowieso dan die ouwe rammelige troep.

10 likes

Net zoals hierboven al gesuggereerd is, zou ik me ook focussen op Tudor. Je hebt dan ook nog eens een rechtstreekse link met Rolex.

1 like

Blijven dromen, wie weet :wink:

1 like

Ze nemen daar mensen aan die als beroep hebben om nieuwe horloges te bekrassen? :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik hou het in beraad = ik probeer het uit mijn hoofd te zetten

3 likes

Gewoon doen. Wmt staat bekend onder liefhebbers van vintage voor mooie hommages.

:+1:

1 like

Heb even gekeken naar wat dit microbrand nog te bieden heeft, allemaal hommages dus, wat minder voor de hand liggende en vintage geinspireerde hommages weliswaar

1 like

Ik ga het even laten bezinken, 580usd, verzending, invoerrechten, zal wel gauw kleine 700euri zijn? Kan ik dat niet beter besteden, nog wat doorsparen … Verleiding is erg groot om toe te slaan …

1 like

Gewoon doen, de echte ga je nooit bemachtigen.
Beter geprobeerd als nooit gedaan :+1:

1 like

Ik heb ook wat moeite met die gerelicte horloges, al vind ik dit nog wel vrij authentiek uitzien. Ik maak mijn battlescars liever zelf

1 like

Klopt niet man. Er zijn hele degelijke vintage horloges.

Het was een grapje.

Ze hebben de test des tijds niet voor niets doorstaan.

2 likes

:+1: :point_up_2:

1 like

image

1 like

Buiten rolex vs homage … is de foto van de rolex super strak en die van de homage niet al te best helaas :thinking:.
Zo staat de homage al op achterstand alleen door slechtere foto …

Wel of niet de homage kopen moet je helemaal zelf weten, het blijft een homage maar er is niemand op straat die zal zeggen “oh dat is een Rolex Milgauss” dus in zo’n geval kan ik er redelijk goed mee leven.

Maar goed er is keus zat , dus niet kijken naar wat onbereikbaar is en iets haalbaars uitzoeken :wink::+1:

Ik vind die homage wel tof eigenlijk. Niet 700 euro tof, maar meer 250 euro tof.