Mijn grootste aankoop ooit een Tudor Pelagos 25500T

Hij had het er al over dat er meerdere gegadigden waren de laatste week.
Had sinds vorige week woensdag contact met hem.
Wou eigenlijk afgelopen weekend al gaan kijken maar hij reageerde niet op mail of sms.
Tot hij vanmorgen reageerde. Daarna telefonisch contact gehad en de afspraak gemaakt.

Maar had ook mijn twijfels over zon aankoop via MP. Daarom ook contact gezocht met Filipucci, maar daar viel niet mee te onderhandelen. De prijs van deze klok was scherp vertelde hij en viel niet over te onderhandelen. Na het contact vanmorgen met de verkoper van MP voelde het toch wat prettiger aan. Dus de knoop maar doorgehakt.

1 like

Gefeliciteerd! Exclusive-chrono verkocht tot 2 geleden nog een nieuw (oud) model in de stickers voor €3300,- dus zo scherp vind ik de Filipucci prijs niet.

Ziet er gaaf uit. Alvast veel plezier ermee.

Klopt vond ik ook terwijl het nieuwe model maar 200 euro duurder is bij hun (Filipucci).
Dat tegen elkaar afwegend vond ik het oude model te duur.
Het verschil met wat ik nu betaal is te groot.

Mooie klok, veel plezier ermee! :+1:

Ach na overmorgen nog maar 1 nachtje :slight_smile: Veel voorpret en daarna draagplezier!

Blijft een bijzonder mooi horloge.
Veel plezier ervan

Zeer mooi horloge! Geniet ervan.

Heerlijk vooruitzicht! Prachtige klok!

Die van mij komt een paar weken later (moet nl agendatechnisch ff wachten helaas…).

Ik had m ook op MP zien staan, maar vond m te duur. Uiteindelijk heb ik m nieuw in de stickers bij een AD voor iets meer dan de vraagprijs van MP. Vond ik de moeite en de paar extra €uro’s wel waard.

Ook jouw (foto)verslag zien we wel verschijnen neem ik aan? :wink: Geniet van de voorpret!

Ps. Type is wel gewoon de 25500TN

Dus je verkiest een standaard ETA boven een manufacture uurwerk? Bijzonder!

Ik vind dat eigenlijk geen eens zó raar :neutral_face:

Ik heb dat vaak ook wel ivm makkelijk servicebaarheid. Zo een manufacturer zou ik niet aan durven te sleutelen. Waar haal je even een donor.onderdeel vandaag als het vervangen moet worden?

In dit geval vind ik het niet zo bijzonder door meerdere zaken. Voor mij de belangrijkste reden is het uiterlijke verschil. De extra tekst vind ik eerder nadelig dan een toevoeging, en die plak lume op drie mis ik echt bij de nieuwe. Verder zal het zoals marnix aangaf net wat makkelijker / voordeliger zijn de 2824 te laten servicen. Tenslotte heeft de ETA zich natuurlijk bewezen. Al zal dat met de reputatie van Tudor met het nieuwe kaliber ook wel snor zitten.

gr, HJR

Dat hoeft niet altijd. Omega worstelde in t begin ook een poos met t 2500 kaliber. Volgens mij hebben ze nu met versie 4 wat rust gevonden.

1 like

Dat het uurwerk makelijker/voordeliger te servicen is en de datum op 3uur die niet het gehele lume laat verdwijnen is voor mij een van de redenen om voor het oude model te gaan.
Maar ook de aanschafprijs is niet onbelangrijk. Ik betaal nu voor de 25500 1000,- a 1200.- euro minder dan voor de 25600 en dit kan ik bij de volgende klok leggen.

Wil nog heel graag een Rolex datejust van 1966 (mijn bouwjaar) erbij hebben. En ben daar ook hard naar op zoek.

Prachtig horloge! :+1:

Ik vind dit een van de mooiste horloges van dit moment. Ik ben eigenlijk te krenterig voor zo’n horloge, maar wie weet op termijn…

Je leeft maar 1x! Als je het geld hebt en je vindt het mooi, dan moet je het kopen. Ik kan hier zelf over meepraten. Ernstig ziek geweest maar gelukkig wel overleeft.

1 like

De Pelagos is echt een gaaf horloge alleen ik vind hem wel erg licht om de pols. Totaal niet in verhouding eigenlijk

Je moet hem proberen, dan denk je echt WTF :stuck_out_tongue:

Ws komt dit omdat dit horloge van titanium is gemaakt :slight_smile: