Bij gebrek aan een Elma, maak ik mijn onderdelen schoon met behulp van een aantal glazen potjes en een ultrasoon reiniger. Ik gebruik één potje met reiniger en twee potjes met spoelvloeistof. Het is meer werk dan het gebruik van een Elma en het zal vast ook minder goed reinigen maar ik moet het er maar mee doen. In de potjes gebruik ik dan wel Elma reiniging- en spoelvloeistoffen.
Voordelen zijn wel dat je weinig vloeistof gebruikt. Bovendien kun je bij ieder brugje ook de bijbehorende schroefjes reinigen.
Maar je doet zeker niet het anker in de ultrasoon?
Het anker niet maar bijvoorbeeld de balans zonder incablocs, gemonteerd op platine, weer wel.
Prima oplossing
Waarom het anker niet? gaat normaal toch ook gewoon in de schoonmaak machine.
Een gewone schoonmaakmachine is niet een ultrasoon.
Een ultrasoon kan de robijntjes (paletten) van het anker losmaken.
En das nie fijn.
Poetsstation met… ultrasoon.
https://www.boley.de/en/shop/5053.vibrograf-acs-921/1838277523.cleaning-machine
https://www.boley.de/en/shop/1302.watch-cleaning-machine/1838278091.watch-cleaning-machine
Deze voorbeelden zijn geen gewone schoonmaakmachines.
Maaarrrr misschien heb ik het mis met mijn bewering.
Ik sta open voor een leermoment.
Anyone?
Ik sluit me hierbij aan
Wat bedoel je met geen gewone?
Zijn schoonmaakmachines met ultrasoon. Die Elma wordt bv gebruikt bij Omega.
En deze, ook met ultrasoon:
https://www.boley.de/en/shop/6026.watch-cleaning-machine/1838278465.watch-cleaning-machine
It provides 6 cleaning tanks including one with ultrasonic cleaning with sweep-function. The temperature of the hot air blower for drying is adjustable. 30 cleaning programs with up to 32 individual, freely programmable cleaning steps can be created and stored. These can be alphanumerically named and, after selection, started by pressing a single key. The change intervals of the baths according to duration or age, stored by you, are indicated by a note. For quality assurance purposes, the machine optionally logs each executed cleaning program with the associated steps and the current status of the cleaning baths and exports them to an SD card.
Dit noem ik een gewone schoonmaakmachine.
Met ronddraaiende houdertjes in verschillende vloeistoffen.
Net hetzelfde dus als die met ultrasoon…
Ja, mooi.
Hetzelfde maar met ultrasoonfunctie. Dus niet hetzelfde…
Een gewone kost 800 en jouw voorbeelden 16000
In mijn wereld is een gewone schoonmaakmachine er 1 zonder ultrasoonfunctie.
Ik denk niet dat je een palletfork in een ultrasoon moet gooien.
Dat jouw voorbeelden wel een in- en uit te schakelen ultrasoon functie hebben is prachtig. Maar wil toch niet zeggen dat alle onderdelen van een uurwerk daar in kunnen? Of dat dit verstandig is?
Maar als jij jouw voorbeelden ‘gewoon’ wilt noemen… be my guest.
Ik vind het niet.
Het gaat er om dat volgens jou een us schade zou aanbrengen aan palletstenen en lagers.
En mijn stelling is, dan zou men geen poetsmachine verkopen met us. Of jij het een gewone vind of niet maakt niet uit… het gaat er om dat jou bewering niet klopt.
In deze poetsmachines gaat gewoon alles in en buiten rotatie is er dus ook us reiniging zonder problemen voor het complete binnenwerk.
Dus zie geen problemen voor de topic starter en zijn opstelling
Jij vraagt wat ik een gewone machine vind en ik antwoord.
Vandaar deze toevoeging
En dan deze nog…
Alles prima.
Fijne avond.
In mijn ’ gewone’ Elma, de oude goedkope gaat het ankertje gewoon mee. Ik weet dus ook niet of het bestand is tegen ultrasoon. Het lijkt me ook een kwestie van temperatuur.
De schellak waarmee de steentjes gelijmd zitten kan oplossen, had ik begrepen…
Een ultrasoon in een schoonmaak machine geeft een betere reiniging en is niet schadelijk voor het anker of balans.
Dus wat de prijs van een machine is, maakt niet zoveel uit. De vraag was toch of het kan: antwoord = ja
Ik heb ook een gewone Elma super elite en een ultrasoonreiniger. De laatste is bij mij alleen voor kasten en banden. De schoonmaak machines die ik van dichtbij gezien heb die ultrasoon hebben, hebben een naar mijn idee minder agressieve trilling. Ik denk daarom dat ultrasoon en ultrasoon niet direct 1:1 vergelijkbaar is. Wat gebruik jij eigenlijk?
Ik gebruik de Elmasolvex RM… is zonder us, de toestellen met us vind je vaak terug bij de merken zelf, zoals bij Omega in Brussel. Daar is de prijs verantwoord.
Deze heb ik:
Mooi apparaat