Mijn opknappertje Seiko Sawtooth

Via MP deze Sawtooth gekocht met zoals jullie kunnen zien flinke beschadigingen aan het glas bezel en protector.
Ondanks mijn voornemen om minder quarts horloges in te slaan kreeg ik toch een gevoel dat ik deze klok niet aan mij voorbij moest laten gaan.
Ik mocht hem voor een zacht prijsje overnemen en kreeg hem vrij vlot via de post binnen bezorgd.
Eenmaal uitgepakt doopte ik hem quasimodo en zag toch nog veel schoonheid in de driftig tikkende klok.
Een harde constante venijnige tik is te horen in het vooronder waardoor ik al een knokkertje zag die eigenlijk nog wel een tijdje mee wil gaan.
Omdat ik zag dat deze jongen iemand nodig heeft die hem eens goed onderhanden neemt heb ik toch maar besloten om hem naar Rob te sturen om het een en ander te laten veranderen.
Zo wil ik saffierglas er in hebben en een nieuwe bezel met nieuwe klickring…protector moet bij Rob onder inspectie of er nog iets mee kan en meteen maar een andere batterij er in en opnieuw waterdicht maken.
Een nieuwe stalen band heb ik thuis al liggen ,en het lederen vodje wat er op zat heb ik met een boog in de prullenbak gemieterd.
Misschien komt er nog een verrassinkje in de klok maar dat laat ik aan de meester over en hoop over niet al te lange tijd quasimodo om mijn pols te voelen.
Hier alvast een voorproefje van hoe het er nu uit ziet…ik hoop je mooie fotos te kunnen laten zien als hij klaar is.

Leuk project! Het lukt vast om van dit lelijke eendje een mooie zwaan te maken:D.
Van wie heb je dit eigenlijk gekocht? Hoe heeft iemand zn horloge zo toe kunnen takelen:S

De ouwe Zagetand is een miskend talent. Geweldige Lume, Tuna Trekjes en ook nog zo toegetakeld door een motorisch zwakbegaafde malloot.

Dat wordt idd klussen, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Zeer zeker een uitdaging. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Suc6

Hij komt uit friesland…naam weet ik niet meer…volgens mij ook ergens opgekocht van een grote partij rommel…

Rob heeft hem vandaag binnen gekregen melde hij me via mail …

ik wacht wel op een “strakke” :slight_smile: (int oranje…)

succes met je projectje, houd ons op de hoogte!

TJonge, je vraagt je toch af wat mensen allemaal uitvreten met hun horloges. Ik wens je in ieder geval succes met opknappen! (tu)

Leuk project! Heeft deze klok soms onder een trein gelegen???

van een leerling timmerman geweest?

Zet 'm op rob!!

Hallo,

Niets meer aan doen! Helemaal goed zo :~
Een getooled horloge.

Tabee

Die kerel dacht zeker dat hij ermee kon zagen ofzo?
Succes Rob!

Van een medewerker van Prorail die een wat mindere dag had,zeg maar.

ik kan me wel voorstellen dat als je serieus 5 dagen per week een duik maakt en je daabij ook verschillende steen en rotssoorten onderzoekt, je klok er zo uit kan komen te zien.
Groeten,
Marijn

Kreeg vandaag de blijde boodschap in de mailbox…Mijn sawtooth is klaar.
Voorzien van een saffierglas,nieuwe staalkleur bezel,zwarte protector,staalkleur schroeven en nog een kleine cosmetische ingreep die jullie zelf mogen zoeken…

Wederom een stukje vakwerk van Robbie…
Ik wilde alvast de foto`s laten zien die Robbie mij gestuurd heeft,maar hij moet ook nog een mooi bandje hebben natuurlijk.
Deze zet ik er op als hij thuis is en daar komt uiteraard ook een foto van hier bij te staan…De band is ook staalkleur …welliswaar niet de originele band maar een solid oistertje die gemaakt is voor dit model Seiko.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik hem om heb…
hier alvast de ervoor en erna foto`s…
veel plezier .

Prima gelukt erg mooi!

En die ingreep is natuurlijk de gele secondenwijzer :~

Was een weggevertje he? :slight_smile: goed gezien :wink:

V3T3RAN Schreef:

Was een weggevertje he? :slight_smile: goed gezien :wink:

Haha wel een klein beetje ja, hij spat eruit geeft wel een leuk contrast :slight_smile:

Hij is inderdaad prachtig geworden! En die gele wijzer is een mooie mod! Weet je al op wat voor band je hem gaat dragen?