Mooie introductie!
Die Speedmaster gaat dus ongetwijfeld snel komen. Staat volgens mij hier op het forum momenteel eentje te koop, wellicht is dat degene.
Welkom Bart, mooi verhaal, deels zeker herkenbaar, de zoektocht naar de klok die nooit meer weg gaat is geplaveid met al die horloges die het net niet zijn
En maar goed ook, stel dat je die ene treft, ben je gelijk genezen en wie wil dat nou…
Zelf heb ik in mijn hoofd de Planet Ocean 8500 als einddoel maar voor die tijd toch een Speedmaster Pro proberen en zo niet…
Van harte welkom en heel veel plezier op dit fascinerende forum gewenst!
Mooi verhaal, heel herkenbaar, en mooie klokken ook! Ook herkenbaar Ik heb ook van die ‘olifantenpolsen’ (zo noemde een forumlid die mij persoonlijk kent het een keertje) en ik heb ook een Tudor Black Bay Heritage Red. Die draag ik het meest bij bijna alles wat ik doe. Heerlijke klok, comfortabel aan de olifantenpols en daarnaast ook nog een chique vintage uitstraling!
Hou ons vooral op de hoogte van het vervolg van je horlogehandel en wandel
Fijn om te horen, Harry! Elke klok is toch wel weer een gokje, vind ik.
Het gekke is dat ik soms tot over m’n oren verliefd ben op een klok, tot ik ze dan een tijdje draag. Onlangs nog maar gehad met een Hamilton X-Wind Auto Chrono. Die klikte gewoon niet op m’n pols…
Ik heb nu al een tijdje zitten kijken naar die Black Bay en ik vind de combinatie van het rood, goud en die crown tube echt af. Het heeft een vintage vibe zonder zo fake vintage te zijn (zoals die beige hour indicators die je soms ziet etc).
Verder krijgt hij wel wat kritiek door het “goedkope” ETA movement, maar ik heb persoonlijk liever een goedkoop te servicen werkpaard dan een geldkoe van een in-house movement voor de fabrikant. In mijn Breitling zit ook een Cal. 23 (wat eigenlijk een ETA Valjoux is).
En de nieuwe bracelet met de rivet links vind ik potsierlijk, dus deze vorige versie vind ik perfect.
Helemaal mee eens! Ik heb ook de ‘oude’ versie met ETA uurwerk en dat is echt naar grote tevredenheid! Buiten het feit dat ik de wijzerplaat en tekst met de Tudor roos gewoon écht mooier vind, heb ik ook liever het ETA uurwerk. Het is persoonlijke smaak; de meningen lopen erover uiteen. Voor de band geldt wat mij betreft hetzelfde. Hier de mijne; foto is niet van vandaag, want ik ben vrij en heb met deze hitte geen klokje om
Hahaha…nog even een snelle tip, want ik moet nu de deur uit… In de Bulovarubriek zie je ook mijn perikelen rond de Bulova Moonwatch, die ik uiteindelijk kocht. Geen spijt van; een aanrader voor als je brede polsen hebt!
Wel een beetje spijt van want ik vind de nieuwste iteratie een stuk mooier met dat retro-Bulova logo op de dial… Aan de hoeveelheid 2dehands Moonwatches te zien hier ben ik niet de enige.
Ik heb ook een Accutron Spaceview liggen uit 1969 maar die gaat uit de verzameling want die vind ik een tikkeltje te gevoelig (de accutron movements zijn gevoelig voor schokken etc). Ik ben ook motorrijder dus dat gaat niet zo goed samen.
Ik ga in september naar Amerika en de kans is groot dat ik een Curv oppik dan. Die vind ik prachtig: