Mijn nieuwste aanwinst!

Beste mensen,

Dit is mijn eerste post die ik doe op dit forum.
Ik ben al een geruime tijd liefhebber van Duikhorloges met name de Aqualand series…
Ik begin volgende week met mijn duikopleiding samen met mijn vriendin.

Zelf heb ik 3 duikhorloges van Citizen waar ik zeer content mee ben. De 20th anniversary heb ik net 2 weken. Wat een super grote klok en wat een prachtig uiterlijk en het horloge voldoet aan de hoogste eisen uit de Aqualand Series.
Bijdeze een paar foto’s van mijn collectie die ik graag met jullie wil delen!

• Citizen Aqualand Classic (JP2000-08E)

• Citizen Aqualand Eco-drive Chrono (BJ2000-09E)

• Citizen Aqualand Eco-drive 20th anniversary (JV0000-28E)

4 likes

Welkom op dit forum! (tu)

Stoere klok, leuk dat je waarschijnlijk de functies die erop zitten ook écht gaat gebruiken!:smiley:

Welkom en leuke set duikers! Leuk dat deze ook echt actie gaat zien!:slight_smile: Dat kunnen zeker niet alle duikershorloges op dit forum 'm nazeggen!:smiley: Succes en veel plezier met je duikcursus!

Dank je wel Mauzer!

Heb laatst een introductieduik gemaakt in de engelgaarde meer(Bij Rogat Meppel) en daar heb ik toen de aqualand classic uit geprobeerd en ik kan jullie vertellen dat het horloge super functioneert in de duikmodus. De maximale duikdiepte was 3 meter en dat werd keurig aangegeven op het display.

Dank je wel heren vind het ook echt een leuk forum:)

Idd de horloge gaan zeker actie zien, en ik probeer een leuke foto onderwater te krijgen van mijn duikhorloges en zal die dan ook met jullie delen!
Ik kan niet wachten totdat ik met de opleiding begin!!!

Welkom op dit leuke en leerzame forum.

Groet, Jurgen

Errug leuke Citizens die niet vaak voorbijkomen. Wat ook leuk is dat je al meteen bij je eerste post weet hoe je fotootjes moet plaatsen.
Dat gebeurd ook niet vaak, wat bewijst dat je je al goed hebt ingelezen.

Trouwens, ook van mij een hartelijk welkom.

groetjes Lenno

Mijn beste,

Dat deze eerste post, het begin mag zijn van een fantastische horloge-hobby!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

1 like

Wat een machtige horloges maakt Citizen :~ Binnenkort ben ik ook eigenaar van een duiker van dit merk. Mijn 1e x was inderdaad zonder foto’s, dus goed bezig. Bedankt voor het delen en veel draag - en duikplezier!

Coole aanwinst!(tu)

Geniet ervan.

En veel succes op de duikcursus samen!

Groeten.

Noel.

welkom! gave klok en idd leuk dat ie ook wat verder komt dan n afwasteiltje :+

Partyflock tag :slight_smile:

Die heb ik al een tijdje niet meer gezien

Mooie diver

Ik ben toevallig vorige week begonnen met een Padi opleiding open water.
Ga denk ik elke keer een ander duikhorloge om doen.
Alleen moet je later in de cursus gaan duiken met een duikcomputer, maar die doe ik dan maar om de rechterpols;-)

Dank jullie wel heren dit horloge komt zeker verder als een afwasteiltje:+

@ hamiltonfan ik ga mijn nieuwste aanwinst uittesten in het water. Ik kan niet wachten totdat ik kan duiken met het horloge. Het horloge is zo geavanceerd dat het automatisch in de duikmodus gaat. Je hebt op het horloge 2 duikmodus die automatisch geactiveerd worden zodra de watersensor nat wordt. Als de watersensor nat wordt dan geeft het horloge aan READY(dat knippert in je scherm) ga je dieper dan 1 meter dan gaat de 2e duikmodus inwerking en dan wordt dit gemeten

-duikdiepte
-max duikdiepte
-watertemperatuur
-duiktijd

ik ben geen duikcomputer nodig dat is mijn duikhorloge al8-)

Geniet van je collectie!

Ik heb ook een Tissot duikhorloge, die doet ook hetzelfde.
Maar daar staat in de handleiding expliciet vermeld dat dit horloge een duikcomputer absoluut niet mag vervangen.
Las in mijn cursusboek dat je zelfs duikcomputers hebt die al dan niet draadloos op je fles kunt aansluiten en dan ook je luchtvoorraad laten zien…
Maar het blijft natuurlijk leuk dat je horloge je duiklog bijhoudt…
Veel plezier met je horloges en het duiken, ik vindt het iig erg leuk!

Heb hier wel eens naar gekeken (online), maar het lijkt me wel écht een knots aan de pols…
Heb je ook een Orca toevallig?

hamiltonfan Schreef:

Ik heb ook een Tissot duikhorloge, die doet ook
hetzelfde.
Maar daar staat in de handleiding expliciet
vermeld dat dit horloge een duikcomputer absoluut
niet mag vervangen.
Las in mijn cursusboek dat je zelfs duikcomputers
hebt die al dan niet draadloos op je fles kunt
aansluiten en dan ook je luchtvoorraad laten
zien…
Maar het blijft natuurlijk leuk dat je horloge je
duiklog bijhoudt…
Veel plezier met je horloges en het duiken, ik
vindt het iig erg leuk!

Dat klopt helemaal wat jij daar zegt. Ik bedoel idd te zeggen dat het horloge een prima duiklog bijhoudt. En ik zal idd ook wel een duikcomputer moeten hebben maar als op zijn tijd, eerst mag ik de duikcomputer lenen van mijn duikschool. Dank je wel, jij ook veel plezier met het de opleiding open water diver!

Lwd79 Schreef:

Geniet van je collectie!

Dat ga ik zeker doen!!!
Ik geniet er elke dag van, maar ik ga nog veel meer genieten als ik ermee ga duiken daarvoor zijn ze ook bedoeld!

Marz Schreef:

Heb hier wel eens naar gekeken (online), maar het
lijkt me wel écht een knots aan de pols…
Heb je ook een Orca toevallig?

Het is idd een behoorlijk groot horloge, maar dat mag de pret niet drukken!
Trouwens Marz wist jij eigenlijk wel dat dit duikhorloge niet meer leverbaar is en dat het een limed edition was!?
Je kunt volgens mij nergens meer de JV0000-28E kopen.(of je moet geluk hebben op marktplaats) Die horloges zijn zo hard over de toonbank gegaan omdat het de 20e verjaardag was van citizen Aqualand. Er is nog wel een ander model met dezelfde functies alleen heeft het horloge een andere uitstraling cq omvang. Dat modelnummer van het horloge is JV0050-03E. Dat horloge kan nog steeds volop besteld worden…is ook een hele mooie klok maar ik vond toch de JV0000-28E mooier kwa model.

Heb geen Orca…hou van Citizen duikhorloges met dieptemeter enz…
De Classic is ook een super klok! Ook omgehad tijdens het duiken.Heeft een logboek van 4 duiken.
Ben je nog opzoek dan na een duikhorloge van citizen?