Beste mensen en horloge liefhebbers.
Bedankt dat ik ben toegelaten tot dit forum.
Jaren lang was ik altijd wel ergens naar horloges aan het kijken, in Nederland maar ook tijdens vakanties in andere landen. M’n vrouw werd er weleens gek van. Meestal wel een Seiko (zelfs ooit de Seiko Message Watch) of een ‘stoere’ Casio met de eerste ingebouwde luchtdruk en temperatuur meting. Casio 943 BM-500 W
Oh ja, in de vroege jaren ‘70 had ik een Seiko van m’n pa gekregen met de rode leds. Thuis keken wij de serie Kojak, die had zoiets om z’n pols. Zonde dat ik deze 15 jaar geleden verkocht heb.
Maar er zijn ook jaren geweest dat ik geen horloge meer aan de pols had.
Later met sporten ben ik naar een Apple Watch-3 gegaan en daarna de Ultra 2. Een jaar geleden heb ik ze weggedaan omdat ik enorme huid uitslag kreeg van de sensoren soort van brand plekjes en deels van het plastic waar deze sensoren in zitten. Zag er echt niet goed uit.
Recent waren wij oude verhuis dozen aan het opruimen en toen kwam ik 3 Seiko’s tegen waar ik niet meer van wist waar ik ze gelaten had. Ook die oude Casio 943 BM-500W dus… De Casio band en deels de band van de Message Watch vielen direct in brokstukjes uit elkaar. Geheel vergaan, de weekmakers waren op in 't materiaal denk ik. Mijn zelf gekochte Seiko 7A38-7060 Quartz (ik denk in 1983) kwam ook bovenwater, deze ga ik toch weer proberen te dragen. Even kijken of ik hier minder last van heb m.b.t. de huid. Vroeger heb ik ze uiteraard altijd gedragen.
Ook kwam de Seiko van mijn vader uit deze doos tevoorschijn. Model 6138-3002 (Jumbo). Ik zag deze hier op het forum ook al eens voorbij komen. Begin jaren '70 is het model volgens mij ? Deze automaat wil nog wel lopen zo te zien, echter is de band voor mij spijtig te strak. Zover ik weet is er geen schakel tussenuit. Op internet al gezocht naar foto’s om het aantal schakels te tellen en te vergelijken. Er is weinig materiaal nog voor te krijgen heb ik zover begrepen. Een nieuwe band vind ik eigenlijk weer zonde, gaat de originaliteit weer een beetje weg. Maar eens even goed over na denken. De grote wijzer mist ook spijtig het fluor materiaal.
Hierbij ook wat foto’s.
Groet Danny