Mijn laatste?

Afgelopen week ben ik weer eens bij huize van der Klaauw geweest.
Heb hier een Planetarium opgehaald van het oudere type, welke nog grotendeels met de hand is gebouwd en bewerkt op de traditionele wijze.
Mede omdat de Breguet Tradition nog verkocht moest worden en daarnaast er weinig Planetarium modellen aangeboden worden duurde het even (ik snap ook wel waarom want diegene die er één heeft wil hem niet meer kwijt!).
De aanloop naar dit horloge was al behoorlijk lang, jaren naar uitgekeken want het budget was toen nog ontoereikend.

Maar eindelijk vorige week gerealiseerd omdat er een door een dealer werd aangeboden bij van der Klaauw, welke deze wilde inleveren op het nieuwe type.
Dit doen ze normaliter niet maar ze wisten wel wie er blij gemaakt kon worden ;).
Aangezien ik voor de Ceres eerder dit jaar op bezoek was geweest had ik ze ook verteld dat ik er een zocht, ze zouden een oogje in het zeil voor me houden.
Kreeg uiteindelijk vorige week bij toeval (vlak voor de verkoop van de Breguet) een belletje van horlogemaker Mark dat ze er een hadden teruggenomen van een dealer, en of ik interesse had? :~ are you kidding?

Kreeg vervolgens een paar foto’s van hem doorgemaild… Ja dat is er een zoals ik hem altijd al wilde hebben! X( Yes yes yes!
Naar verluid heeft Christiaan er om en nabij de 50 gemaakt, behoorlijk exclusief als je er goed over nadenkt!

Maar genoeg geklets, we hebben beeld:

http://s1260.photobucket.com/user/bredewold45/media/IMG_4303Custom_zps0f3b7265.jpg.html

http://s1260.photobucket.com/user/bredewold45/media/IMG_4205Custom_zps3c8ab12b.jpg.html

Afgelopen dinsdag aan de pols:

http://s1260.photobucket.com/user/bredewold45/media/IMG_4162Custom_zps47f92f3b.jpg.html

Er mag voor mij nog wel ooit een wat lichtere kleurverloop (blauw) in het planetarium komen, en daarnaast wat andere (bontere) kleuren voor de planeten, dit is geen enkel probleem! al wil ik een rood planetarium :+
Ik heb afgesproken dit dan tijdens een servicebeurt te laten doen in de nabije toekomst, aangezien ze dit met de hand moeten airbrushen en er nogal wat demontage bij komt kijken.
Maar dat het allemaal mogelijk is mag duidelijk zijn :}
Aan de andere kant is hij nu ook al grandioos.

http://s1260.photobucket.com/user/bredewold45/media/IMG_4389Custom_zpsf653667f.jpg.html

Het is niet mijn eerste van der Klaauw en het zal ook niet de laatste zijn, de keiharde realiteit is dat deze horlogemaker in mijn DNA zit.
Kortom geen Breguet die dat nog kan veranderen :smiley:

Ik wil het team van CVDK bij deze dan ook nogmaals bedanken voor alles, en in het bijzonder Mark, Pascal en Maurice!

2 likes

Erg fraai.
Gefeliciteerd met deze aanwinst.

Super! Veel draagplezier gewenst van dit prachtige ‘meesterwerk’! :slight_smile:

ik snap goed dat je hier enthousiast van wordt(tu)
veel draagplezier!!!

Mijn beste,

Prachtig!!
Een schepping vol overgave van het Ware, het Goede en het Schone.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Inderdaad een uitzonderlijk mooi horloge,gefeliciteerd(tu)

Fenomenaal horloge. Werkelijk. (tu)

Superlatieven schieten te kort. Heel mooi.

Gefeliciteerd met dit indrukwekkende horloge. Naar mijn mening zal hij geen schooheidsprijs winnen, maar zeker wel de awesome-heidsprijs!

Bijzonder fraai horloge van buitengewone klasse :}

Proficiat!

Wauw, wat een geweldig horloge! Ik kan goed begrijpen waarom je dit model zo mooi vind! Ik heb de afgelopen jaren vaak dit horloge opgezocht en aan veel mensen plaatjes laten zien. Daarom vind ik het erg leuk om je verhaal te lezen met de prachtige foto’s erbij!

Erg leuk om je verhaal erbij te lezen, ik ben benieuwd naar je ervaringen met het horloge, veel plezier!

Prachtig! echt super mooi!

Schitterend! Enne…is het geoorloofd jaloers te zijn?

Van harte proficiat met het binnenhalen van deze buitenkans!
Wat een geweldig bezit (tu)

Mocht je binnenkort de gelegenheid hebben dan hoop ik dat
je een uitleg geeft van hoe je een dergelijk gecompliseerd
horloge afregelt want dat lijkt me niet gemakkelijk of is
het simpeler dan het lijkt?

mvg

Prachtige klok! Veel plezier ermee…

Van harte proficiat met je polsplanetarium (tu)(tu)(tu)

Gefeliciteerd.
Dit is wel de moeite waard om op te wachten, en lege statiegeld flessen te sparen.
Zo’n juweeltje doe je nooit meer weg.

p r a c h t i g ! !

Heel bijzonder! Proficiat (tu)

Schitterend horloge. :~