Mijn horloge gestolen

Ik verzend ook nooit on-aangetekend/verzekerd. Bekijk per horloge wat de waarde is op Chrono24/eigen inzicht. Denk dat die pakketjes wellicht iets minder vaak ten prooi vallen, maar niets is zeker momenteel… PostNL is wel vreselijk duur inmiddels qua verzenden.

Evengoed mega-balen dit… :unamused:

Ja twee euro meer. Altijd doen dus! :wink:

Je moet wel de waarde kunnen bewijzen, of het is ineens 50 euro.

Dit dus.

Het contact na het melden bij jou was tevens zo netjes dat ik er richting jou totaal geen nare na smaak aan over hou.
Hier kan jij absoluut NIKS aan doen.

4 likes

Wet van Murphy, als het mis kan gaan: gaat het mis.
maar vind dit een nobele oplossing van beiden.
Koper hoeft niet hele bedrag terug, wat verkoper wel aanbiedt, en verkoper deelt dan samen met koper het verlies, HULDE :ok_hand:

3 likes

Kun je toch. Je hebt een horloge verkocht tegen en daarvoor een prijs afgesproken. Dat is de waarde. Onder de 500 euro verzekerde waarde is het verschil in verzendkosten tussen een aangetekend (incl. verzekering) pakket en een normaal (zonder verzekering) pakket maar 2 euro. Dat is wat ik schrijf.

1 like

Wat ik schrijf is dat ik he met aangetekend verzenden niet werkt zoals je denkt dat het werkt.

2 euro extra of niet.

Afweging van gemiddelde pakketwaarde / extra kosten per pakket en de uitkomst vergelijken met hoe vaak het echt misgaat. In de praktijk was het als verzender goedkoper om het risico te nemen en onverzekerd te verzenden omdat diefstal gelukkig een uitzondering is en pakketjes die kwijt waren over het algemeen wel weer boven water kwamen.

Uiteraard kun je bij pakketten met een extreem hoge waarde of uniek/breekbaar product alsnog alsnog besluiten verzekerd te verzenden.

Oké. Ik heb de ervaring dat je al je geld terug krijgt, wel na een hoop telefoontjes en mailtjes, bij een particuliere verkoop (dus zonder kassabonnetje, maar wél met een aantoonbare transactie). Dat was overigens wel bij verlies, dus het pakket was helemaal niet afgeleverd.

Ok. Ik kreeg KG prijs.

1 like

Ja, twee euro …

Noem het een leermomentje, maar ik zou zelf altijd… altijd kiezen voor aangetekend bij een horloge tot plm. 600 euro. Maar ik ben het met @anon53002072EV eens, liever gewoon persoonlijk met een bakkie koffie erbij. Maar dat gaat niet altijd.

2 likes

Bij DHL bereken ze de schade van een onverzekerd pakketje per kilo :innocent:
Kan iedereen adviseren het ding zo zwaar mogelijk te maken.

2 likes

Ik zou zeker aangifte doen van diefstal!

1 like

Op 1 pakket is het 2 euro, maar op 100 pakketten is het 200 euro, bij een gemiddelde pakketwaarde van 100 euro zouden dus al 1 op 50 pakketten zoek/defect/gestolen moeten worden om het rendabel te maken om verzekerd te verzenden. Maar zoals gezegd dat is puur een financiële afweging. Als de waarde hoger is en/of je het risico niet wilt lopen gewoon verzekerd versturen.

Het is gewoon zwaar kl*te als zoiets je overkomt, voor zowel de ontvanger als de verzender in dit geval, helemaal omdat het een transactie tussen 2 particulieren betreft en het daarbij niet bij wet geregeld is dat 1 van de 2 partijen verantwoordelijk is zoals bijv bij een webshop wel het geval is.

De verzender kan bij PostNL? wel een klacht indienen, die zullen hoogstwaarschijnlijk ook wel een onderzoek starten, maar de kans dat je daarmee de inhoud van je pakket terugkrijgt is klein en daarmee is inspanningsverplichting van PostNL geleverd.

1 like

100 :thinking:

Ahum, ûh… dit is een forum voor liefhebbers niet voor handelaren die dagelijks een pakket versturen. Ik spreek dan ook vanuit de gedachte dat ik een enkel pakket p/jaar verstuur. Dan is de afweging “betaal ik twee euro extra?” snel gemaakt.

1 like

Te duur?

Ik vind die prijzen best te overzien

3 likes

Je bent wel kampioen quoten uit de context, berekening was puur om de kostenafweging inzichtelijk te maken. Ik zit hier ook als liefhebber van horloges en zeker niet als handelaar. Laten we het hier maar bij houden.

1 like

Wat een kl*te verhaal. Maar hoe ruiken die gasten dat er een horloge in zit? Er gaan ontzettend veel pakketten door hun handen. De jongen die bij mij aan de deur komt lijkt nauwelijks tijd te hebben om adem te halen.

2 likes

Mijn beste,

Mán mán mán, wat een miserie!!
‘t is dor in ons hof, maar we blijven tuinieren!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

14 likes

Oké. Enne dank je voor het compliment. De context betrof één pakket, niet honderd. Fijn dat ik dat goed heb kunnen overbrengen … :wink:

Zal ik me ook al te bedenken. Wellicht als ze door de scan gaan dat die gasten elkaar een seintje geven? “Let op, komt een pakketje voorbij met een waardevolle inhoud …”