"Mijn horloge loopt te snel!" - Zelf demagnetiseren

Maar toch de user guide lezen. Bijvoorbeeld moet je nooit een Ressence demagnetiseren, anders loopt hij niet meer. :wink:

Daar had ik nog nooit van gehoord. Maar bedankt.
Ik neem aan dat daar een opwindveer in zit?

Maar magnetisme heeft voornamelijk invloed op de balansveer en die zit waarschijnlijk niet in de ā€˜Ressenceā€™.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Als ik me niet vergis is het een verandering van een 7750, met een magnetische koppeling tussen de beweging en de dial-wijzers deel.
Heel bijzonder.
Edit : Ja, magnetische koppeling : https://ressencewatches.com/innovation/magnetic-transmission

Dag Ronald,

Heb je nog een tip voor hardnekkige gevallen? Ik heb hier een Omega die op zich prima loopt na service, maar iedere keer weer gaan de windingen van de spiraalveer naar elkaar. Het demagnetiseer apparaat lost het even op, maar binnen no time is het weer hetzelfde.
Ik heb de balans compleet van de balanskloof gehaald, omdat het geen schokbescherming heeft. Die heb ik los schoongemaakt en ontvet in One Dip.
Ik heb 2 demagnetiseer apparaten: een goedkoop Ebay geval en een elektronische Elma Antimag. De laatste is best wel goede kwaliteit en heeft me al veel uit de brand geholpen, maar deze keer laat die me ook in de steek.

mvg Melvin

Om even een wat ouder topic naar boven te knallen:

Tijdje terug heb ik uit China ook maar zoā€™n demagnetiseer-kastje van een paar euro gehaald. Vandaag wat tijd gehad om ermee te spelen omdat ik eindelijk een timegrapher heb gekocht.

Testobject was mijn Sinn 556 die ik zeer frequent draag; de timegrapher gaf aan dat hij +15 liep voor het demagnetiseren. Dus de Sinn er op, knopje indrukken en maar weer eens meten: +128 seconden!!! :fearful:. Via de digitale snelweg maar eens zoeken wat ik fout heb gedaan; zodoende kwam ik uit op dit topic.

Ah kijkā€¦ dat dus.

Dus deze keer de knop ingedrukt houden en langzaam de Sinn er af halen; met dit als resultaat:

+1-4 seconden per dag. Prima resultaat dus!

8 likes

Fijn om te horen dat je er mee bent geholpen!

3 likes

en besteldšŸ‘

Volgens mij loopt je horloge achter! Die post was een jaar geleden :joy:

1 like

Nog 4 beschikbaaršŸ˜œ

1 like

Linkje?

Begin post staat ie

Ik lees hier niks over in het topic. Maakt het uit of het horloge loopt? Of moet hij stil staan als je hem gaat gemagnetiseren?

Dat maakt verder niets uit

1 like

Is dat blauwe Chinese gevalletje nou net zo goed/effectief en onschadelijk als bv. die Elma?

Ik heb een Oris die laatst gedemagniseerd is (bij Van der Gang :wink:); liep daarna een hele tijd weer errug precies, maar nu weer veeeeel te hard. (Heb nogal wat magneten in huis . . .)

Kan een horloge eigenlijk ook een ā€œbeetjeā€ gemagnetiseerd zijn geworden? Ik begreep altijd dat het horloge een grote afwijking krijgt als het is gebeurd.
Als ik het verhaal hierboven lees, kan het ook een voorstand van ca 15 sec/dag veroorzaken.

Overigens: wie wil een screenshot plaatsten of mailen hoe de instellingen moeten zijn, om notificaties in de mail te krijgen als er gepost is in een draadje waar jij zelf in gepost hebt?

Ik krijg nooit wat . . .

Ik heb ook zoā€™n chinees demagnetiseerkastje, maar ik zou er nooit een horloge op leggen dat geen problemen vertoont. Zoveel vertrouwen heb ik niet in dat ik het demagnetiseren helemaal goed doe. Het moet niet erger worden dan het is. Dus vermijd magneten!

Ja, in principe wel

Dan zul je je horloges daar toch op de een of andere manier vandaan van moeten houden. Misschien belangrijker om eens met een kompas te kijken of het horloge daadwerkelijk weer is gemagnetiseerd.

Dat volg ik even niet.

In een horloge zitten metalen delen, daar wordt de (magnetische) naald van een kompas toch per definitie naar toe getrokken?

1 like

Sorry, daar ga je mijn kennisniveau over magentisme helaas te boven. Ik weet niet anders dan dat een kompas boven een horloge niet hoort af te wijken.