Mijn nieuwe oude horloge!

hallo ik had hier laats wat info gevraagt,ik kreeg toen een paar leuke links naar site’s over het merk zodiac,en vandaag heb ik er 1 gekocht,heb er 4.5 uur voor in de auto gezeten(heen en terug) maar is echt de moeite waard geweest!

horloge ziet er echt nieuw uit en ik heb me laten vertellen dat het een horloge uit 1976 is,het is een automaat,en super mooi,ik probeer er plaatjes bij te ztten hoop dat het lukt !!



ik ben alleen niet helemaal weg vanhet bruine bandje,ziet er op zich mooi uit,maar mijn voorkeur gaat uit naar een stalen bandje,mieschien heeft iemand nog een leuk idee,of een adresje waar ze mooie bandjes verkopen?

en wie kan me nog iets vertellen over mijn nieuwe horloge,wat is hij waard (kijken of ik een goede koop heb)een beetje geschiedenis,en

groeten floris.

Mooi horloge Floris en voor zijn leeftijd ziet hij eruit als nieuw. Nieuw bandje is misschien wel mooi, maar ik zou zeker geen stalen nemen.

geen stalen,ik kijk wel,het bruinen bandje is orgineel,echt nog nieuw,is nog heel stug,begint al te wennen ,dus mischien laat ik hem wel zo,maar ergens ook weer zonde om dit orginele bande op te slijten,toch?

wie weet wat voor uurwerk erin zit,de sconde wijzer tikt niet echt,hij loopt ook niet helemaal soepel door,een beetje er tussen in,hij is echt super ,ben weer als een kind zo blij :)(tu)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=14360&item=5011004524&rd=1

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=91470&item=5010424477&rd=1&ssPageName=WDVW

ik kwam deze nog tegen op ebay,is nog niet serieus op geboden,zijn ook mooi ,zeker die blauwe !

niet allemaal tegelijk reageren hoor (: D

Ziet er prima uit floris, prachtig horloge, en een automaat, super!
Veel draagplezier, eneh dat niet iedereen gelijk reageert heeft denk ik te maken met de vakantie tijd…

Yaffle

ja ik ik dacht dat het aan de zaterdag lag,veel mensen op stap enzo,maar goed ik ben happy,tien keer beter dan een goedkope 13 in een dozijn seiko waar iedereen mee loopt !

Mooi horloge Floris!
Volgens mij zijn er steeds meer liefhebbers die erachter komen dat je met vintage horloges echt heel bijzondere klokjes hebt voor relatief weinig geld.
In jouw geval heb je het echt bijzonder goed getroffen; is het een NOS (oud, maar ongedragen) exemplaar?
Ik heb weinig verstand van Zodiacs, maar afgaande op de vorm van het kastje zou ik eerder denken aan begin 70-er jaren dan 1976; dat “76” op de rotor is het kaliber nummer; het wordt aangegeven als manufaktuur, maar is dacht ik gebaseerd op een AS uurwerk; het basiskaliber, Zodiac 70, werd al sinds begin 60-er jaren gebouwd trouwens
Dat leren bandje vind ik niks mis mee (heb 't zowieso niet erg op stalen bandjes) maar als het de originele Zodiac band is zou ik het voor 't dragen omwisselen.

In ieder geval: mooie aanwinst, veel plezier ermee (tu)
Groet,
Paul

Zoiets, het bandje dan, zelf vind dat erg mooi bij horloges uit die periode, bovendien erg comfortabel, evt heb ik er 1 over.

ja hij is ongedragen,met orgineel bandje,om het orginele bandje netjes te houden wil ik er inderdaad een ander bandje op zetten,hij is dus jaren 70 ,kijk zo worden we steeds wijzer, het gewoon een nieuw klokkie uit 1970,loopt als een zonnetje (tu)

ik ga nog een paar eigen foto’s maken,het is ongelofelijk hoe goed hij er uitziet :slight_smile:

kost dat dan??

Mail even naar verze010@planet.nl
Hoeft niet zo duur te zijn, ik heb er ooit twee overgenomen en vind twee horloges met exact eenzelfde band toch wat teveel van het goede. Het is een 20 mm overigens, die met voorzichtig vijlwerk pas gemaakt kan worden voor 19 mm.





ja ik ben geen fotograaf,maar ja toch wat foto’s !

heb vandaag lekker in het zonnetje gezeten,en ik heb me toch bedacht,het gaat een leer bandje worden,iets groffer dan deze,en ik denk iets donkerder bruin,maar toch bedankt voor je aanbod (tu)

Kijk zult enthousiasme is aanstekelijk! Gefeliciteerd Floris, ik vind het ook een prachtig horloge.
Voortbordurend op wat Paul zei, ik denk dat je horloge uit ongeveer 1965 komt. Het lijkt qua wijzerplaat en wijzers exact op de Olympos van Zodiac, een qua kast erg afwijkend model en zoonder dagaanduiding maar ook met waarschijnlijk hetzelfde uurwerk.
Verder zou ik ook de leren band op het horloge laten zitten, het hoort er bij.
Deze website heb je vast al gevonden: http://www.vintagezodiacs.com/ZodInfo.htm

ja die website kon ik al maar toch bedankt,wel gaaf idee dat het horloge zo oud is,is echt exclusief,denk niet dat ik snel iemand tegen kom met het zelfde klokkie als ik,even kijken hoe laat het is…ja hij bevalt me nog steeds :slight_smile:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=29529&item=5011052631&rd=1&ssPageName=WDVW

Ik weet niet of je de doos erbij had, en of deze bij jouw type hoort, maar lijkt me toch erg leuk om je Zodiac in te bewaren!
Paul

ja die had ik gezien ik wil hem wel hebben maar ik ben niet zo bekent met ebay enzo,dus ik weet niet hoe het werkt,heb mijn horloge via marktplaats gekocht.

is maar een idee ,maar als jij hem nou koopt dan koop ik hem weer van jou,kunnen we dat niet doen??

of is er nog iemand anders die dit voor mij wil doen,liefst uit zuid holland ??