Mijzelf en mini-collectie (low budget) even voorstellen

Welkom

1 like

Bienvenue ! :wink:

1 like

en voila zoals beloofd foto met de submariner bezel… ondertussen staat de jubilee bracelet er opnieuw terug op, de NATO strap was er eentje van de Invicta (20mm) en dus eigenlijk te smal (eentje van 22mm is besteld)

1 like

Hallo iedereen,

Na een tijdje andere prioriteiten gehad te hebben is de kriebel teruggekeerd :grin:

De SKX007 werd voorzien van een donkerbruin “weathered” bandje met witte stiksels.
In het echt toont het bandje donkerder dan op de foto en geeft het het horloge een beetje meer een retrolook

En dan een recente “impulse buy”: de seiko “BFK” SKA371… om eerlijk te zijn had ik na de aankoop wat spijt.

Ik overweeg de laatste tijd meer en meer om de “collectie” te verkopen en een rolex (tweedehands) of een tudor aan te schaffen en na de aankoop van de BFK vervloekte ik mijzelf een beetje dat ik afgeweken was van het plan.

Ook toen de BFK toekwam kon deze mij niet onmiddelijk bekoren (normaal natuurlijk als je submariners, black bays en pelagos’s in je hoofd zit) maar na enkele dagen gedragen te hebben bevalt deze mij meer en meer.

Het gewicht is wat wennen en ook de bracelet voelde in het begin niet zo comfortabel maar na een 3tal dagen vergeet je dat je deze om je pols hebt… tot je ernaar kijkt natuurlijk :smile:

Deze kinetic heeft schitterende lume en is enorm accuraat… zowel mijn invicta als mijn skx lopen beiden wat achter waardoor ik dus soms wat te laat kom op meetings als ik deze niet regelmatig goed zet maar dat probleem heb ik met de BFK dus niet.

De look is wat speciaal, moeilijk te omschrijven eigenlijk. Ik zou zeggen bulky maar niet te groot, Ikzelf heb vrij smalle polsen en op de foto toont de horloge ook vrij groot maar irl valt dit heel goed mee.

Et voila:

5 likes

Low budget zeg je, ik zeg een prachtige collectie van een actieve hobbyist en liefhebber.

Goed bezig en welkom Wim.

1 like

Mooi🖒…alsnog welkom!:blush:

1 like

Als mede IT man zou je er dan ook begrip voor moeten hebben voor de opmerking dat die foto’s op een 2560x1440 scherm echt zo groot als een postzegel zijn. Ik kan dus geen mening vormen over je collectie horloges, behalve die Panda Festina, die ziet er op afstand ook tof uit op die leren band. :slight_smile:

Maar die Seiko SKX mod… We hebben hier meer dan een paar modderaars, maar ik vind veel van de mods te ver afstaan van wat een SKX ooit was. Zo ook deze, eerlijk gezegd. Ik besef dat ik wellicht iets zeg wat een tikje hypocriet is, omdat ik een gemodde SKX heb. :slight_smile: :slight_smile:

EDIT: Ik zie nu ook de submariner bezel, en dat komt al een aardig eind in de goede richting. Die is mooi. Originele chapter ring er op zou rustiger zijn, maar verder een goeie combo.

Hallo, chapter ring is nooit vervangen geweest. De SKX is momenteel volledig origineel met uitzondering van de bezel insert (en het lederen bandje natuurlijk).
Grtz

Welkom, Wim!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier !

1 like

Maar om eerlijk te zijn kom jij met je SKX ook bij elke purist wel weg denk ik. Een 171 met een 007 bezel en geen enkel aftermarket deeltje toch? Het is natuurlijk een mod in de pure zin van het woord, maar niks anders dan een pure SKX.

Ik weet niet of je het uit bovenstaande kan halen, maar ik vind het top hoor :grin:. De 171 en de 007 bezel horen bij elkaar in mijn ogen.

Welkom en veel plezier op t forum!:v:

1 like

Welkom! :+1:

1 like

Erger… Het is een 007 met 171 plaat en schijf. :grinning: Maar je hebt gelijk, het is geen bijster exotische mod.

@berre, verhip, je hebt helemaal gelijk. De bezel inserts verwarden mij. Of ik ga @HanDavinci de schuld geven. Dankzij die mooie mod topics van hem herken ik amper nog een origineel seikootje. :grinning: :grinning: :grinning:

4 likes

Hallo iedereen,

Na een lange tijd even nog een kleine update plaatsen…

De submariner bezel insert van mijn SKX had ondertussen al wat krassen opgelopen en dat begon wat te storen, vooral omdat de insert echt glanzend pikzwart is en elke kras dus echt opvalt.

Dan maar tijd voor een experimentje: ghost bezel maw de bezel insert verouderen
Ik weet dat velen onder jullie hier waarschijnlijk niet echt fan van zijn maar voor degene die interesse hebben hieronder de werkwijze en het resultaat…

De meesten gebruiken bleekwater maar dikwijls slaan de bezels blauwachtig uit en daar was ik niet echt voor te vinden

Ik ben dan begonnen met schuren met een p1000 schuurpapier, deze heb ik in reepjes gesneden ongeveer de breedte van de bezel insert en dan vooraan over een balpen geplooid om druk te kunnen zetten.

Hieronder het verschil, linkerkant geschuurd, rechterkant nog niet:

Hier was de volledige bezel geschuurd:

Resultaat was niet mis, aangezien ik p1000 schuurpapier gebruikt heb waren er geen schuurkrassen zichtbaar maar er leken wel “vegen” in te zitten wat ik niet echt mooi vond.

