Mijn Reis naar Omega: Van Oris tot Seamaster

Na een zoektocht van zo’n 15 jaar wil ik graag mijn verhaal delen over hoe ik mijn hart heb verloren aan Omega. Mijn horlogereis begon ooit met Oris, niet één, maar twee zelfs. Daarna vond ik mijn weg naar Tudor en tussendoor probeerde ik een Seiko en wat “klein grut” zoals de heren van De Tijd het zouden noemen. Uiteindelijk viel mijn oog op een Rolex Explorer. Rolex, dat iconische merk, beïnvloed door de vele YouTube-kanalen die ik volgde.

Maar zoals velen hier zullen herkennen, begon het na een paar jaar weer te kriebelen. Wat kon ik nu nog willen? Patek, VC, en AP lagen helaas buiten mijn budget. De Speedmaster trok mijn aandacht, dus ik ging passen en meten. Een prachtig horloge, maar iets hield tegen(achteraf denk ik dat het de band was). Toen kwam de Moonswatch-hype en ik besloot er een te kopen. Na een paar weken was ik verknocht aan het horloge, vooral door de afmetingen en de layout van de wijzerplaat.

Op vakantie stapte ik impulsief een juwelier binnen om de nieuwe Speedmaster nog eens te proberen. Wat een verschil maakte die band! Na wat onderhandelen over de prijs was mijn eerste echte Omega een feit. En wat een schoonheid is het. Ik kan niet stoppen met ernaar te kijken als ik hem draag. Een klein nadeel is dat ik er niet alles mee durf te doen.

Via een forum vond ik een Seamaster 300M uit 1999 te koop (de Quartz-versie). De Seamaster vond ik altijd wel oké, maar de band sprak me nooit aan. Toch besloot ik het een kans te geven en kocht een Zealande-band erbij. Ik was meteen verkocht. Het dunne profiel, de aluminium bezel, en de wijzerplaat die door het wave-patroon telkens anders lijkt. En met een batterij hoef ik hem nooit goed te zetten. Voor mij is hij perfect, al had ik liever een automatisch uurwerk gehad, een opgelegd logo en indexen, en de datum op 6 uur of helemaal weg.

Uiteindelijk draag ik nu bijna altijd mijn Speedmaster of Seamaster. Af en toe de Tudor, maar de Rolex eigenlijk bijna nooit meer. Ik heb zeker geen hekel aan Rolex, integendeel, ik heb er groot respect voor en vind ze prachtig. Maar de liefde die ik voor Omega voel, die heb ik niet voor Rolex.

Nu ben ik aan het sparen voor een nieuwe Seamaster, maar ik twijfel nog tussen de groene, witte of de Summer Blue variant. Wat denken jullie?

Met vriendelijke groet, Een trotse Omega-liefhebber

75 likes

Pictures, please. Or none of it happened. :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

67 likes

Klopt niet, die verkopers moeten het Omega intranet bericht lezen dat Omega’s gegarandeerd tot de diepte kunnen waarop getest zijn.

2 likes

Je kunt wel zwemmen?

Als u gaat zeilen, varen, zwemmen of kanoën hoeft u zich geen zorgen te maken, alle modellen van de Omega Seamaster / speedmaster kunnen tegen een druk van tenminste 15 bar.

2 likes

Welkom bij de Omega club. Van een mexe fan.
Ben eigenaar van de Speedmaster en Seamaster.

De kleur is heel persoonlijk. Ik heb zelf de blauwe versie.

1 like

Mooi verhaal en 2 prachtige horloges. Van de drie die jij noemt vind ik de groene plaat het mooist maar persoonlijk vind ik zwart het mooist. Succes met je zoektocht😀

1 like

Zeer leuk verhaal, nog veel draagplezier :wink:

1 like

Mooi duo. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi verhaal over hele mooie en goede horloges.
Omega is ook mijn merk!!:watch:

1 like

Mooi verhaal. Mooie horloges ook. Ik vind ze beide erg mooi. Op de een of andere manier trekt blauw me het meest.

1 like

Mooi verhaal, ook hier ooit begonnen met Oris (waarvan ik nog steeds groot fan ben) en de horlogepassie bracht mij via omwegen van Seiko, Maurice Lacroix, Ebel, Rolex uiteindelijk bij Omega. Het begon met één Omega en ik stopte bij 35 omdat ik er eigenlijk altijd maar één droeg; de Speedmaster Professional. Ondertussen het meeste verkocht en nog 5 Omega’s in de collectie; allemaal Speedmaster varianten. Ze stralen eenvoud en toch klasse uit. Nooit overdone, nooit “fout”, maar verfijnde klasse.

4 likes

Schroom niet om je gezicht te laten zien in het Speedmaster only draadje. :face_with_peeking_eye:

2 likes

Mooi horloges!
Ik heb zelf ook een Speedmaster-Seamaster combo en meer heb ik eigenlijk niet nodig.

Alleen jammer dat ik nog zoveel meer leuk vind! :sweat_smile:

18 likes

Je vat min hele verhaal in 2 zinnen samen :joy:

3 likes

Heel begrijpelijk. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je met groen en summer blue de mooiste opties van de reguliere hebt :+1:

De prijzen van de oudere referenties en de huidige liggen gek genoeg niet extreem uit elkaar.

1 like

Leuk verhaal! Prachtige horloges, vooral de Speedmaster: een echte klassieker en altijd stijlvol. Geniet van beide!

1 like

Mooi hoe de reis kan gaan. Ik zou zeggen wit of summer blue, tijdje terug groen om gehad. Wel mooi, maar ergens ook wat flets. De andere 2 hebben wat meer karakter zeg maar. Benieuwd wat het gaat worden, want een moderne seamaster is sws een goeie keus, vooral op rubber :ok_hand:t2:

1 like

Kuttopic. Geen foto’s. :grinning::grinning::grinning:

2 likes

Goed ingelezen verkoper dan, met de nieuwe 3861 kan je prima zwemmen! Spreek uit ervaring, duik er gewoon t zwembad mee in. Zee zou ik wat meer over twijfelen ivm zand en viezigheid.

2 likes