Mijn horloge collectie

Ik heb een hele tijd geleden weleens nagedacht om mijn horloge collectie aan te bieden. Maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik best veel plezier beleef aan alles wat er omheen gebeurd. Wanneer ik alles weg zou doen, dan betekent dit een einde van ChilleKasper op dit forum.

Ik weet niet hoe ver ik kom wanneer ik foto’s wil delen. Zal dus daarom proberen foto’s te plaatsen waar meerdere horloges tegelijk op staan (ivm limiet).

Dit is de afdeling van het forum waar we vragen mogen stellen over waarde van horloges. Nu mijn grootste vraag: wat is ongeveer mijn collectie met alle toebehoren waard…?

Ik denk trouwens dat ik nog een aantal ben vergeten of mis op de foto’s…:hushed:

Jullie hoeven geen zorgen te maken dat ik alles ga verkopen, ben gewoon nieuwsgierig :joy::joy::joy:

9 likes

Wat de gek ervoor geeft.

Voor vintage is ongeacht merk het materiaal, de afmeting, de originaliteit, de staat en de werking belangrijk.

Je kan in elk geval veel beter los verkopen, dan als collectie.

Edit: Wat toegevoegd aan belangrijke dingen die ik was vergeten.

3 likes

Met de natte vinger zou ik 'm rond de 3 k schatten.

2 likes

Ik ga niet verkopen :joy:

100 euro per horloge? Denk wel meer… zeker die chrono’s en triple date.

Maar zoals ik zei, afhankelijk van diameter, materiaal en uiteraard eigenlijk de staat en originaliteit. Iets wat je niet zo kan beoordelen van een foto.

Ik bedoel dat je collectie meer zou opleveren als je los gaat verkopen, dan wanneer je de hele collectie in 1x zou aanbieden.

2 likes

Dat klopt.

Ok, duidelijk. Mocht ik aangereden worden en mijn partner mijn rommel gaat verkopen dan zal ik in mijn testament laten zetten dat ze die horloges een voor een moet verkopen.:joy:

1 like

Eens, maar ik zie ook al gauw vijf horloges van ruim onder de 100 euro.

Je zou in ieder geval kunnen weten wat het jou waard is geweest.

2 likes

Denk dat je zelf het beste weet wat je ongeveer hebt betaald per horloge en wat je er minimaal voor terug wilt hebben. Tel dat op en je hebt ongeveer de waarde van je collectie!

1 like

Ik weet niet of ie nat is maar Kasper geeft ons wel ‘de vinger’. Zou ie het door hebben?

afbeelding

Ah gelukkig. Ik schrok even.
Wat een prachtige collectie Kasper! :ok_hand:

3 likes

Die dames horloges, zakmessen en zakhorloges heb ik inderdaad ook niet geteld :stuck_out_tongue: .

De markt bepaalt de waarde. Ik denk dat er heel wat vintage mannetjes blij zijn geweest dat Kasper hun Invicta’s kwam ophalen.

2 likes

Nou oke, 3,5k. Omdat jij het bent.

afbeelding

3 likes

Inderdaad niet zo netjes.

image

Is het al vrijdag?!?!?

14 likes

Dat dacht ik ook zoiets… even heel vlot €500,- voor de chrono’s per stuk en gemiddeld €50,- voor de ‘gewone’ horloges per stuk. Die duikers zullen wat meer doen, de simpelere horloges wat minder.

Maar ik zou ze lekker houden… het is toch een prachtige hobby? En uniek je is collectie wel! Maar denk dat er weinig mensen zijn die ineens (voor een reeel bedrag) zoveel Invicta’s over gaan nemen)

1 like

Hoho dat is niet lief

1 like

Sorry, had paar minuten over omdat ik in de wacht sta…

1 like

Yo chill, was een grapje denk ik :slight_smile: :fu::ok_hand::point_up:

Je hebt een mooie en originele verzameling. Volgens mij is voor jou het meeste waard, dus al bij de beste koper beland.

3 likes

Hahaha daar dacht ik ook aan :joy:

:joy:

Stukje historie… daar is @Chillekasper dol op.

2 likes

Ik twijfel. Misschien bedoelt hij wel deze?

Oeps

3 likes