Dan kun je er waarschijnlijk vanuit gaan dat het horloge goed onderhouden is
Misschien dit probleem een opgooien in het forum.
Zal vast een goede oplossing voor zijn.
Dan kun je er waarschijnlijk vanuit gaan dat het horloge goed onderhouden is
Misschien dit probleem een opgooien in het forum.
Zal vast een goede oplossing voor zijn.
Allereerst: gecondoleerd. Het gevoel bekruipt mij regelmatig dat mijn obsessie met horloges er in feite stiekem een met tijd is. En dan met name de beperkte hoeveelheid die we daarvan krijgen. Elk mechanisch klikje een dapper salvo in de vruchteloze strijd tegen de vergankelijkheid.
Ik herken veel in je verhaal. Mijn vader heeft mijn mooiste en belangrijkste horologe me nog ‘met warme hand’ gegeven. Eerder had hij me de interesse in horloges al doorgegeven.
Na zijn overlijden kreeg ik ook enkele horloges ‘terug’. Exemplaren met full lume wijzerplaten en grote cijfers vanwege zijn ogen, titanium bracelets vanwege zijn huid…het eerdere horloge kan ik dragen, maar die van na zijn dood lukken me om een of andere reden niet.
Mooi en belangrijk topic: sterkte en dank voor de herinneringen die het bij mij weer losmaakte
Wat een mooie jaren 80 kleur
Fijn topic.
Ik zal na jaren mijn vaders horloge hier ook weer eens laten zien.
Zo zag ze eruit toen ze bij mij kwam.
Ter illustratie, de band was ooit een 2 tone.
De man deed alles met dat ding om.
Van kerkbezoek tot het uitmesten van de schapenhokken.
Hij had naar schatting 22 a 23 cm polsen en dit horloge is toch maar 34 mm.
Nooit gek gevonden.
En zo ziet ze er nu uit, na een grondige restauratie,
Een nieuwe band, een nieuw glaasje en zo.
Ze wordt nu bij speciale gelegenheden gedragen.
Verjaardagen in de familie, mijn vaders en moeders verjaardag, al zijn die er allang zelf niet meer bij, vaderdag en zoiets.
Zeer mooi geschreven
Herkenbaar. Ik heb net afgelopen week van 2 horloges van mijn vader het glas laten vervangen. Wilde ze eerst houden zoals ik ze kreeg, vol butsen en krassen op t glas maar dan droeg ik ze toch niet, zo bleek. Mijn vader droeg zijn horloges altijd en overal dus ook bij t klussen en dat was ze aan te zien… Nu met nieuwe glazen weer draagbaar.
Verder nog wat zakhorloges gekregen. Enkele oude uit de familie met zilveren ketting e.a. En een met quartz uurwerk (van de Kijkshop) en waarvan mijn moeder overtuigd was dat die van haar broer was geweest (in jaren 50 overleden). Heb haar maar in de waan gelaten…
Mooi verhaal!
Ik heb vandaag toevallig het horloge om dat mijn moeder me gegeven heeft in aanloop naar haar overlijden. We hebben hem samen uitgezocht. Het horloge komt uit haar geboortejaar, 1966. Ik draag hem standaard naar bijzondere gelegenheden, zo is ze er toch een beetje bij!
Geniet van je mooie horloges en de dierbare herinneringen die je met je vader hebt gemaakt!
Dat vind ik mooi, samen 1 horloge uitzoeken met het sentimenteel als doel.
Mooi opgeknapt
Mooi horloge Eddie
Gecondoleerd en een mooi aandenken.
Ook hier een 3e generatie. Ik heb als werkstudent begin jaren 90 een aantal jaren bij Siebel gewerkt in Nijmegen (toen Siebel nog cachet had, jasje-dasje was verplicht). Mijn ouders hebben daar toen veel gekocht, o.a. deze set Gucci horloges. Na hun overlijden hebben mijn vrouw en ik de horloges af en toe gedragen, maar sinds 2023 dragen mijn kinderen ze nadat ik ze op heb laten knappen bij mijn favoriete horlogemaker in het Duitse Breyell.
Vorig jaar is mijn vader overleden en daar kreeg ik zijn Certina en Lorus van Die laatste vond mijn zoon heel mooi en wilde die graag dragen. Dus op maat laten maken bij de lokale juwelier.
Hij draagt ‘m bijna elke dag. Super om te zien en een mooi aandenken aan zijn opa.
Hierbij ook het verhaal van mijn vaders horloge.
Mijn vader is 51 jaar geleden verongelukt bij een bedrijfsongeval. Het horloge wat hij tot die tijd droeg was een Mobile Automatic. Aan het horloge te zien had hij het 24/7 om, net als andere vaders van wat ik hier heb gelezen.
Het merk zelf zegt mij nog niks, ik heb nog niet naar de historie gezocht.
Het horloge is vorig jaar pas in mijn bezit gekomen toen ik met mijn moeder aan het praten was over horloge’s en het opknappen ervan. Ineens zegt ze “ik heb je vaders horloge nog liggen” waarbij ik zeer verbaast was want het ongeluk was toch al 50 jaar geleden. En na wat spullen opzij leggen kwam daar dit beschadigde horloge uit de lade. Heeft ze gewoon altijd bewaard terwijl ik er van uitging dat er geen horloge meer was ( ik wist ook niet of hij wel horloge’s droeg in die tijd). Ik twijfel alleen nog wel om het horloge zo te laten of op te knappen en zelf te gaan dragen.
Het horloge is wel van goede kwaliteit want zodra je het een paar x schut dan gaat de sekondewijzer al bewegen.
Helaas beide van mijn schoonouders die kort na elkaar overleden zijn.
Mijn vrouw heeft niks met horloges dus de airking heb ik gekregen voor de goede zorgen tijdens hun ziekte.
…het valt te hopen dat deze jongens nog binnen de vrijstelling vallen van de erfbelasting…
Ik heb ook voor die keuze gestaan. Ik heb besloten om ze te laten opknappen en dragen. Geeft veel voldoening.
Zonder twijfel op laten knappen.
Is horologisch de beste beslissing die ik ooit genomen heb.