Dan toch maar de beslissing genomen om de bezel in bleekwater te droppen. (15 graden chl) voor ongeveer een minuutje terwijl ik zacht roerde en nadien onmiddelijk afgespoeld met water en heel zachtjes met zeep gewassen (zo weinig mogelijk druk zetten)

De meeste die bleekwater gebruikt hebben spreken van verschillende minuten maar doordat de bezel al eens geschuurd was reageerde die veel sneller denk ik + ik wou ook de blauwe schijn vermijden

Resultaat is zoals ik gehoopt had: de vegen zijn als het ware opengevloeid en er is een grijze schijn ipv blauwe schijn…

Moeilijk vast te leggen op foto doorlichtinval maar irl ziet het er echt goed uit.

De bezel zelf had ik in het verleden al mat geschuurd en nu heb ik ook de jubilee bracelet dezelfde behandeling gegeven, past beter bij de verouderde bezel en ik ben eigenlijk nooit echt te vinden geweest voor al die glans :sunglasses:

Binnenkort nog eens een nato strap plaatsen ook, zal vermoedelijk nog beter passen

Cheers
B

4 likes

Nu nog effe 'n @HanDavinci wijzerplaat, want dot doet auw.

Denk eraan de originele wijzerplaat ook wat patina te geven, blijkbaar kan dit gedaan worden dmv koffie, thee, … Bakken in de oven doet blijkbaar ook wel wat maar dan verminderd de lume.

Zoiets is de bedoeling:

https://s3.amazonaws.com/thmb.inkfrog.com/pix/unclepenn1/P1240356.JPG/800/0

Nog nooit een movement/dial/wijzers gedemonteerd maar er is voor alles een eerste keer :wink:

Enkele goede tutorials gezien op youtube, moet te doen zijn maar eerst op zoek naar de juiste tools…

Hallo iedereen, weer effe geleden hier…

Ondertussen heb ik een SKX171 bij Rob op de kop getikt… een tijdje getwijfeld of ik de SKX007 zou voorzien van een nieuwe wijzerplaat maar met die wil ik zoals eerder gezegd toch een andere kant op en wat experimenteren…

Ik heb ondertussen wel al wat horloges maar merk eigenlijk dat ik een voorliefde voor duikers heb, mijn andere horloge’s blijven meer en meer in de kast liggen en ik denk er dus aan om de collectie wat te verkleinen en wat in de verkoop te gooien…

Bedoeling is dat de SKX171 mijn “one watch” wordt… naast verschillende opties bandjes wil ik ook enkele verschillende bezels en bezel inserts klaarliggen hebben als ik op een bepaalde look wat uitgekeken ben.

Dus een tijd terug een hoop bestellingen geplaatst

  • de SKX171 natuurlijk (met extra seiko jubilee)
  • crystaltimes CT037CIS double dome zonder AR
  • crystaltimes CT204 brushed steel chapter ring
  • crystaltimes CT202 polished coin edge bezel
  • DLW ceramic insert 007 Sub black
  • DLW ceramic insert 007 Sub vintage black
  • strapcode 3D super oyster 22mm > 18mm

Daarnaast een hoop tools besteld om mijn eigen mods te kunnen doen… een hoogzwangere vrouw en enkele andere omstandigheden hebben mij echter al een tijdje van de eerste stappen in het modden weggehouden maar binnenkort maak ik tijd vrij om eerst en vooral de SKX007 wat onder handen te nemen.

Waar ik wel al aan toegekomen ben is het volgende: de SKX171 met coin edge bezel, vintage sub bezel insert en super oyster band… enkele crappy foto’s:

Eerste gevoel: me like!

De SKX171 dial is echt een groot verschil met de 007 dial, het licht reflecteert prachtig in de zilver omlijnde markeringen en samen met de polished coin edge bezel en glanzende ceramic bezel levert dit het bling gehalte dat netjes gecompenseerd wordt door de matte oyster band…

Deze setup heeft “wrist-presence” zonder erover te gaan…

Volgende stap hier is de double dome CT037CIS installeren met of zonder de brushed steel chapter ring. Dit is een punt waar ik geweldig over twijfel.

Ik kan momenteel natuurlijk enkel maar een mening vormen van foto’s ivm de brushed chapter ring. Op sommige foto’s denk ik “wow” en op anderen dan weer “meh”.
De WTM ratio (wow to meh ratio - ik stel voor dit vanaf nu als officiële perceptie-eenheid te gebruiken) is momenteel 30-70 dus mijn huidig gevoel zegt mij de originele chapter ring te behouden.

We zien wel… nu ga ik nog wat staren naar mijn horloge zonder te absorberen hoe laat het is :grin:

B

3 likes

Ik ga je even helpen beslissen.

165 Likes, 5 Comments - HANDAVINCI (@handavinci) on Instagram: “This is awesome. The Reverse Shark SKX kicking it big time, at 3200m altitude in the Swiss…”

Allen mijn mods met een brushed chapter ring en een CT037CIS.

Leuk nieuws,
Er zijn samples gemaakt van de CT037CIS in een vlakke vorm. De eersten zijn naar mij onderweg. Ik heb er zelf om gevraagd omdat ik graag Sub inserts gebruik, maar een hekel heb aan doubledomed saffier. Als het goed is liggen ze volgende week in de brievenbus :sunglasses:

9 likes