Van de week op een van de welbekende veilingsites een nieuw Omega horloge gescoord. Nu heb ik er inmiddels 4 in de collectie.
60’s Omega Seamaster 600 met rood logo en rood crosshair dial. 70’s Omega De Ville gold plated. 80’s Omega De Ville quartz met een textuur dial. 90’s Omega Speedmaster date.
Bij de Seamaster 600 zit nu een universele rode band geleverd vanwege de rode crosshair en logo. Deze vind ik eigenlijk niet echt mooi. Daar moet ik wellicht nog een ander bandje bij zoeken.
Bij de gouden De Ville zat een verschrikkelijk gouden look-a-like bandje. Deze vervangen door een nieuwe. Hier op het forum gelezen dat Hans @slls deze maakt. Hij heeft een heel mooie vintage look voor me gemaakt. Nu al een maand aan het wachten op de originele Omega gesp. Deze heeft enige vertraging opgelopen.
Voor de De Ville quartz moet ik nog een oplossing zoeken. Deze loopt belachelijk hard. Loopt op een dag zomaar 10 minuten of meer voor. Maar dat komt wel als ik er tijd voor heb. Voor de foto’s heb ik hem even “op tijd” gezet.
Bij de Speedmaster heb ik geen opmerkingen, erg blij mee .
Oh, en ja… Wat zal de volgende worden. Eerst sparen sowieso.
Mijn werkgever heeft nog een Seamaster Planet Ocean 38mm liggen waar hij van af wil omdat het niet op zijn grote pols staat. Wellicht dat ik daar nog voor ga.
Als je er na 4 hebt, dan is dat pas het begin . Een leuke collectie om mee te starten. Heb er zelf ook een paar. Blijft immers een iconisch merk met een enorm aanbod van horloges in verschillende stijlen.