Mijn Horloge End-Game

Bijna 5 jaar geleden stopte mijn op dit moment huidige en enige horloge ermee.
Dit was een Tissot T-nog iets automaat


welke ik een aantal jaren doorvoor heb gekocht bij de Bijenkorf.

Op dat moment was ik wel toe aan iets stoerders, een duiker misschien.
Ik heb toen de Seiko Sea Urchin gekocht bij de lokale juwelier.


Dit horloge heeft het toen allemaal ontketend en bij het zoeken naar wat extra informatie over de Seiko kwam ik terecht op dit forum.

In de jaren daarna veel gelezen en geleerd, maar heel veel mooie horloges gezien hier.
Binnen mijn eigen collectie zijn er ook ongeveer 15/20 horloges gekomen en gegaan.

Verschillende Seiko, Tissot, Ebel, Longines en Tag Heuer horloges zijn de Revu gepasseerd.
Automaten maar High Accuracy Quartz hebben mijn horlogedoos gesierd.

In mijn eigen ervaring is het zo dat naarmate je langer met deze hobby bezig bent ook je smaak veranderd. (Vaak niet richting goedkopere modellen )

Toch over de jaren heen zijn er bij mij altijd 2 horloges blijven hangen.

Tudor Black bay 41 (ETA) versie

Breitling Colt 41

Deze beide hebben altijd hoog op mijn lijst gestaan maar financieel gewoon niet haalbaar op dat moment of gewoon niet meer te koop. Gelukkig heb ik afgelopen jaar beide toe kunnen voegen aan mijn collectie via de bekendere grijze handelaren in Nederland. Deze zullen ook niet meer vertrekken.

Nu ik deze 2 horloges eindelijk in mijn bezit had begon het idee te dagen om toch eens echt naar een echte 3(+1) piece collectie te gaan werken.

Daily,Diver, Dresser & Beater.
De Daily and de Diver had ik al in mijn bezit, nu alleen de Dresswatch nog.
Nu had ik al eerder van Grand Seiko gehoord en had ik ook wel foto’s voorbij zien komen hier of filmpjes gezien op YouTube.
Maar nadat ik er 1 in mijn handen heb gehad in de Seiko boutique in Amsterdam wist ik het zeker, dit was mijn ontbrekende stukje van de collectie.

Na een zoektocht in Nederland rond de bekende dealers en platformen heb ik niet kunnen vinden wat ik wilde. Dan maar meteen naar de bron en uitwijken naar het land van de rijzende zon, Japan. Door de positieve verhalen van andere leden van dit forum heb ik toch maar op de bestel knop gedrukt op Chrono24 en mijn begeerde Grand Seiko SBGP011 besteld.

Door het toevoegen van dit horloge is op dit moment mijn horlogereis even tot een stop gekomen.
Ik merk dat ik geen behoefte heb aan andere modellen en ook de neiging helemaal niet meer heb om ernaar op zoek te gaan.

Het zijn allemaal geen “Grail” watches maar na horloges in mijn handen gehad te hebben in de verschillende prijs klassen van 200 tot 15000.
Zitten deze allemaal in de voor mijn ervaring “sweet spot” van Prijs/Kwaliteit/Afwerking die je kan vinden bij horloges van tussen 2000 en 4000.

Ik heb eindelijk de vaak gehoorde “rust” gevonden in mijn huidige collectie.

Bedankt voor het lezen, we gaan nu maar over tot de foto’s.

Het uiteindelijke trio:

Daily: Tudor Black 41


Diver: Breitling Colt 41


Dresser: Grand Seiko SBGP011


Beater: Casio G-shock square (met de combi bracelet)


173 likes

Leuk om de evolutie van je verzameling zo te zien.
…En een hele vette end-game. Mooi trio zo!
Maar nu is de vraag van Ă©Ă©n miljoen: Deze 3 voor altijd? Of gaat er zich een end-end game vormen in je hoofd? :wink:

4 likes

Heel nice! Nu nog een chrono :wink:

7 likes

:shushing_face: :shushing_face: :shushing_face:

1 like

Gefeliciteerd, mooi trio zo!

2 likes

Ziet er mooi uit, en rust is altijd fijn. En dit zeg ik echt niet om je op stang te jagen, maar vind je het bijna 3 x veel van hetzelfde?
Zwart/donker blauw op staal?

3 likes

Zijn er meerdere van gekomen en gegaan… zijn geen blijvertjes voor mij

1 like

Waarom niet? Ik zou niet weten waarom niet. Prachtige horloges, toch?
Maar, gefeliciteerd met het bereiken van jouw “horloge-verlichting”! Hoop dat ik dat ook nog 'ns bereik. :grin:

2 likes

Ik snap jou. Heel goed gevarieerd trio (ondanks geen chrono).
Geniet van de rust. Hopelijk gaat het niet te snel weer kriebelen.

1 like

Mooie collectie! Nog een mooie witte wijzerplaat erbij misschien :stuck_out_tongue_winking_eye:?

1 like

Heel tof trio zo :ok_hand:

1 like

Mooie nieuwe aanwinst en ik zou zeggen geniet van je rust! Voor nu… :wink:

1 like

Grapje natuurlijk! Enjoy deze prachtige GS :v:

1 like

Mooi setje

1 like

Mooie verzameling zo!

1 like

Na een lange reis met allerlei interessante “proeverijen” is het je toch gelukt om een voor jou harmonieuze keuze te maken. Zonder uitzondering prachtige horloges, die voor velen een Grail zouden kunnen zijn. Tof toch! Geniet er van!

1 like

Mooie beschrijving van de ontwikkeling van je collectie. En wat een prachtig trio nu!!!

1 like

Gefeliciteerd! Heel mooi trio. Kan je inderdaad alle kanten mee op.

1 like

Prachtig trio. Gefeliciteerd. Heel veel plezier ermee.

1 like

Leuk dat je ons deelgenoot hebt gemaakt in jouw reis van begin tot eindbestemming! (toch?)

Mooi trio aan het eind van je reis.

Kun je nu eindelijk genieten van de rust! :sweat_smile:

1 like