Mooie snelle en vriendelijke wijze van communicatie en van doorpakken want het horloge was al op de post voordat ik hem kon bedanken voor het te koop zetten
Vandaag, jahoe! Pakketje is binnen.
Maak hem open, bom proof qua doosje en qua vulling.
Maar…dat jahoe werd snel jaboe! Want het bubbeltjes folie waar het horloge in verpakt was was open gesneden en horloge…eh, geen horloge.
Bij nadere inspectie bleek de doos geopend te zijn geweest en met andere tape dan dat @dins1 gebruikt had weer dicht geplakt.
Daarna weer vrolijk de post op en afleveren aan mijn deur.
Een leeg gehaald dicht geplakt doosje.
Schandvlekken!
Heel jammer dit.
Contact met verkoper is zeer goed en betrouwbaar en het verlies wilde hij netjes terug betalen
Niet nodig vind ik want hij kan er ook niks aan doen.
Dus we splitten het verlies.
Ongelooflijk dat dit zomaar kan!
Heb je het desbetreffende pakket bedrijf ook gecontacteerd en dit duidelijk aangegeven?
Moet haast wel daar gebeurd zijn, zou je denken toch?
Heel apart dit, kan dus alleen een medewerker van de postmaatschappij zijn geweest? Denk dat je daar wel wat van kan zeggen tegen het desbetreffende bedrijf.
Zeggen? zeker, maar in deze tijd van het jaar is het schering en inslag bij de postbedrijven. Door de enorme drukte worden er veel hulpkrachten ingezet en met hulpkrachten komen hebberige handjes…
Hier afgelopen weekend hetzelfde gehad met een Iphone, bestelt bij een gerenomeerde webshop. Bij ontvangst voelde het pakketje wel heel licht. Bij nadere inspectie was de telefoon vakkundig via de onderkant uit het doosje gehaald. Bij contact met de webshop kregen we te horen dat we zeker niet de enige waren die week. Er is deze dagen gewoon veel tuig aan het werk in het distributie proces
Exact. Is standaard verzekerd tot 500 euro. Misschien om nog even naar te kijken @anon53002072EV, mocht het aangetekend zijn verstuurd. Als het als een ‘normaal’ pakket is opgestuurd heb je pech.
Wel netjes van @dins1 dat hij aangeboden heeft het verlies terug te betalen.
Voor mij is dit ook de reden waarom ik vrijwel nooit iets via post laat verlopen. Meestal gewoon persoonlijke overdracht . Maar de afstand tegenover het bedrag was niet heel reëel om daar tijd en brandstof in te steken.
Dat is normaliter iets waar je als verkoper en koper afspraken over maakt. En als er is besloten dat niet te doen dan is splitten de juiste oplossing denk ik
Dat ben ik dus, via de gewone pakketjes post van post nl verstuurd. Niet verzekerd helaas. Ook niet eens bij stil gestaan, hij was bomproof verpakt, en dit is mij nog nooit overkomen.
Ben net thuis en ga zo maar eens met ze bellen, niet dat ik daar iets van verwacht, maar lig wel een melding doen.
Inderdaad, in de tijd dat ik nog veel pakketten verstuurde en een contract met PostNL had stond daar expliciet ergens in de kleine latters in dat PostNL een garantie tot inspanning doet om het pakket te leveren maar standaard geen aflevergarantie biedt. Voor dat laatste kon je jezelf indekken door verzekerd te versturen.
Volgende keer echt aangetekend doen, betaal je ipv. 7 euro 9 euro en is het tot 500 euro verzekerd. Dan nog krijg je een heel gedoe om de inhoud terug te krijgen hoor, want het pakket is in ontvangst genomen. Kleine lettertjes enzo…
Logisch. Maar ja, jij kan er ook niks aan doen als ze ergens onderweg het pakket openmaken en de inhoud wegnemen.