Ik heb een hele tijd geleden weleens nagedacht om mijn horloge collectie aan te bieden. Maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik best veel plezier beleef aan alles wat er omheen gebeurd. Wanneer ik alles weg zou doen, dan betekent dit een einde van ChilleKasper op dit forum.
Ik weet niet hoe ver ik kom wanneer ik foto’s wil delen. Zal dus daarom proberen foto’s te plaatsen waar meerdere horloges tegelijk op staan (ivm limiet).
Dit is de afdeling van het forum waar we vragen mogen stellen over waarde van horloges. Nu mijn grootste vraag: wat is ongeveer mijn collectie met alle toebehoren waard…?
Ik denk trouwens dat ik nog een aantal ben vergeten of mis op de foto’s…
100 euro per horloge? Denk wel meer… zeker die chrono’s en triple date.
Maar zoals ik zei, afhankelijk van diameter, materiaal en uiteraard eigenlijk de staat en originaliteit. Iets wat je niet zo kan beoordelen van een foto.
Ik bedoel dat je collectie meer zou opleveren als je los gaat verkopen, dan wanneer je de hele collectie in 1x zou aanbieden.
Ok, duidelijk. Mocht ik aangereden worden en mijn partner mijn rommel gaat verkopen dan zal ik in mijn testament laten zetten dat ze die horloges een voor een moet verkopen.
Denk dat je zelf het beste weet wat je ongeveer hebt betaald per horloge en wat je er minimaal voor terug wilt hebben. Tel dat op en je hebt ongeveer de waarde van je collectie!
Dat dacht ik ook zoiets… even heel vlot €500,- voor de chrono’s per stuk en gemiddeld €50,- voor de ‘gewone’ horloges per stuk. Die duikers zullen wat meer doen, de simpelere horloges wat minder.
Maar ik zou ze lekker houden… het is toch een prachtige hobby? En uniek je is collectie wel! Maar denk dat er weinig mensen zijn die ineens (voor een reeel bedrag) zoveel Invicta’s over gaan nemen)