Naïviteit? Noem het dan ‘opportunisme’. Je krijgt er wel meer mee voor elkaar dan ‘klagend en jammerend’ op de bank te blijven zitten.
Postnl zal absoluut willen weten wat er gebeurd is en waar de rotte appels in hun bedrijf te vinden zijn.
Het zijn vaak de kleine details / verbanden die de doorbraak veroorzaken.
Ik zou alles aangrijpen en daar waar mogelijk meedenken. Niet voor die paar centen, maar meer omdat ik een hekel heb aan dit soort gasten. Ze moeten eens gaan werken voor hun geld.
Wat een verhaal! Dan zou ik even contact met postnl opnemen. Dan loopt er nu waarschijnlijk een postnl bezorger met een Seiko 5 om de pols…
Wat een horror verhaal. En ook bizar dat er in de kleine lettertjes juwelen of horloges vaak uitgesloten zijn. En wel 15 euro betalen voor verzekerde verzending. Ik denk voortaan wel twee keer na voordat ik een duur horloge op de post doe of laat bezorgen.
Mijn ervaring met postnl bezorgers is ook wisselend. Zo heb ik een keer in een week tijd drie keer hetzelfde boek met mach 5 compleet beschadigd en wel door de brievenbus geramd gekregen. Echt de dom voor woorden. Een gruwelijke pesthekel aan mensen die de kantjes ervan af lopen.
Maar jouw verhaal is nog een tandje erger. Gewoon medewerkers die niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven. Bah!
Nee bol.com heeft meerdere keren en nieuwe gestuurd omdat de vorige vakkundig beschadigd was door de postnl bezorger. Een dag later kwam dan een onbeschadigd exemplaar, maar die werd ook weer met mach 5 door een te kleine brievenbus voor het pakketje geramd waardoor deze ook weer compleet naar de filistijnen was. Weer contact met bol opgenomen en die stuurden weer een nieuwe. Dit ritueel heeft zich een paar keer herhaald.
Tip: ik heb in het verleden vanuit telefonisch contact met Chrono24 begrepen dat je preventief altijd het inpakken en het openen van de pakketten moet filmen (het liefst ook op de locatie waar je het pakketje aflevert/ophaalt). Dan heb je iig voldoende bewijs dat het niet aan jou ligt.
In het verleden veel met PostNL verstuurd, maar er verdwenen inderdaad regelmatig spullen. Of je nu met track en trace doet of “aangetekend”, het maakt geen verschil. Bij PostNL krijg je na zes weken over het algemeen een standaard brief met “Na onderzoek hebben wij geen oorzaak kunnen vinden, dus bij deze heb je pech”.