Het verbaast mij ook wel eens hoe er bij sommige inleverpunten met pakketten wordt omgegaan en wegens gebrek aan ruimte gewoon in de winkel liggen. Gelukkig zullen de meesten het niet in hun hoofd halen om pakketten of de inhoud daarvan maar achterover te drukken.
PostNL weegt de pakketten bij binnenkomst in het sorteerproces. Dit gewicht wordt ook getoond in de track&trace gegevens. Je zou de lege verpakking eens op een keukenweegschaal kunnen leggen om te kijken of dit veel afwijkt. Als dit het geval is zat het horloge er bij binnenkomst op het sorteercentrum nog in.
De pakketbezorger lijkt misschien de meest aannemelijke dader, maar die loopt ook het meeste risico om gepakt te worden en/of geconfronteerd te worden door een slachtoffer en kan vervolgens naar zān ZZP contract fluiten. Lijkt me niet dat ze dat risico zouden willen nemen, helemaal niet zonder kennis van de inhoud van het pakket.
Ik denk persoonlijk dat dit voornamelijk in het sorteercentrum gebeurt en dan inderdaad misschien wel met hulp van een persoon achter de rontgenscanner zoals eerder is aangehaald.
Ik heb een keer enorme stress gehad van een NTH Carolina waarvan ik het glas had vervangen voor iemand uit Hongarije. Dat is een horloge met zeer kleine oplage, die is gemaakt ter nagedachtenis van een vrouw die is overleden. dus ja, verzekeringsgeld is het laatste waar je dan op zit te wachten. Het horloge werd door ons beiden tot op de voet gevolgd en ineens stond er ābezorgdā in de tracking. De eigenaar had 'm alleen niet, dus gelijk alle registers open getrokken en de handtekening opgevraagd, een of andere rare kriebel stond er⦠Toen was het wel duidelijk, dus de Hongaarse pakketdienst gelijk flink onder druk gezet, dat de bezorger. die toch nog zān ronde aan het doen was maar even moest komen tonen waar die hem had gelaten. De veste man kwam na een half uurtje, met het pakketje, al opengesneden in zān handen. Denk dat als er een Rolex in had gezeten hadden we die nooit meer terug gezien. Dat scheelt dan weer als je zoān eenhoorn verstuurt dat de handelswaarde er van toch vrij beperkt is en een ieder die het horloge kent ook het verhaal er wel van weet.
Klote zeg. Van mij is ooit een dure leren jas gestolen bij PostNL. Dat was al vóór het bezorgproces gebeurd. Dus er kan op elke plek een onbetrouwbaar sujet zitten.
Ik moet trouwens zeggen dat ik niet al te kostbare horloges ook altijd gewoon niet-aangetekend verstuur. Ik weet namelijk niet of ze de pakketten wel bij de buren afgeven als het aangetekend is. Maar dat ging tot nu toe ook altijd goed.
Waardeloos zeg. Helaas recent dezelfde ervaring gehad met een miniatuur giet ijzeren kanon. (Ja, ik heb een rare hobby, haha ). Uiteindelijk na een hele lange tijd het geld waarvoor ik het exemplaar had aangekocht teruggekregen. Echter was het zo dat het kanon een veelvoud qua waarde had. Hier ben ik tot op de dag van vandaag nog niet naar zin mee geholpen.
Hahaha, ik wist toen ik de post schreef dat er commentaar op kwam. Maar ja; ik heb diverse veiling sites in de gaten gehouden en dat doe ik nog. Tot op heden niets voorbij zien komen.
Dit horloge is best wel byzonder en kom je niet vaak tegenā¦(althans ik heb nog nooit in levende lijve zo een gezienā¦?)ā¦
Misschien allemaal effe opletten wanneer deze word aangeboden, tis namelijk best wel een opvallend Itemā¦
Zeer spijtige zaak⦠in deze tijden is het al zeer moeilijk om iets te traceren⦠zelfs aflevering gebeurt zonder handtekening⦠(zelfs verzekerde zendingen!) Hopelijk krijgen jullie iets van vergoedingā¦