Mijn mooiste Seiko horloges ✅

nog altijd “on the way to the top” :wink:

12 likes

Afgezien van de GS-en deze twee:

Een Seiko Dolce

En een Seiko Grand Quartz

En ooit bij het begin van de hobby een Seiko 5, maar die stond regelmatig stil dus die is snel gaan wieberen…

11 likes

10 likes

Seiko heeft zo veel mooie horloges, oud en nieuw, lastig kiezen dus. En toch lijkt me dat kiezen, de bedoeling van TS dus dan ga ik voor de volgende:

Seiko Red Alpinist Sharktooth black dial ref. 4S15-6000.
Een mond vol en dat past ook wel bij deze speciale versie van de Alpinist. Iedere keer als ik hem draag vraag ik me af of dit de keuze zal zijn als ik mijn collectie tot maximaal 1 horloge moet terugbrengen. Hij is zo veelzijdig, op allerlei manieren te dragen en een heerlijk (klein) formaat dat groots draagt. Heerlijke band, toffe complicatie, mooi gepolijst. Echt een topper voor mij!

14 likes

De King seiko, de grand Quartz en de Quartz superior heb ik al langer op mijn verlanglijstje staan

Heel mooi :+1:

1 like

Zijn allemaal heel mooi :heart_eyes_cat:

Heel mooi, ik heb zelf ook wel een leuke Seiko collectie,

22 likes

Heel mooi!

1 like

Hoe kan ik mijn geliefde Sarb017 vergeten zijn ? :smiling_face:

10 likes

Mijn top 3 (niet perse in deze volgorde).

• Seiko Quartz Chronograph 7T32-6G10

• De recente: Seiko Presage SRPG23J1

• En misschien een beetje off topic maar mijn twee hobbies gecombineerd in de: Seiko x Pokemon SCXP175

Ik mag helaas nog geen foto’s toevoegen aan het bericht :frowning:

3 likes

Gelukkig heeft Seiko veel lelijks gemaakt (en daar zijn er best wat bij mij terecht gekomen) maar ik kan nog wel een paar mooiste vinden denk ik - deze Silverwave bijvoorbeeld :sunglasses: en een quartz uit ongeveer dezelfde tijd…

11 likes

Lekker los op de pols gedragen.

1 like

Mooie wijzerplaat op deze LM special.

Is de band ook lang genoeg? Ze zijn vaak aan de krappe kant als ze uit Japan komen :sweat_smile:

1 like

Ja, deze inderdaad wel wat erg :grimacing:. Maar in de loop der verzameljaren werd ik het bewaren en catalogussen van schakeltjes beetje zat - en soms bij spontane verkopen heeft 't ook zo zijn pluspunten :yum:

1 like

Ik heb 't geluk… dat ik Japanse polsen heb… :rofl: Mijn polsen zijn ongeveer 17.5cm. Maar er zitten inderdaad maar 2 extra linkjes aan. (deze heb ik er zelfs af moeten halen zodat de horloge mij past)

1 like

Het zijn ze lang niet allemaal, maar hier een aantal uit mijn collectie;

Ik besef me door dit topic dat ik echt weer eens wat meer fotos moet maken :joy:. Ik kan nieteens fotos vinden van meerdere vintages KSen, nog 3 6139s, bellmatics en seikomatics.

Toch maar weer eens grandioos gaan wisselen uit de kluis :anguished:

20 likes

Mooie Seiko horloges. In een kluis ligt het toch veiliger maar je hebt er ook weer minder plezier van.
Het is helaas wel nodig☹️

Ik ben ook wel benieuwd naar de overige :sweat_smile:

2 likes

Een Presage is altijd mooi. :blush:

9 likes

Een gen 1 Samurai

9 likes

Echt supertof! :ok_hand:

3 likes