Mijn vaders horloges

Leuk om ze al door te geven aan de volgende generatie. Zie je ze meteen gebruikt worden :+1:

Woppa meteen door naar 3de generatie :+1:

Mooi horloge, zeker de moeite om 1 beurtje en nieuw glaasje te geven

Mooi aandenken :ok_hand: en de reden waarom je het horloge gekregen hebt geeft het horloge nog meer waarde (onbetaalbare waarde)

Nice watch :ok_hand:

4 likes

Nu ik er over nadenk :thinking: draag ik ondertussen ook al 3de generatie horloges. Niet van mijn opa maar van mijn vrouwtje haar opa.

Deze Pontiac uit de 90 jaren

En deze mooie Longines

Dan heb ik deze leuke Michel Jordi gekregen van Ome Paul, hij had het horloge gekregen als relatiegeschenk en dacht dat het van Michael Jordan was :basketball: het horloge heeft vervolgens 20 jaar nieuw in de kast gelegen, tot hij hem aan mij wou geven. Nadat ik hem verteld had tot het niet om de basketballer ging maar gewoon een swiss made horloge was heeft hij het gedragen tot zijn dood. Daarna is het horloge alsnog naar mij gekomen

Het horloge hieronder is van mijn schoonvader geweest. Hij heeft dit samen met mijn Carrera horloge gekocht.

En als laatste het horloge van ome Frans.

Zeer blij met al deze aandenken aan mijn familie en draag ze dan ook geregeld met trots.

16 likes

Twee van mijn pa. De onderste is nog niet af.

12 likes

Hopelijk krijg je hem weer in eren hersteld :crossed_fingers:

1 like

Ja hoor, hier :wave:t2:

Deze Prisma Titanium en gouden ring van m’n pa ligt in de kast bij de (herdenking) spullen van mijn moeder en schoonmoeder. Horloge draag ik niet en de ring af en toe.

Alle 3 overleden tussen 2013 en 2019. Het horloge stond stil op de tijd dat mn vader is gevonden, hij was 3 dagen vermist geweest maar in de loop van de jaren uiteraard lopen draaien aan de kroon.
Het glazen (gehavende) vliegtuigje had ik naar m’n moeder gestuurd vanuit Afghanistan in 2005 toen ik daar zat voor uitzending. Telkens als ik daar naar kijk denk ik aan haar en aan de tijd dat ik daar zat. Zij overleed in 2019.

Nou, de zon schijnt, ik ga naar buiten :smile:

9 likes

Dit is echt een mooi draadje!
Openheid en emotie zie ik hier hand in hand gaan.
Fijn dat onze hobby daar een bijdrage aan mag leveren.

Mijn vader overleed in 1995 plotseling op een vakantie/rondreis door Israël. Gelukkig weet ik wel dat hij daar de tijd van zijn leven had.
Veel spullen heb ik niet van hem, wel een schaakbord met stukken (zijn hobby) en zijn horloge.

Hij was niet bepaald zuinig op zijn horloge. En vorig jaar zag ik er om die reden niets in het te repareren.
Maar de laatste tijd begin ik er toch meer over te denken, wie weet.

Zoals ik al vaker elders op dit forum schreef, in 1979 kreeg ik een soortgelijk horloge van mijn ouders. Dat heb ik wel laten opknappen.

17 likes

Wat vervelend voor jullie.

Na jouw verhaal snap ik dat je wilt ontsnappen :wink:

1 like

Dat is gelukkig een hele troost.
Gelukkig komt Israël niet zoveel in het nieuws zodat je er constant aan herinnerd word. Brunei was beter geweest :wink:

Tis niet echt ontsnappen maar af en toe word je weer ff week als je terugdenkt aan wat er in vredesnaam allemaal is gebeurd in die paar jaar tijd. Ze zijn alle 3 niet door ouderdom overleden zeg maar en als dan het zonnetje doorkomt op het moment dat je eraan denkt dan is dat een welkom iets :smile: maar goed, genoeg ellende, door met het volgende verhaal :sunny:

2 likes

Bedankt voor het delen, goed verhaal.

1 like

Graag gedaan. Zo heeft wel eenieder een verhaal te vertellen. Als men nog niet z’n verhaal heeft te vertellen zal dat met de tijd wel komen.